اخبار فضای مجازی

برچسب‌ هشدار اطلاعات غلط در اینستاگرام

اینستاگرام در ماه دسامبر اعلام کرد که ویژگی برچسب‌ هشدار اطلاعات غلط را روانه بازار می‌کند. این ویژگی به برچسب‌زدن برخی از هنرهای دستکاری شده دیجیتالی به عنوان اطلاعات نادرست و حذف آن‌ها از صفحات اکسپلور و هشتگ پرداخته است.

اولین بار توبی هریمانان، عکاس اهل سان‌فرانسیسکو، متوجه هشدار “اطلاعات غلط” روی عکس مردی که روبروی تپه‌های رنگی ایستاده است، در فید اصلی اینستاگرام خود شد.

برچسب‌ هشدار اطلاعات غلط در اینستاگرام

روش شناسایی محتوای نادرست

در وبلاگ اینستاگرام نوشته شده است که ما می‌خواهیم شما به آنچه در اینستاگرام می‌بینید اعتماد کنید. اطلاعات نادرست مبتنی بر عکس و فیلم به طور فزاینده یک چالش در صنعت ما است و تیم‌های ما روی آن متمرکز شده‌اند. در سال جاری، ما برای کمک به شناسایی، بررسی و برچسب‌‌زدن اطلاعات غلط به همکاری با کارآفرینان شخص ثالث در ایالات متحده پرداختیم.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

روش کار به این صورت است که اگر محتوا توسط شخص ثالث به عنوان یک محتوای نادرست ارزیابی شده باشد، اینستاگرام با حذف آن از صفحات اکسپلور و هشتگ، توزیع آن را کاهش می‌دهد. به علاوه، این محتواها برچسب‌گذاری می‌شوند و قبل از نمایش آن‌ها، به عنوان یک گام اضافه پیام هشداری نمایش داده می‌شود و کاربران باید برای دیدن پست روی آن ضربه بزنند.

همچنین اگر محتوایی در فیسبوک نادرست ارزیابی شود و همان محتوا در اینستاگرام نیز منتشر شده باشد، هردوی آن‌ها به طور خودکار برچسب گذاری می‌شوند.

برای تعیین اینکه کدام محتوا باید برای بررسی به فاکتورهای حقوقی ارسال شود، این پلتفرم از ترکیبی از بازخورد جامعه و فناوری خود استفاده می‌کند. در اوایل سال جاری، اینستاگرام گزینه بازخورد “اطلاعات نادرست” را اضافه کرده و این گزارش‌ها، همراه با دیگر سیگنال‌ها، به اینستاگرام کمک می‌کند تا درمورد اطلاعات غلط شناسایی و اقدام بهتری داشته باشد.

نگرانی هنرمندان و عکاسان از ویژگی برچسب‌ هشدار اطلاعات غلط

فیسبوک و اینستاگرام با انتقاد از تصمیم خود برای کنار گذاشتن پست‌ها با اطلاعات جعلی روبرو شده‌اند زیرا با اینکه این ویژگی ممکن است برای مبارزه با گسترش اطلاعات نادرست مفید باشد، می‌تواند مانعی برای هنرمندان دیجیتالی باشد که می‌خواهند کارهایشان دیده شود.

اینستاگرام در پاسخ به این نگرانی اعلام کرد که هنرمندان و عکاسان در مورد حذف اثر دستکاری شده دیجیتالی خود نگران نباشند، زیرا این ویژگی همه عکس‌های فوتوشاپ شده را هدف قرار نمی‌دهد و فقط عکس‌هایی که توسط وب سایت‌های بررسی واقعیت، فیک شناخته شده‌اند حذف می‌شوند.

منبع: the verge

مطالب مشابه: دایرکت در نسخه تحت وب اینستاگرام

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا