بازاریابیترفند و ابزار فضای مجازیدیجیتال مارکتینگ

چطور اینفلوئنسر شویم؟ ( 10 گام کاربردی برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر )

این روزها شنیدن کلمه اینفلوئنسر در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک امر رایج است. تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز، قواعد و نکات خاص خود را دارد که برای موفقیت در آن باید همه این قواعد و اصول را رعایت کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات ارزشمندی در این خصوص که چطور اینفلوئنسر شویم؟ کسب کنید و مسیر خود را به عنوان یک اینفلوئنسر آغاز کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید.

چطور اینفلوئنسر شویم

قوانین تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر از سراسر جهان پلتفرم بسیار قوی‌ برای عرضه و معرفی در همه زمینه‌ها است. شما می‌توانید با اندکی تحقیق و مطالعه و تلاش بعد از کسب اطلاعات لازم و کسب مهارت کافی در این زمینه، به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید.
حال این که، چطور به یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شویم؟ سوالی است که در ادامه مطلب پاسخ آن را خواهید یافت پس با ما همراه باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

 

چطور به یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شویم؟

دانستن این که چطور اینفلوئنسر شویم؟ مستلزم رعایت نکاتی است که هر یک از این نکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این نکات مهم در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. مشخص نمودن حوزه فعالیت خود

قبل از شروع کار به عنوان اینفلوئنسر، باید بدانیم که چطور اینفلوئنسر شویم و حوزه فعالیتی خود را انتخاب کنیم. شما باید موضوعی را که به آن علاقه دارید انتخاب کرده و به طور پیوسته و مداوم در مورد آن به تولید محتوا بپردازید. دقت کنید که به عنوان اینفلوئنسر مدام باید درباره حوزه انتخابی خود به تحقیق و پژوهش بپردازید و محتواهای مفید و جذابی را برای مخاطبان خود تولید کنید؛ بنابراین انتخاب حوزه‌ای که از وقت گذاشتن روی آن لذت ببرید نکته مهمی است که نباید از آن غافل شوید.

آشپزی، هنر، صنایع دستی، موضوعات ورزشی، آرایشگری و زیبایی، خیاطی، نجاری، مد و هزاران موضوع دیگر می‌توانند جزو حوزه انتخابی شما باشند. گاهی نیز می‌توانید دو یا سه موضوع مورد علاقه خود را برای تولید محتوا انتخاب کنید؛ اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باز گذاشتن بیش از حد حوزه فعالیت خود کاری اشتباه است که باید از آن پرهیز کنید.

2. انتخاب شبکه اجتماعی مناسب

بعد از دانستن این که چطور اینفلوئنسر شویم و تعیین حوزه فعالیت خود، گام بعدی برای پیمودن این مسیر انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای فعالیت است. معمولا اکثر اینفلوئنسرها در یک یا دو شبکه اجتماعی محبوبیت و موفقیت کسب می‌کنند، پس شما هم سعی کنید برای موفقیت بیشتر تمرکز خود را تنها بر یک یا دو کانال اصلی قرار دهید. بعد از مشخص نمودن شبکه اجتماعی مناسب باید پروفایلی مناسب را جهت پیشبرد هرچه بیشتر کار خود انتخاب کنید. سه قدم زیر، به بهینه کردن پروفایل‌های شما و نزدیکتر کردن شما به موفقیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی

3. تبدیل پروفایل به پروفایل ویژه کسب و کار

برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی باید حساب کاربری خود را به حساب کسب‌وکار تبدیل کنید (Business Account)؛ زیرا این انتخاب گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد پس با تغییر حساب خود به حساب کسب‌و‌کار، امکاناتی نظیر دسترسی به آمار و ارقام پیج و یا قابلیت قرار دادن لینک در دسترس شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها به پیشرفت پیج خود کمک کنید.

نوشتن یک بیو (Bio) مناسب

بخش بیو اولین بخشی است که توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد، پس ذکر این نکته که نوشتن بیو درست و اصولی تاثیر به‌سزایی در مخاطبان دارد خالی از لطف نیست؛ پس اهمیت آن را دست کم نگیرید. بیو می تواند به نحوه جذابی شما را به مخاطبان معرفی کند؛ همچنین باید تمام اطلاعات مربوط به شما نظیر نام کامل، اطلاعات تماس، موقعیت جغرافیایی، حوزه فعالیت را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
چطور به یک اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی تبدیل شویم؟

4.مشخص کردن تصویر و کاور پروفایل

 

این تصاویر بخش مهمی از برند شخصی شما هستند و تاثیر به‌سزایی در معرفی شما به مخاطبان دارند؛ بنابراین انتخاب تصویر مناسب می‌تواند حساب کاربری شما را برای افراد به یاد ماندنی‌تر کند. کیفیت تصویر انتخابی نیز مسئله مهمی است که باید به آن توجه نمود.

5. شناخت مخاطبان

قبل از شروع تولید محتوا و گذاشتن پست‌های گوناگون در شبکه‌های اجتماعی خود، برای تاثیرگذاری بیشتر بر افراد باید به درک مناسبی از مخاطبان هدف خود برسید. معمولاً اینفلوئنسرها باید بتوانند ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار کنند و تاثیر زیادی بر آن‌ها بگذارند؛ این امر زمانی محقق می‌شود که یک اینفلوئنسر در تلاش برای ایجاد محبوبیت برای همه افراد نباشد، بلکه سعی کند تنها افراد علاقه‌مند در یک حوزه مشخص را به سمت خود جلب کند. برای آگاهی از این نکته که چطور اینفلوئنسر شویم؟ دانستن این موضوع که چه کسانی را مخاطب هدف قرار می‌دهید اهمیت زیادی دارد. همواره باید بکوشید با تحلیل افراد و شناخت در مورد علایق و ویژگی‌های جمعیت شناختی آن‌ها، بستری از مخاطبان وفادار را با خود همراه کنید. زمانی که قادر به تشخیص علاقه‌مندی‌های مخاطبان خود شوید می‌توانید به تولید محتوای متناسب با آن‌ها بپردازید.

6. تولید محتوای مرتبط با مخاطبان

قدم بعدی برای دانستن این که چطور اینفلوئنسر شویم؟ محتوای مفید برای فالوورهای خود است. مهم‌ترین نکته برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، تأثیرپذیری و حرف‌شنوی مخاطبان از شما است. هرچه تعامل موفق‌تر و مفیدتری با مخاطبان خود داشته باشید، بدون شک می‌توانید افراد بیشتری را تحت تأثیر نظر و پیشنهاد خود قرار دهید. در کنار پرداختن به حوزه فعالیتی انتخاب شده، شما می‌توانید با اضافه کردن پست‌هایی از زندگی روزمره‌شان، در واقعی‌تر نشان دادن خود به عنوان یک فرد معمولی مثل فالوورهای خود، در برقراری ارتباط احساسی و درونی با آن‌ها و همچنین تقویت اتصال خود با مخاطبان و فالوورها تاثیرگذار باشید. برای این که بتوانید در آینده با برندهای مختلف قادر به همکاری باشید در تولید محتوا تنوع را رعایت کنید.

پست‌های تبلیغاتی نیز باید به صورتی کاملاً طبیعی در کنار دیگر محتواها و پست‌های پیج قرار بگیرند و نحوه معرفی باید به اندازه کافی جذاب باشد تا فالوور و مخاطب را مجبور به لحظه‌ای توقف برای تماشای محتوا کند. از همان ابتدای راه، برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر آماده شوید و به صورت بلند مدت برای تولید محتوا برنامه‌ریزی کنید. همواره سعی کنید از ارائه محتوای تکراری و خسته‌کننده اجتناب کنید تا هر چه زودتر پله‌های موفقیت را طی کنید.

7. داشتن نظم و تداوم

برای تولید محتوا و پست‌گذاری باید برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید. بازه‌های پست گذاری باید از نظم خاصی پیروی کنند. بسیاری از الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی حساب‌هایی را به کاربران نمایش می‌دهند که به طور منظم به پست‌گذاری می‌پردازند. این موضوع برای شبکه اجتماعی اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با برنامه‌‌ریزی به صورت روزانه، هفتگی، یا در فواصلی که از هر نظر راحت هستید به پست‌گذاری بپردازید و با شناخت مخاطبان خود زمان‌های مناسبی را برای ارسال پست انتخاب کنید و این کار را به صورت پیوسته انجام دهید.

چطور اینفلوئنسر شوم

8. تعامل با مخاطبان

زمانی که شما شروع به ارسال پست و تولید محتوا می‌کنید، طبیعتاً با لایک و کامنت مخاطبان خود مواجه می‌شوید. شما باید بتوانید برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی به این نظرات توجه کنید و با فالوورهای خود ارتباط موثری داشته باشید. با لایک کردن نظرات آن‌ها، توجه خود را به آن‌ها نشان دهید و همواره برای حفظ تعامل با مخاطبان خود تلاش کنید. شما به عنوان یک اینفلوئنسر باید این نکته را در نظر داشته باشید که همواره با تعریف و تمجید مخاطبان خود روبه‌رو نیستید؛ گاهی کامنت‌های منفی و انتقادات نیز در میان نظرات فالوورها به چشم می‌خورد که شما باید کاملا حرفه‌ای و به دور از عصبانیت با آن‌ها برخورد کنید؛ با این موضوع کنار بیایید که شما نمی‌توانید همیشه همه مخاطبان خود را راضی نگه دارید؛ اما همواره برای یک تعامل مثبت با فالوورهایتان در تلاش باشید.

9. ارزیابی و تحلیل پروسه خود

اکثر شبکه‌های اجتماعی به شما داده‌ها و تحلیل‌های مختلفی ارائه می‌دهند تا بتوانید پروسه خود را ارزیابی کنید. این عوامل به شما نشان می‌دهند که با چه سرعتی در حال طی کردن پروسه هستید؛ همچنین می‌توانید از محتوایی، که بیشترین نرخ تعامل را داشته آگاه شوید تا از این طریق بتوانید سبک محتوایتان را به آن نزدیک‌تر کنید.

10. به روز بودن

شبکه‌های اجتماعی معمولاً در بازه‌های زمانی مختلف الگوریتم‌های خود را آپدیت می‌کنند و شرایط و قوانین پست‌گذاری را تغییر می‌دهند. شما باید همواره به عنوان یک اینفلوئنسر در مقابل این تغییرات به‌روز باشید تا به مشکل نخورید و بتوانید در بازه‌های زمانی مد نظر خود، پست‌های مورد توجه مخاطبان خود را قرار دهید.

جمع بندی

نکات ارائه شده در این مقاله همگی نکاتی امتحان‌شده هستند که توسط متخصصان این زمینه و اینفلوئنسرهای موفق برای اینفلوئنسر شدن پیشنهاد می‌شوند. بدون‌شک با عمل به نکات گفته شده، شاهد موفقیت خود و کسب نتایج مطلوب خواهید بود. عمل به این نکات نیازمند گذشت پروسه زمانی است که یک شبه به دست نمی‌آید. همیشه به یاد داشته باشید، تنها دانستن این که چطور اینفلوئنسر شویم؟ پایان راه نیست، بلکه شروعی است برای رسیدن به فرصت‌ها و مسئولیت‌های بزرگتر و بهتر. امیدواریم مقاله ارائه شده در هموار کردن راه شما در رسیدن به موفقیت مفید بوده باشد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا