اخبار فضای مجازی

افزایش ۱۲ برابری مالیات خانه‌های خالی | واکنش کاربران توییتر به طرح مجلس

طرح مجلس برای کاهش قیمت در بازار مسکن

در هفته‌های اخیر خبری مبنی بر افزایش ۱۲ برابری مالیات خانه‌های خالی توسط احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد. طبق رصد دیتاک از شبکه‌های اجتماعی، این طرح واکنش‌های مختلفی را در بین کاربران این بسترها به ویژه توبیتر به همراه داشت. در ادامه این مقاله، تحلیل داده‌های مربوط به این خبر در بستر توییتر را خواهید خواند.

دیتاک با رصد و مانیتورینگ توییتر در زمینه‌ی اخبار مرتبط با این طرح و با بررسی بیش از ۳۵۰۰ توییت به نتایجی رسید که در اینفوگرافیک زیر خلاصه شده است.

افزایش ۱۲ برابری مالیات خانه‌های خالی
اینفوگرافیک افکارسنجی طرح مالیات بر خانه‌های خالی

واکنش‌ها نسبت به طرح افزایش مالیات خانه‌های خالی

در میان واکنش کاربران به این طرح، ۳ نوع واکنش مثبت، منفی و خنثی مشاهده شد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
  • واکنش‌های مثبت

نزدیک به ۴۰٪ از واکنش‌ها مثبت بوده است. حدود ۲۵٪ آن‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که با تصویب این طرح اتفاقات مثبتی در بازار مسکن رخ می‌دهد و برخی نیز به کاهش قیمت مسکن امیدوار بودند. بیش از ۱۴ درصد از موافقین نیز، این طرح را نشانه‌ای بر عملکرد مثبت مجلس می‌دانند.

  • واکنش‌های خنثی

در بین واکنش‌های خنثی که ۳۸ درصد از نتایج بودند، نزدیک به ۲۵ درصد به انتشار اخبار مربوط به افزایش ۱۲ برابری مالیات خانه‌های خالی پرداخته بودند. در بین  این توییت‌ها اشاراتی به تیتر روزنامه آیندگان تیرماه سال ۱۳۵۴ نیز دیده می‌شود، این تیترها عبارت بودند از «از خانه‌های خالی تا ۳ برابر مالیات گرفته می‌شود»، «کالاهای گران نخرید» و «همه‌ مردم باید در جنبش ضد گرانفروشی شرکت کنند.»

تیترهای روزنامه آیندگان 54
تیترهای روزنامه آیندگان ۵۴ و افزایش مالیات بر خانه‌های خالی

نزدیک به ۸ درصد ار نتایج هم معتقد بودند که یک طرح خوب، نیازمند اجرای خوب است. در این بین افرادی هم بودند که به خبرهایی درخصوص خانه‌های خالی که در دست بانک‌ها و سازمان‌ها هستند، پرداخته بودند.

افزایش مالیات خانه‌های خالی
نمونه توییت واکنش به افزایش مالیات خانه‌های خالی
  • واکنش‌های منفی

این طرح، مانند هر موضوع دیگری واکنش‌های منفی هم به دنبال داشت که نزدیک به ۲۰ درصد از کل واکنش‌ها را شامل می‌شدند. بیش از نیمی از این انتقادها مرتبط با شیوه‌ی اجرا بود که برخی ایراداتی در طرح را بیان کرده بودند، تعدادی نیز پیشنهاداتی برای رسیدن به نتیجه‌ی مثبت در این زمینه داشتند.

۵ درصد از کابران آن را به دلایل مختلف بی‌فایده می‌دانستند، برای مثال برخی معتقد بودند چنین طرحی در اقتصادی با تورم کمتر، مفید است. سایر واکنش‌های منفی مرتبط با عدم اطمینان به تصویب طرح افزایش ۱۲ برابری مالیات خانه‌های خالی به عنوان قانون بود. اشاره به سودی که دولت از این طرح می‌برد نیز بخش کمی از واکنش‌های منفی را به خود اختصاص داده بود.

واکنش منفی کاربران به طرح افزایش مالیات خانه‌های هالی
واکنش منفی کاربران به طرح افزایش مالیات خانه‌های هالی

از دیتاک برای تحلیل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی هستند تا با نظرات مستقیم کاربران و واکنش‌های آن‌ها مطلع شوید. بررسی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا بتوانید برای آینده‌ی کسب‌وکار خود برنامه ریزی کنید، از اتفاقات و یا موج‌های مرتبط استفاده کنید و تجارت مفید به‌دست آورید. دیتای زیادی در دنیای اینترنت وجود دارد که برای دستیابی به آن‌ها به ابزار مناسب نیاز دارید و دیتاک این ابزار را برای شما فراهم می‌کند. برای سفارش گزارش‌های مشابه یا تحلیل‌ شبکه‌های اجتماعی در هر موضوعی با دیتاک در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]تماس با دیتاک[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا