تحلیل شبکه اجتماعی

تحلیل مزایا و معایب کاریابی‌های آنلاین در فضای مجازی؟ | توییتری‌ها چه می‌گویند

امروزه کاریابی‌های اینترنتی یکی از مناسب‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن شغل در میان افراد جویای کار به شمار می‌رود. قابلیت‌های مناسب این نوع کاریابی‌ها در یافتن شغل مناسب موجب شده است که هر روز به تعداد این کاریابی‌ها افزوده شود اما در این میان هر چه شایستگی‌های یک کاریابی بیشتر باشد به همان اندازه بیشتر مورد توجه و پذیرش کارجویان خواهد شد. در این گزارش کاریابی‌های آنلاین را از دیدگاه کاربران توییتری مورد تحلیل قرار داده‌ایم.

کاریابی‌های آنلاین در بستر توییتر

ویدیوی زیر مربوط به بررسی دیتاک درباره نظرات کاربران توییتر نسبت به کاریابی‌های آنلاین و سایت‌های استخدام است.

  • خنثی

در تحلیل انجام شده در بستر توییتر احساسات خنثی کاربران درباره کاریابی‌های اینترنتی مجموعا ۷۶ درصد بود. بخش زیادی از توییتها به واسطه نام بردن از برند کاریابی‌ها در دسته خنثی قرار گرفتند. در تصویر زیر به مضمون یکی از این توییتها اشاره شده است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
  • مثبت

از سوی دیگر نظرات مثبت کاربران توییتری نسبت به کاریابی‌های اینترنتی در مجموع ۱۲درصد احساسات کاربران را به خود اختصاص داد. از دلایل رضایت کاربران نسبت به این کاریابی‌ها می‌توان به تسریع در کاریابی، وجود عناوین شغلی متنوع، اشاره به جزئیات پست شغلی، تسهیل در ارتباط کارفرما و کارجو و انتشارآگهی استخدام سازمان‌های معتبر اشاره کرد.

  • منفی

در میان مجموع نظرات نسبت به کاریابی‌ها، انتقاد به آنها نیز همانند دسته رضایت تنها ۱۲درصد از مجموع احساسات را به خود اختصاص داد. زیرساخت فنی نامناسب در پلتفرم کاریابی‌های آنلاین، ناکارآمدی این کاریابی‌ها، ارسال ایمیلهای حاوی پیغامهایی با پیشنهاد شغلهای نامرتبط به کارجویان، تعداد زیاد آگهی و حوصله سر بودن جستجو در سایت و انگلیسی بودن متن آگهی‌ها در برخی از این کاریابی‌ها از عوامل انتقادی پر تکرار در میان این توییتها محسوب می‌شوند.

پیشرفت در کسب و کار با تحلیل برند

اگر به دنبال بهبود محصول خود از طریق شناخت بهتر آن هستید با کارشناسان دیتاک در ارتباط باشید. دیتاک با تحلیل داده‌محور محصولات و کسب و کار شما، به بهبود و توسعه کسب و کارتان کمک می‌کند.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]برای بهبود کسب و کارتان با ما در ارتباط باشید[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا