ترفند و ابزار فضای مجازی

نحوه جستجو در توییتر موتور جستجوی شبکه های اجتماعی

چگونه در توییتر جستجو کنیم؟

جستجو در توییتر مزایایی دارد که قبل از پرداختن به آن لازم میدانیم به معرفی مختصری از این شبکه بپردازیم. توییتر یک سیستم “میکروبلاگینگ” یا وبلاگ‌نویسی است که به شما این امکان را می‌دهد تا پست‌های کوتاه را با نام دلخواه‌تان توییت کنید. توییت‌ها در این پلتفرم حداکثر ۱۴۰ حرف هستند و در آن می‌توانید از لینک وب سایت به سایر منابع هم استفاده کنید. بنابراین یک کانال برای دریافت بک لینک هم خواهد بود که در سئو وب سایت تاثیرگذار است.

با این مزیت‌ها نحوه فعالیت و جستجو در توییتر اهمیت دارد. در واقع صاحبان کسب و کارهای مختلف باید به نحوی در این شبکه فعالیت کنند که بیشترین تاثیر و بازدهی را بر روی کسب و کارشان داشته باشد. در ادامه ضمن اهمیت و کارکرد برنامه توییتر به روش‌هایی برای افزایش بازدهی این پلتفرم می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: جستجو در تلگرام؛ معرفی ابزارهای رایگان و پیشرفته (+ ربات تلگرام)

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

چرا استفاده از توییتر به کسب و کارتان کمک می‌کند؟

توییتر اکنون در بین قشر تحصیلکرده، دانشجویان، سیاست‌گذاران، سیاستمداران و عموم مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از کاربران در تلاشند تا از طریق این شبکه اجتماعی صحبت‌هایشان را به گوش دیگران برسانند. بسیاری از کسب و کارها از توییتر برای برندسازی استفاده می‌کنند. در واقع اکنون توییتر مثل یک رسانه قوی عمل می‌کند.

کارکردهای توییتر برای کسب و کارها

توییتر مزیت‌های زیادی را برای تمامی کسب و کارها به همراه داشته است. از جمله امکاناتی که این پلتفرم فراهم کرده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با لینک دادن به وبلاگ، وب سایت و یا سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
  • از طریق توییت و بازتوییت تعداد دنبال‌کننده‌های خود را افزایش دهید.
  • از طریق جستجو در توییتر کسب و کار رقبای خود را دنبال و بررسی کنید.
  • با سایر متخصصان در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید.
  • از آخرین تحولات و اخبار روز اطلاعات کسب و کنید و آن‌ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
  • به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.
  • درباره کسب و کار خود صحبت کنید و بازخورد آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • رویدادهای مختلف در حوزه کاری خود را دنبال کنید.
  • در کنفرانس‌هایی که قادر به شرکت در آن نیستید، در آن حاضر شوید.

در توییتر چطور فعالیت کنیم؟

برای برندسازی، افزایش تاثیر تبلیغات و بالا بردن راندمان کاری در توییتر به فعالیت اصولی نیاز دارد. در واقع باید چندین تکنیک را در این سیستم رعایت کنید که عبارتند از:

اول: باید بدانید در مورد چه چیزهایی توییت بزنید

در ابتدا باید در مورد اطلاعاتی که در توییتر منتشر می‌کنید، به هدف خود نگاه کنید. آیا هدف شما از این کار شناخته‌تر شدن خودتان است یا برندتان؟ آیا می‌خواهید دیگران اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار شما بدست آورند؟ آیا قصدتان از فعالیت در توییتر افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها و برندسازی است؟

نوع اطلاعاتی که با جستجو در توییتر برای کاربر منتشر می‌کنید این مساله را مشخص میکند که شما به عنوان یک شخص فعالیت می‌کنید یا یک برند.

به عبارت دیگر وقتی با پروفایلی از اسم و فامیل و تصویر شخص خودتان در این شبکه فعالیت دارید، می‌توانید به موضوعات روز و رویدادها بپردازید. اما وقتی با تصویری از برند و نام تجاری وارد این شبکه شدید باید بی‌طرفانه و بدون غرض فقط در مورد کسب و کار خود صحبت کنید.

اگر مدیر فروش یک شرکت هستید باید توییت‌هایی مربوط به محصولات یا خدمات همان شرکت را ارسال کنید. در عین حال توییتر یک ابزار ارتباطی نسبتا غیررسمی است و نباید از توییت کردن مطالب شوخ‌طبعانه و دوستانه نگران باشید.

دوم: با جستجو در توییتر به نحوه توییت کردن آشنا شوید

اگر به تازگی وارد توییتر شده‌اید و نمی‌دانید چه مطالبی را در این سیستم توییت کنید، باید با جستجو در سایر پروفایل‌ها صفحات مرتبط با صفحه خود لیست مطالب را بررسی کنید. اغلب مطالبی که باید در این شبکه منتشر کنید عبارتند از:

  • انتشار مطالبی مرتبط همراه با منابع توییت
  • انتشار اخبار جذاب برای کاربران
  • استفاده از لینک وب‌سایت‌ها و وبلاگ
  • صحبت کردن در مورد رویدادهای روز

چطوری در توییتر جستجو کنیم؟

تمامی شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و …. دارای موتور جستجوی هوشمند هستند. این شبکه‌ها با کمک هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به هر صفحه‌ای که بخواهید دسترسی پیدا کنید.

حالا اگر قرار باشد صفحات رقبای خود را بررسی کنید باید از طریق قسمت جستجو یا اکسپلور توییتر اقدام کنید. به این صورت که صفحات رقبا را با استفاده از کلمات کلیدی خاص از جمله برند و یا نام محصولات و خدمات پیدا کنید. سپس وارد صفحات شوید و محتواهای آن‌ها را بررسی کنید.

سوم: پایش نظرات کاربران در توییتر

یکی از راه‌های افزایش بازدهی کسب و کار در توییتر باید نظرات کاربران را در این شبکه بررسی کنید. نظرات کاربران در مورد برند شما و رقبا حاوی اطلاعات مفید و موثری برای رونق کسب و کار است. برای مثال وقتی در مورد خدمات یا محصولات گلایه دارند، می‌تواند شما را از اعتراض یا شکایت آن‌ها آگاه کند.

البته برای رصد و ارزیابی نظرات کاربران به ابزارهای هوشمند نیاز دارید. چرا که روزانه میلیون‌ها کاربران در این پلتفرم نظر خود را می‌نویسند. اگر بخواهید فقط نظراتی را که در مورد برند شما گفته شده است، به ابزارهایی نیاز دارید که به صورت اتوماتیک و با سرعت بالا این کار را برایتان انجام دهند.

برای جستجوی نظرات در توییتر می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

دیتاک ابزار جستجو در توییتر

یکی از بهترین ابزارها برای ارزیابی و رصد نظرات کاربران، استفاده از دیتاک است. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که شما به دلخواه خود نام برند یا یک کلمه کلیدی را به آن می‌دهید. سپس این ابزار با جستجو در توییتر می‌توانید از بین میلیون‌ها و یا میلیاردها نظر و کامنت آنچه را که در مورد این کلمات گفته شده است، برایتان گردآوری کند.

سپس یک اپراتور متخصص با دسته‌بندی نظرات (مثبت، منفی و خنثی) می‌تواند بازخوردهای کاربران را برایتان جمع‌آوری کند.

دیتاک با کمک تله بات (یک ربات جستجوی رایگان) عمل می‌کند. ربات هوشمند قادر است با سرعت کم هر نظراتی را که نیاز داشته باشید، به راحتی در اختیارتان قرار دهد.

مزیت‌های استفاده از تله بات؛ ابزار رایگان جستجو در توییتر

تله بات دیتاک یک ربات رایگان است. این ربات می‌تواند تمامی محتواهای تولید شده در توییتر را برایتان جمع‌آوری کنید. تاریخ انتشار محتواها و نظرات کاربران را شما مشخص می‌کنید. همچنین اینکه کاربران در مورد چه کلمه، رویداد و یا برندی صحبت کرده باشند، با کمک تله بات دیتاک به راحتی قابل پیگیری است.

از مزیت‌های این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به تمامی نظرات در توییتر بدون محدودیت
  • دسترسی به صفحات رقبا
  • کسب اطلاعات در مورد رویدادها، برندها، خدمات و محصولات (براساس نظرات کاربران)
  • صرفه جویی در زمان و هزینه برای بررسی نظرات و محتواهای منتشر شده در توییتر
  • بررسی توییت‌های قبلی برای تعیین استراتژی تولید محتوا در توییتر

در پایان

آنچه که از مزیت‌ها و قابلیت‌های توییتر گفتیم از لزوم فعالیت در این پلتفرم خبر می‌دهد. با این حال باید روش استفاده و کار با این شبکه را نیز بلد باشید. ابزارهای هوشمندی مثل دیتاک با وجود داشتن تله بات به شما کمک می‌کند تا علاوه بر پایش نظرات در مورد برند خود، برای تولید محتوا در آینده هم برنامه‌ریزی کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا