تحلیل شبکه اجتماعیدیجیتال مارکتینگ

بهترین تبلیغات تلگرام کسب و کارهای ایرانی در دی‌ماه ۹۹

تبلیغات تلگرام با توجه به حضور میلیون‌ها ایرانی در این پلتفرم، شاید یکی از روش های آسان و کم هزینه تبلیغات باشد که از چشم کسب و کارها و برندهای شناخته شده دور نمانده و مورد استفاده دائم برخی از آن‌هاست. در چند ماه اخیر بهترین تبلیغات تلگرام کسب و کارهای ایرانی با ابزار مانیتورینگ شبکه های اجتماعی دیتاک بررسی و تحلیل شده و پربازدیدترین آن‌ها استخراج گردیده است.

بیشتر بخوانید: گزارش ماهانه بهترین تبلیغات تلگرام برندهای ایرانی 

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بهترین تبلیغات تلگرام کسب و کارهای ایرانی در دی‌ماه

در دی‌ماه ۹۹ برندهای ایرانی توجه کمتری به تبلیغات تلگرامی نشان داده و بیشترین بازدید این تبلیغات از ۳.۵ میلیون بازدید در آذرماه به ۱.۸ میلیون بازدید رسیده است. تصویر زیر بهترین تبلیغات تلگرام برندها و کسب و کارهای ایرانی در دی‌ماه ۹۹ را بر اساس شاخص میزان بازدید نشان می‌دهد.

بهترین تبلیغات تلگرام برندها در دی ماه ۹۹
بهترین تبلیغات تلگرام برندها در دی ماه ۹۹

مقایسه لیست فوق با ماه‌های قبل نشان می‌دهد که سیبچه، رفاه خبر، خیریه مهرآفرین، تجارت الکترنیک پارسیان (تاپ) و باشگاه مشتریان پگاه از جمله برندهای جدید حاضر در لیست بهترین تبلیغات تلگرام برندها هستند.

سپهر اقتصاد ایران با ۱.۸ میلیون بازدید از تبلیغ ویدیویی بانک صادرات، صدرنشین لیست بوده و جانشین فیلیمو با ۳.۵ میلیون بازدید در آذرماه شده است. محتوای این ویدیو تبلیغ شرایط اعطای تسهیلات بانک صادرات با شعار « با وام، بدون قسط» است.

در حالیکه فیلیمو با وجود صدرنشینی در آذرماه، در لیست بهترین تبلیغات تلگرام این ماه قرار نگرفته است، نمارا بعنوان رقیب این پلتفرم همچنان رده دوم لیست را حفظ کرده و ۱.۷ میلیون بازدید را از آن خود کرده است.

کد تخفیف اشتراک ۳ ماهه نماوا که ماه قبل ۲.۲ میلیون بازدید داشت با افت نیم میلیونی بازدید مواجه بوده است. این مساله شاید با وجود افزایش جهشی قیمت اشتراک نماوا در طول این مدت قابل توجیه باشد.

رفاه خبر نیز با انتشار خبری خوش برای بازنشستگان با مضمون « پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان بدون حضور آن ها در شعب» توانسته با ۱.۵ میلیون بازدید در رده سوم جای بگیرد.

تحلیل کمپین تبلیغاتی اسنوا را اینجا بخوانید: اسنوا؛ فقط یه ایرونی میدونه

فرمت بهترین تبلیغات تلگرام برندها چیست؟

نکته جذاب درباره فرمت تبلیغات برندها در دی ماه این است که این تبلیغات فقط با دو فرمت ویدیویی و تصویری منتشر شده‌اند. ۵۱٪ از۵۰ تبلیغ برتر برندها مربوط به تبلیغات ویدیویی با کپشن و ۴۹٪ باقیمانده نیز تبلیغات تصویری با کپشن بوده‌اند.

استقبال از تبلیغات ویدیویی با این میزان بازدید شاید با توجه به فیلتر بودن تلگرام نکته مهم و جذابی باشد که دلالت بر استقبال کاربران از ویدیو های تبلیغاتی تلگرام و اهمیت این فرمت تبلیغات دارد.

نماوا؛ پربازدیدترین برند ایرانی

حضور ۲۳ تبلیغ پربازدید نماوا در لیست ۵۰ تبلیغ برتر برندها و کسب و کارهای ایرانی، نماوا را به پربازدیدترین و فعال‌ترین برند در تلگرام تبدیل کرده است. نماوا در ماه‌های متوالی سال ۹۹ با توجه به شرایط کرونا و قرنطینه، برترین و پربازدیدترین تبلیغات را داشته و با توجه به این توالی و تکرار، احتمالا بازده خوبی نیز از این تبلیغات دریافت نموده است.

برترین برند به لحاظ تبلیغات تلگرامی
برترین برند به لحاظ تبلیغات تلگرامی در دی‌ماه

مناسب‌ترین ساعت انتشار پست‌های تلگرام

در اکثر شبکه‌های اجتماعی اینسایت پیج ارائه می‌شود که یکی از شاخص‌های آن ساعات پربازدید صفحه است. این مساله از اهمیت بالایی برای برنامه‌ریزی انتشار محتوا و تقویم محتوایی دارد. بنابراین باید به ساعات پربازدید هر پلتفرم توجه کرد. دیتاک با استخراج دیتای پست‌های پربازدید برندهای معروف بهترین ساعات انتشار پست در دی‌ماه را ارزیابی کرده است.

بهترین ساعات انتشار تبلیغات تلگرام
پربازدیدترین ساعات انتشار تبلیغات تلگرام در دی‌ماه ۹۹

طبق این بررسی ساعت‌های ۱۹، ۱۳ و ۱۵ به ترتیب ساعات انتشار پربازدیدترین پست‌های برندها در دی‌ماه ۹۹ بوده‌اند. در توجیه این ساعات می‌توان این چنین توضیح داد که ساعت ۱۹ بعنوان بهترین ساعت انتشار در دی‌ماه، زمان اتمام کار و استراحت است، بنابراین پست‌های منتشر شده در این زمان در صدر پیام‌های تلگرام قرار گرفته و بازدید بیشتری از آن خود می‌کنند.

ساعت ۱۳ زمان ناهار و استراحت بین کاری برای عموم افراد است بنابراین در این زمان نیز بازدید پست تلگرامی افزایش خواهد یافت. در نهایت بازدید بالای ساعت ۱۵ را نیز شاید بتوان به ساعت اتمام کار برخی شرکت‌ها یا ساعت استراحت عصرگاهی مرتبط دانست.

رصد و تحلیل فضای مجازی بر مبنای بیگ دیتا

سامانه مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک با رصد و پایش دائمی و گسترده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری امکان دسترسی به محتوای این فضا را با دقت و سرعت بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آنالیز بسترهای مختلف بر اساس موضوع یا منبع خاص، گزارشات تحلیلی موضوعی، رصد و آنالیز برترین‌های فضای مجازی فارسی، تحلیل بازتاب کمپین‌های تبلیغاتی، گزارشات روابط عمومی، تصویر چهره، سازمان و … از جمله خدمات و محصولاتی است که دیتاک با تکیه بر ۹ سال سابقه در حوزه بیگ دیتا، هوش مصنوعی و داده کاوی به سازمان‌ها، نهاد‌ها و کسب و کارهای مختلف ارائه می‌دهد.

برای آشنایی با خدمات کاربردی دیاک در حوزه کاری خود با کارشناسان و مشاوران مجموعه در ارتباط باشید.

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]هم اکنون کسب و کار خود را ارتقا دهید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا