تحلیل شبکه اجتماعیعمومی

برترین رسانه های ورزشی در شبکه های اجتماعی

بر اساس داده های تلگرام و اینستاگرام

امروزه استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی مختلف به ویژه تلگرام و اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی و خبر بسیار مشهود است، این دو شبکه اجتماعی به دلیل فراگیری استفاده توسط مخاطبان بسیار محبوب و پر طرفدار هستند، طوریکه بسیاری از رسانه‌ها برای جذب مخاطبان از انتشار خبرهای به روز در بستر شبکه های اجتماعی خود استفاده می‌کنند. در این مقاله به مقایسه و ارزیابی برترین رسانه های ورزشی اینستاگرام و تلگرام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: برترین رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی 

 

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

برترین رسانه های ورزشی در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان به شمار می‌رود که طبق بررسی دیتاک، بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد، به همین دلیل بستر مناسبی برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر افکار عمومی به شمار می‌رود. با توجه به ظرفیت این شبکه اجتماعی و دسترسی آسان به آن بدون فیلتر شکن، رسانه های ورزشی از آن برای جذب نظر مخاطبان استفاده می‌کنند و بسته به رقابتی که در این بستر وجود دارد هر رسانه‌ای تلاش می‌کند تا اولین‌ها، جذاب‌ترین‌ها و برترین‌ها را به مخاطبان خود ارائه کند. بررسی ما از برترین رسانه های ورزشی این شبکه اجتماعی قدرتمند بر اساس میزان فالوور نشان می‌دهد که ورزش سه با بیش از سه میلیون فالوور با اختلاف بالایی نسبت به سایر رسانه های این حوزه در رتبه نخست قرار دارد.

رسانه های ورزشی زیادی در بستر اینستاگرام فعالیت می کنند که در این میان ۷ رسانه برتر آن عبارت اند از:

برترین رسانه های ورزشی در اینستاگرام
برترین رسانه های ورزشی در اینستاگرام

۱) ورزش ۳

 در میان رسانه‌های ورزشی، ورزش ۳ با ارائه اخبار به روز و جدید توانسته هم در اینستاگرام و هم در تلگرام جزء ۵ رسانه برتر ورزشی قرار گیرد. این کانال، پرمخاطب‌ترین رسانه ورزشی اینستاگرام  با بیش از سه میلون فالوور (دنبال کننده) محسوب می‌شود که نرخ مشارکت آن ۰٫۹۷ درصدی را ازآن خود کرده است. این رسانه اخبار روز ورزشی اعم از فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی را پوشش می‌دهد.

 

برترین رسانه های ورزشی اینستاگرام
varzesh3

۲) نود

نود یک رسانه ورزشی مستقل با بیش از ۸۶۱K فالوور است که علاوه بر درج خبر حواشی فوتبال را نیز پوشش می‌دهد. این رسانه پس از ورزش سه، بر اساس شاخص فالوور در رتبه دوم لیست قرار دارد. نرخ مشارکت و تعامل مخاطبان در این رسانه ۲٫۴۱% است.

نود، مرجع اخبار ورزشی
90tvofficial

۳) صفحه هواداران پرسپولیس

صفحه هواداران پرسپولیس همانطور که از نامش پیداست صفحه مخصوص هوداران این تیم بزرگ پایتخت است که اخبار و حواشی این تیم را به طور کامل پوشش می‌دهد و بیش از ۳۴۶ هزار فالوور دارد. نرخ مشارکت آن ۲٫۳۰% درصد است.

صفحه هواداران پرسپولیس، رسانه های ورزشی برتر
perspoliss_fc

۴) فوتبال ۱۲۰

فوتبال ۱۲۰ با پوشش اخبار داخلی و خارجی فوتبال، بیش از ۳۲۱k دنبال کننده دارد و نرخ مشارکت آن ۲٫۶۰% است. علاوه بر پوشش اخبار از ژانر فان و طنز نیز اسفاده می‌کند و به حواشی فوتبال خارجی و لژیونرها می‌پردازد.

فوتبال ۱۲۰، اخبار فوتبال ایران و جهان
futball120

۵) خبر ورزشی

خبر ورزشی رسانه‌ای است که اخبار ورزشی ایران و جهان را به طور کلی پوشش می‌دهد، بیش از ۲۴۱k فالوور دارد و نرخ تعامل مخاطبان در آن ۱٫۴۶% است و به طور کلی رسانه‌ای معتبر به شمار می‌رود.

اخبار ورزشی ایران و جهان در خبر ورزشی
khabar.varzesi

۶) رسانه‌ی هواداری استقلال خبر

پیج هواداری استقلال خبر اخبار مربوط به باشگاه استقلال یکی از تیم‌های پر طرفدار پایتخت را پوشش می‌دهد، تعداد فالوور این رسانه بیش از ۱۷۹k بوده و نرخ تعامل و مشارکت ۲٫۱۸ درصدی را کسب کرده است. میانگین تعداد لایک هر پست منتشر شده در این صفحه بیش از ۳ هزار است.

رسانه های ورزشی - فوتبالی هواداری استقلال خبر
esteghlalkhabar.ir

۷) ایران لژیونر

ایران لژیونر اخبار مربوط به لژیونرهای ایرانی لیگ‌های اروپایی، عربی و … را در اقصی نقاط جهان پوشش می‌دهد، بیش از ۸۷k فالوور دارد، میانگین تعداد لایک هر پست آن به عدد ۶ هزار می‌رسد و نرخ مشارکت در آن ۶٫۹۷% است.

ایران لژیونر، رسانه های ورزشی ایران
iran_legiuner

برترین رسانه های ورزشی در تلگرام

تلگرام تا پیش از فیلترینگ، برترین شبکه اجتماعی ایران شناخته می‌شد، پس از فیلتر این شبکه اجتماعی تعداد مخاطبان آن تا حدودی کاهش یافت اما اکنون باز هم مخطبان در این بستر فعالیت داشته و تعداد مخاطبان فعال دوباره افزایش پیدا کرده است، دلیل این امر شاید ماهیت اطلاع‌رسانی و سهولت دریافت اخبار در این بستر باشد. به همین دلیل رسانه های خبری زیادی در تلگرام در قالب کانال‌های تلگرامی، مشغول به فعالیت و جذب مخاطب هستند.

از رسانه‌های برتر تلگرام که بر اساس تعداد ممبر (اعضا) مرتب شده‌اند می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره نمود.

برترین رسانه های ورزشی در تلگرام
برترین رسانه های ورزشی در تلگرام

۱) کانون هواداری استقلال

کانون هواداری استقلال اخبار مربوط به باشگاه استقلال و هواداران این تیم را به طور کامل پوشش داده و به هنگام پخش مسابقات این تیم لحظه به لحظه اخبار بازی را گزارش می دهد. این کانال برای کسانی که به این تیم علاقه‌مند هستند و موقعیت آن‌ها اجازه تماشای بازی‌های تیم را نمی‌دهد گزینه مناسبی برای اطلاع از نتایج بازی به همراه آخرین اخبار و تحولات باشگاه است. تعداد اعضا این کانال تلگرامی ۱٫۵۳۸K است که نرخ مشارکت آن ۶ درصدی را به ارمغان آورده است.

رسانه های ورزشی- فوتبالی، کانال هواداری استقلال
esteghlal_ss

۲) استقلال پیج

دیگر کانال لیست رسانه های ورزشی استقلال پیج است که به اخبار و حواشی مربوط به باشگاه استقلال و هواداران این تیم می‌پردازد؛ تعداد اعضا ۱٫۴۹۹K و نرخ مشارکت و تعامل کاربران در آن ۹/۷% است. اکثریت اعضای این کانال را طرفداران تیم استقلال تشیکل می‌دهند.

esteghlalpage، اخبار برتر باشگاه استقلال
esteghlalpage

۳) کانون هواداری پرسپولیس

کانون هواداری پرسپولیس که اخبار باشگاه پرسپولیس و آخرین اخبار و تحولات روز این باشگاه را اطلاع‌رسانی می‌کند نیز یکی از رسانه های ورزشی این لیست است. تعداد اعضای این کانال ۱٫۰۹۵K و نرخ مشارکت آن ۱۴% است.

اخبار باشگاه پرسپولیس در کانال هواداری پرسپولیس
perspolis_fans

۴) ورزش ۳

ورزش ۳ دیگر کانال لیست برترین رسانه های ورزشی است که اخبار داخلی و خارجی ورزشی را پوشش می‌دهد. تعداد اعضای این رسانه ۱٫۰۱۷k است و نرخ مشارکت در آن به عدد بالای ۲۶ درصد می‌رسد.

ورزش ۳، برترین رسانه های ورزشی
varzesh3

۵) فوتبال ۱۲۰

فوتبال ۱۲۰، یکی از رسانه های ورزشی لیست است که بیشتر حول اخبار داغ ورزشی خارجی مانور می‌دهد و در کنار آن به اطلاع‌رسانی اخبار روز داخل کشور نیز می‌پردازد. این کانال تلگرامی بیش از ۲۱۴٫۱k عضو دارد و نرخ مشارکت آن ۱۸٫۹% درصد است.

فوتبال ۱۲۰، آخرین اخبار فوتبالی ایران و جهان
futball120

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا