اخبار فضای مجازیعمومی

تبلیغات دیجیتال در انتخابات آمریکا

تکنولوژی، دنیا را به سمت دنیایی مدرن برده و استفاده‌ی گسترده‌ی تبلیغات آنلاین در چند سال اخیر نشان‌دهنده‌ی تاثیرگذاری این نوع تبلیغات در بسیاری از زمینه‌ها است. تبلیغات دیجیتال در انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۰ مورد استقبال نامزدهای ریاست جمهوری قرار گرفته است. این نوع تبلیغات به عنوان یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات انتخابات، برای شناسایی جامعه مخاطب و دسته‌بندی آن‌ها است که بر مبنای دیتای موجود در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی انجام می‌شود.

هزینه‌ی تبلیغات دیجیتال در انتخابات آمریکا تاکنون چقدر بوده است؟

تبلیغات دیجیتال در انتخابات آمریکا

نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا درمدت اخیر مبالغ قابل توجهی برای تبلیغات در فضای مجازی هزینه کرده‌اند. طبق آمار موجود رییس جمهور فعلی آمریکا برای تبلیغات دیجیتالی خود در طول یک سال اخیر حدود ۳۵ میلیون دلار هزینه کرده است. تاکنون هزینه‌ی تبلیغات فیسبوک دونالد ترامپ حدود ۲۳ میلیون دلار و تبلیغات گوگل وی بیش از ۱۲ میلیون دلار بوده است. پس از آن کاندیدای میلیاردر و شهردار پیشین نیویورک، مایکل بلومبرگ دررقابت با دونالد ترامپ در ماه ژانویه ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۴.۵ میلیون دلار هزینه‌ی تبلیغات دیجیتالی خود در فیسبوک و گوگل کرد. این درحالی است که هنوز حدود ۹ ماه تا این انتخابات زمان باقی مانده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

کل هزینه‌ای که برای تبلیغات دیجیتالی توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا ۱۶۵ میلیون دلار در بستر فیسبوک و گوگل بوده است که نشان‌دهنده‌ی تاثیر به‌سزای کلان‌داده‌ی فضای مجازی در تبلیغات انتخابات است.

منبع: statista

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا