تحلیل شبکه اجتماعی

تبلیغات در اینستاگرام در سال ۹۸

موضوع پرکامنت‌ترین تبلیغات اینستاگرام چه بوده است؟

اینستاگرام این روزها کاربران ایرانی زیادی را به خود جذب کرده است و بستر مناسبی برای تبلیغات و دیده‌شدن کسب‌وکارهاست، به همین دلیل امروزه تعداد زیادی از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای افزایش مشتری، فالوور، نرخ اینگیجمنت و اهداف مختلف دیگری در این پلتفرم راه‌اندازی می‌کنند و کاربران شاهد موج زیادی از تبلیغات در سطح این پلتفرم هستند. کمپین‌های تبلیغات در اینستاگرام بیشتر در صفحات مربوط به خود کسب‌وکارها و سپس با همکاری اینفلوینسرها و دیگر صفحات ران می‌شوند و با توجه به ادامه‌دار بودن این روند احتمالا بازدهی خوبی داشته است.

تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ اینگیجمنت و جلب توجه کاربران از مسابقه، قرعه‌کشی و دعوت به کامنت و منشن کاربران یا کمپین‌های هشتگی استفاده می شود. با توجه به دیتای موجود تقریبا تمامی تبلیغات پرکامنت با این موضوعات پروموت شده‌اند به طوری که بیش از ۹۵٪ تبلیغات موفق اینستاگرام شامل مسابقه و قرعه‌کشی هستند.

تبلیغات در اینستاگرام

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

دیتاک با توجه به کلان داده‌ای که در اختیار دارد تبلیغات موفق در اینستاگرام را با بررسی پرمخاطب‌ترین تبلیغات از نظر تعداد کامنت در سال ۹۸ در این بستر تحلیل کرده است. با توجه به این تحلیل محتواهای تبلیغاتی که بیشترین کامنت را داشته‌اند، ۴۲٪ تصویر، ۲۴٪ اسلاید و ۳۴٪ ویدیو بوده‌ است.

همچنین موضوع صفحاتی که این تبلیغات در آن‌ها منتشر شده است ۴۵٪ کسب‌وکار‌های آفلاین، ۳۱٪ صفحات اینفلوئنسر‌ها، ۱۶٪ کسب‌وکارهای آنلاین و ۸٪ سایر صفحات است.

میانگین کامنت تبلیغات برتر ۳۰هزار کامنت، بیشترین تعداد آن ۶۴هزار کامنت و میانگین لایک این تبلیغات ۱۸هزار بوده است. در نتیجه احتمالا برای موفق بودن تبلیغات، میزان لایک و کامنت باید در این رنج باشد.

دیتاک با تکیه بر کلان‌داده و تحلیل آن مجموعه #۹۸لوژی را جمع‌آوری و منتشر کرده است، این مجموعه شامل برترین‌های شبکه‌های اجتماعی ایرانی هاست. برای مشاهده‌ی مجموعه‌ی کامل ۹۸‌لوژی می‌توانید به بلاگ دیتاک مراجعه کنید یا #۹۸لوژی را در کانال تلگرام دیتاک جستجو کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
دیتاک

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا