تحلیل شبکه اجتماعیعمومی

برترین پیج های آشپزی و تیستری در اینستاگرام در سال ۱۳۹۹

علاقه‌مندان به هنر آشپزی انواع مختلفی از محتوا از جمله کتاب آشپزی، کلاس و برنامه‌های تلویزیونی را دنبال می‌کنند. امروزه با توجه به فراگیری استفاده از فضای مجازی، این بسترها نیز محتواهای جذاب و درخور توجهی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند. ایده‌ها و راهکار‌های خلاقانه آشپزی برای درست کردن بهترین غذاها که یکی از تاریخی‌ترین و مهم‌ترین نیاز زیستی انسان است، در بستر اینستاگرام نیز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و هنرمندان این حوزه با ارائه ایده‌های جذاب و معرفی غذاهای متنوع به بهبود کیفیت وعده‌های غذایی و و ارائه میزبانی در عالی‌ترین شکل به مخاطبین خود کمک می‌کنند. در کنار پیج های آموزش آشپزی اینستاگرام، افرادی نیز با عنوان فودبلاگر یا تیستر برای معرفی رستوران‌ها و محل‌های ارائه غذا و خوراکی، در حال فعالیت هستند.
در این پست برترین صفحات اینستاگرام فعال در پخت و آموزش آشپزی و تیستری (تست غذا) را بر اساس معیار فالوور دسته‌بندی کرده‌ایم. بعلاوه این صفحات را بر اساس معیارهای تعداد دنبال‌کننده، میانگین لایک، میانگین کامنت، میانگین بازدید ویدیو، نرخ مشارکت و نرخ بازدید مورد بررسی قرار داده‌ایم.

برترین پیج های آشپزی در اینستاگرام فارسی

در لیست برترین پیج های آشپزی اینستاگرام فارسی، لیست ۵ پیج آموزش آشپزی بر اساس تعداد فالوور شناسایی شده‌اند. این پیج‌ها همچنین از لحاظ دیگر معیارهای نرخ مشارکت، میانگین لایک و کامنت، میانگین پست ماهانه و … بررسی  و ارزیابی شده‌اند.

برترین پیج های آشپزی در اینستاگرام فارسی
برترین پیج های آشپزی در اینستاگرام فارسی

۱) Masoumehrasouli

اولین پیج از لیست پیج های آشپزی مربوط به معصومه رسولی بوده که از دی ماه ۹۴ در حال فعالیت است. این صفحه با ۱٫۳ میلیون دنبال کننده رتبه اول را به خود اختصاص داده و از این نظر فاصله زیادی با صفحات رقیب خود دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در این صفحه طرز تهیه انواع شیرینی، کیک، کلوچه، انواع دسرها، ژله، ترشی، مربا، انواع روش‌های طبخ مرغ، انواع حلوا، سس، نان، سالاد، پاستا، فینگر فود و … به چشم می‌خورد. این صفحه بیشترین میانگین لایک و میانگین بازدید ویدیو و نرخ بازدید را در میان سایرین داراست.

۱) پیج های آشپزی و تست غذا: Masoumehrasouli
Masoumehrasouli

۲) Azarmahisefat

این صفحه که متعلق به آذر ماهی‌صفت است، نزدیک به ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارد. روش طبخ انواع غذاهای سنتی ایرانی، انواع کوکو، خورشت، آش، فینگر فود و پلو با تصاویر بسیار زیبا و جذاب در این صفحه مشاهده می‌شود. آذر ماهی صفت در پیج خود به تبلیغات نیز می‌پردازد و دستور پخت انواع غذاها و و نکات خانه‌داری را نیز در وبسایت خود به اشتراک می‌گذارد.

۲) برترین پیج های آشپزی و تست غذا: Azarmahisefat
Azarmahisefat

۳) Souzan_shariat

در سومین صفحه از پیج های آشپزی به پیج سوزان شریعت می‌رسیم. این صفحه نیز آموزش انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، سوپ و آش، کاپ کیک‌ها، دسرها، نان، کوکی و کلوچه، پاستا و لازانیا، بستنی و ترشی‌جات، مرباجات، انواع نوشیدنی‌ها و … به چشم می‌خورد. این صفحه بیشترین میانگین کامنت (۶۴۱) و نرخ مشارکت (٪۵٫۳۳) در میان صفحات مورد بررسی داراست.

۳) بهترین پیج های آشپزی و تیستری: Souzan_shariat
Souzan_shariat

۴) Cheftayebeh

در این صفحه طیبه فاتحی با آموزش انواع بیسکویت‌ها، شیرینی‌جات، سالاد، غذاهای اصلی و میان وعده‌ها توانسته ۳۵۵ هزار دنبال کننده را جذب کند. طیبه فاتحی نویسنده کتاب آشپزی “‌خوب بخوریم ،خوب لاغر شویم‌” است که در برخی از پست‌های این صفحه به آموزش دستورهای کتاب می‌پردازد. سایت شف طیبه نیز متعلق به خانم فاتحی است.

۴) برترین پیج های آموزش آشپزی : Cheftayebeh
Cheftayebeh

۵) fereshte.ghorbanii

فرشته قربانی در صفحه‌ی خود که رتبه پنجم لیست برترین پیج های آشپزی را داراست، به آموزش انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها، غذاهای ایرانی و خارجی، انواع دسرها، سوپ، آش و .. می‌پردازد. این صفحه با تصاویر گرافیکی زیبا از تزئین غذاها علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. فرشته قربانی در صفحه خود تبلیغات نیز دارد.

۵) پیج های آشپزی و تیستری : fereshte.ghorbanii
fereshte.ghorbanii

برترین پیج های تیستری (تست غذا) در اینستاگرام 

در ادامه این گزارش و پس از لیست پیج های آشپزی برتر اینستاگرام، اکنون به بررسی و رده بندی برترین پیج های تیستری در اینستاگرام فارسی بر اساس معیار فالوور می‌پردازیم.

برترین پیج های آشپزی و تیستری در اینستاگرام فارسی
برترین پیج‌های تیستری در اینستاگرام فارسی

۱) mr.taster

مستر تیستر با ۱٫۴ میلیون دنبال‌کننده پرطرفدارترین صفحه تیستری اینستاگرام در ایران است. این صفحه که متعلق به حمید سپیدنام است با تهیه گزارش از رستوران‌های مختلف، به تست غذا‌ها و نمایش نحوه طبخ و ارائه قیمت آن ها می پردازد. مستتر تستر دارای اپلیکشن و کانال یوتیوب نیز هست.

۱) پیج های آشپزی و تیستری برتر : mr.taster
mr.taster

۲) Milad_taster

میلاد کلانتری در صفحه خود به معرفی رستوران‌ها و ارائه اطلاعات در مورد سطح قیمت غذاها، وضعیت پارکینگ، دکوراسیون، مناسب بودن برای کودکان و معلولین برای دنبال کنندگان می‌پردازد. این صفحه نزدیک به ۱٫۳ میلیون دنبال‌کننده دارد و از لحاظ مابقی معیارها فاصله کمی با صفحه مستر تیستر دارد.

۲) پیج های آشپزی و تست غذا: Milad_taster
Milad_taster

۳) Farhadpaz

فرهادپز یکی دیگر از صفحات اینستاگرام در زمینه تست غذاست که با ۱٫۱ میلیون دنبال‌کننده، میانگین لایک ۴۳ هزار و میانگین کامنت ۷۰۲ توانسته نرخ مشارکت ۳٫۷۲ درصدی را کسب کند که در مقایسه با دو صفحه مستر تیستر و میلاد تیستر حدود ۱٫۵٪ بالاتر است. فرهادپز نیز با تبلیغ رستوران‌های مختلف به تست غذا‌های آن‌ها، توصیف غذا،مکان و پرسنل رستوران‌ها می‌پردازد.

۳) پیج های آشپزی و تست غذا: Farhadpaz
Farhadpaz

۴) Amoo_roohi_foodlover

عمو روحی یکی دیگر از تیستر‌های غذای اینستاگرام است که با رستورانگردی، معرفی غذاها و تست آن‌ها توانسته ۸۵۰ هزار دنبال‌کننده جذب کند. این صفحه با حدود ۲۸ هزار لایک و ۴۹۲ میانگین کامنت به ازای هر پست، نرخ مشارکت ۳٫۳۳ درصدی را به خود اختصاص داده است که نسبت به صفحات برتر این گزارش در رده‌های بالا قرار می‌گیرد.

۴) پیج های آشپزی و تست غذا: Amoo_roohi_foodlover
Amoo_roohi_foodlover

۵) Mayi_asmr

در میان صفحات برتر معرفی شده تیسترها این صفحه اولین صفحه‌ای است که متعلق به یک خانم است که خود را مایی معرفی می‌کند. مایی نیز با رستوران‌گردی به تست غذاها و معرفی رستوران‌ها می‌پردازد. در این صفحه تبلیغ انواع شکلات، سمنو، عسل و … نیز مشاهده می‌شود. این صفحه ۶۰۶ هزار دنبال‌کننده دارد و با نزدیک به ۵۱ هزار لایک و ۲ هزار کامنت نرخ مشارکت ۸٫۷۳ درصدی را بدست آورده است. همچنین از نظر بازدید ویدئو با ۵۹۶ هزار بازدید و ۹۸٫۴۵ درصد نرخ بازدید، بالاترین مقادیر را به نسبت سایر صفحات به خود اختصاص داده است.

۵) پیج های آشپزی و تیستری : Mayi_asmr
Mayi_asmr

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا