تحلیل شبکه اجتماعی

داستان دیتا از یلدا در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام یلدایی ترین شبکه اجتماعی ۹۸

یلدا از مناسبت‌هایی است که هر سال توجه زیادی به خود در فضای مجازی جلب می‌کند. طبق بررسی‌های دیتاک امسال هم از دو هفته پیش نام یلدا مهمان شبکه‌های اجتماعی شد و تولید محتوا در این زمینه در روزهای منتهی به شب یلدا به اوج خود رسید.

هر ساله کمپین‌های تبلیغاتی متعددی حول شب یلدا از سمت کسب و کارهای مختلف شکل می‌گیرد. همچنین فروش محصولات مرتبط با این مناسبت بخش بزرگی از محتوای مربوط به شب یلدا را به خود اختصاص می‌دهد. حضور کلماتی مانند تخفیف، دایرکت و سفارش در میان پرتکرارترین کلمات نشانه این فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

نتایج تحلیل دیتاک از شبکه‌های اجتماعی در زمینه شب یلدا به شرح زیر است:

تلگرام با ۳۳۰ هزار پست و ۵۸۰ میلیون بازدید بیشترین محتوای تولید شده در زمینه یلدا را دارد. “تبریک شب یلدا”، “فروش محصولات یلدا” و “کمپین‌ها و تخفیف‌های ویژه شب یلدا” از موضوعات اصلی تلگرام است.

در اینستاگرام ۲۰۲ هزار پست منتشر شده در مورد طولانی ترین شب سال، ۱۶ میلیون لایک و ۸۰۰ هزار کامنت دریافت کرده است. “کمپین‌های یلدایی”، “فروش محصولات مربوط به یلدا” و “تم‌ها و ایده‌های دکوراسیون شب یلدا” از موضوعات اصلی اینستاگرام است.

توییتر اما با ۳۷ هزار توییت درباره شب یلدا فضای متفاوتی را تجربه می‌کند. کاربران در نزدیکی شب یلدا، به انتقادهای خود در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی ادامه دادند.
“انتقاد به تجملات در دوران سختی اقتصادی” و “یادآوری ناآرامی‌های آبان ماه” از مباحث اصلی توییتر است.

ما در دیتاک تلاش کردیم یلدا را به زبان دیتا تبریک گوییم.

یلدایتان شیرین و سرخ

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا