تحلیل شبکه اجتماعی

برترین کانال‌ها و پیج های اخبار اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی

بر اساس داده‌های اینستاگرام و تلگرام

در بستر شبکه‌های اجتماعی پر‌مخاطبی همچون تلگرام و اینستاگرام افراد بسیاری فعالیت و از این طریق با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند. در این بستر کانال‌ها و پیج‌های زیادی در زمینه  اخبار اقتصادی فعالیت دارد که در بستر تلگرام کانال نبض بازار و در اینستاگرام صفحه اقتصاد ۲۴، براساس رصد دیتاک از شاخص‌های مختلف در رتبه‌های نخست قرار دارند. ما در این مقاله به معرفی برترین‌های حوزه اخبار اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام خواهیم پرداخت.

برترین‌های حوزه اخبار اقتصادی در تلگرام

تلگرام، شبکه اجتماعی جامعی است که امکانات گسترده‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد، به همین دلیل بسیاری از افراد برای استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی این شبکه اجتماعی اخبار به روز را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهند. برترین‌های حوزه خبرهای اقتصادی بر اساس داده‌های تلگرام در سال ۹۹ بر اساس تعداد اعضا به قرار زیر است:

برترین کانال‌های حوزه اخبار اقتصادی در تلگرام
برترین کانال‌های حوزه اخبار اقتصادی در تلگرام

۱- کانال نبض بازار

کانال نبض بازار پر‌مخاطب‌ترین کانال تلگرامی با بیش از ۵۴۲K عضو محسوب می‌شود که اخبار اقتصادی حوزه‌های مختلف به ویژه بورس، دلار و … را پوشش و آن‌ها را منتشر می کند. میانگین تعداد بازدید هر پست در این کانال ۱۲K است که نرخ مشارکت در آن بیش از ۲% است. این کانال با گذاشتن تصاویر و متن با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- نبض بازار
برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- نبض بازار

۲- کانال آقای اقتصاد

کانال آقای اقتصاد دومین کانال پر‌مخاطب خبرهای اقتصادی از نظر تعداد اعضا به شمار می‌رود که اخبار به روزی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی من جمله ارز دیجیتال، بورس، طلا، خودرو و … در کنار تصمیمات سیاسی نمایندگان و دولت در حوزه اقتصاد با استفاده از متن و تصاویر منتشر می‌کند. تعداد اعضای این کانال ۳۷۱k،  میانگین بازدید هر پست آن ۱۷k و نرخ مشارکت در این کانال پر‌مخاطب مقدار متوسط ۴٫۵٪ است.

برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- آقای اقتصاد
برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- آقای اقتصاد

۳- کانال بولتن اقتصادی

کانال بولتن اقتصادی، جامع‌ترین کانال اقتصادی است که اخبار متنوع اقتصادی را با چاشنی سیاست پوشش می‌دهد. اخبار این کانال از تنوع بالایی برخوردار است و به تمامی حوزه‌های اقتصادی می‌پردازد. تعداد اعضای این کانال ۳۲۱k است و میانگین بازدید هر پست آن در حدود ۱۲k تخمین زده شده است. نرخ مشارکت در این کانال ۲٫۲% است.

برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- بولتن اقتصادی
برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- بولتن اقتصادی

۴- کانال ایکونیتور-خبرخوان اقتصادی

کانال ایکونیتور-خبرخوان اقتصادی چهارمین کانال اقتصادی به شمار می‌رود که در زمینه اخبار اقتصادی فعالیت و اخبار به روزی را به صورت متن پست می‌کند. اخبار این کانال جامع و در حوزه‌های مختلف اقتصادی است. تعداد اعضای این کانال پر مخاطب بیش از ۱۸۸k است، میانگین تعداد بازدید هر پست آن ۲۳k و نرخ مشارکت کاربران ۱۲٫۲٪ است.

برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- ایکونیتور-خبرخوان اقتصادی
برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- ایکونیتور-خبرخوان اقتصادی

۵- ایران جیب

ایران جیب با احتساب بیش از ۱۳۵k ممبر، پنجمین کانال پر مخاطب از نظر تعداد اعضا محسوب می‌شود. البته این کانال از نظر میانگین تعداد بازدید هر پست و نرخ مشارکت در رتبه نخست قرار دارد و میانگین تعداد بازدید هر پست آن ۴۱k و نرخ مشارکت آن ۲۹٪ است که آمار مطلوبی محسوب می‌شود. خبرهای اقتصادی و گاها اعلام قیمت از طریق متن و عکس در این کانال منتشر می‌شود.

برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- ایران جیب
برترین کانال‌های اخبار اقتصادی در تلگرام- ایران جیب

برترین‌های حوزه اخبار اقتصادی در اینستاگرام

در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز صفحات زیادی در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند که در این میان براساس داده‌های اینستاگرام سال ۹۹، ترین‌های حوزه خبرهای اقتصادی براساس تعداد فالوور و شاخص‌های مختلف به قرار زیر است:

برترین پیج‌های اخبار اقتصادی در اینستاگرام
برترین پیج‌های اخبار اقتصادی در اینستاگرام

۱- پیج اقتصاد ۲۴

پیج اقتصاد ۲۴ پر مخاطب‌ترین پیج اینستاگرامی در زمینه اقتصاد محسوب می‌شود که بیش از ۳۰۴K فالوور دارد که اخبار اقتصادی و سیاسی مهم را به صورت عکس نوشته، کلیپ و کپشن برای مخاطبان خود منتشر می‌کند. میانگین تعداد لایک هر پست ۶۱۰، میانگین تعداد کامنت ۱۲ و نرخ مشارکت در آن ۰٫۲٪ است.

برترین پیج‌های اخبار اقتصادی دراینستاگرام- eghtesaad24.ir
برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- eghtesaad24.ir

۲- پیج خبر اقتصادی

پیج خبر اقتصادی از نظر تعداد فالوور دومین پیج پرمخاطب اینستاگرام محسوب می‌شود که بیشتر حول محور اخبار اقتصادی ایران و جهان فعالیت و به صورت اینفو، تصاویر و ویدئو مطالب خود را در معرض دنبال‌کنندگان خود قرار می‌دهد. این پیج اقتصادی بیش از ۱۶۷K فالوور دارد. میانگین تعداد لایک هر پست آن ۶۵۹  ومیانگین کامنت آن ۹ کامنت است. نرخ مشارکت در این پیج نیز ۰٫۴۰٪ است.

برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- khabareghtesadi
برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- khabareghtesadi

۳- پیج تجارت نیوز

پیج تجارت نیوز به پیش‌بینی تحولات اقتصادی ایران و جهان در کنار اخبار اقتصادی و تحلیلی می‌پردازد. این پیج پست‌های خود را از طریق عکس نوشته و کلیپ منتشر می‌کند و آمار اقتصادی مطلوبی را ارائه می‌کند که می‌تواند مفید باشد. تعداد اعضا این کانال بیش از ۱۴۴K، میانگین تعداد لایک هر پست منتشر شده ۹۸۹ و تعداد کامنت آن ۳۷ است. نرخ مشارکت نیز ۰٫۷۱٪ است.

برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- tejaratnews
برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- tejaratnews

۴- اقتصاد آنلاین

پیج اقتصاد آنلاین با بیش از ۱۱۴K فالوور در رتبه چهارم برترین‌های اخبار اقتصادی قرار دارد که خبرهای مرتبط با حوزه اقتصاد و گاها سیاسی مهم را به صورت کلیپ و عکس نوشته منتشر می‌کند. میانگین تعداد لایک هر پست ۳۴۴، میانگین تعداد کامنت هر پست ۱۶ است و در نتیجه نرخ مشارکت در آن به ۰٫۳۱٪ می‌رسد.

برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- eghtesadonline.ir
برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- eghtesadonline.ir

۵- پیج اقتصاد نگار

پیج اقتصاد نگار با بیش از ۱۰۴K فالوور در رتبه پنجم لیست قرار دارد. این درحالیست که این پیج از لحاظ نرخ مشارکت، میانگین لایک هر پست و کامنت در رتبه نخست قرار دارد که نشان دهنده موثق بودن اخبار و بروز خود توانسته مشارکت مخاطبان را به دست بیاورد. میانگین لایک هر پست ۲٫۵K است و تعداد کامنت هر پست آن نیز ۲۴۹ است، نرخ مشارکت در آن ۲٫۶۶% است که آمار خوبی بسته به میزان فالوور محسوب می‌شود.

برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- eghtesadnegar.ir
برترین پیج‌های خبر اقتصادی دراینستاگرام- eghtesadnegar.ir

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا