دیجیتال مارکتینگ

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت|نقش ابزارهای رصد فضای مجازی

نقش ابزارهای رصد فضای مجازی بر روی سئو سایت

سئو سایت به منظور بالا بردن ترافیک و افزایش بازدید یکی از دغدغه‌های بسیاری از مدیران شرکت‌هاست. اکنون بسیاری مدیران وب‌سایت‌ها به دنبال راه‌حلی هستند تا بازدید وب سایت خود را افزایش دهند. هرچند تکنیک‌های SEO می‌تواند در این زمینه موفقیت‌آمیز باشد، اما نباید از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل شویم. تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت توسط بسیاری از متخصصان این حوزه به اثبات رسیده است. ما قصد داریم در ادامه به همین موضوع بپردازیم.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چیست؟

بسیاری از مدیران سایت‌ها در پاسخ به این سوال فکر می‌کنند شبکه‌های اجتماعی فقط باعث افزایش تعداد بازدیدها و بالا بردن نرخ CTR می‌شود. در حالی ‌که ماجرا پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. شبکه‌های اجتماعی مزیت‌های بی‌شماری را برای سایت به همراه دارند که عبارتند از:

افزایش ترافیک سایت

کمترین نقش و تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت افزایش تعداد بازدیدهای روزانه سایت است. وقتی لینک یکی از جدیدترین محتواهای سایت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، دنبال‌کننده‌هایتان بر روی این لینک کلیک کرده و از این طریق تعداد بازدیدها افزایش می‌یابد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

از این طریق هر چه محتواهای بهتری را در سایت منتشر کنید، کاربران هم برای کلیک کردن بر روی لینک مشتاق‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف سئو (SEO) و فاکتورهای آن

افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو

اگر بخواهید برند شما در SERP گوگل و یا سایر موتورهای جستجو دیده شود، شبکه‌های اجتماعی موثر واقع می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، پینترست، اینستاگرام و حتی Reddit قدرتمندتر از وب سایت‌های ما عمل می‌کنند. وقتی برند خود را در پست‌های این شبکه منتشر می‌کنید، کاربر با جستجو عبارت مورد نظر می‌تواند به صفحه شما برسد.

اما این چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟ وقتی در کنار محتوای قوی در شبکه‌های اجتماعی، لینک صفحات سایت را قرار می‌دهید، به محض باز شدن پست شبکه‌های اجتماعی، ربات‌های گوگل وارد صفحات سایت شما می‌شوند. این موضوع تاثیر زیادی بر روی قدرتمند شدن سایت دارد. هر چه ربات‌های بیشتری وارد سایت شوند، در افزایش ترافیک و قدرتمند شدن پایه سایت تاثیر مثبت می‌گذارد.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی سئو محلی سایت

یکی از تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو سایت به قسمت سئو محلی مربوط می‌شود. خوشبختانه در شبکه‌های اجتماعی این امکان برای همه صفحات فراهم است تا کاربرانی نزدیک به خود را پیدا کنند. در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام شما می‌توانید کاربرانی را که در شهر یا منطقه شما قرار دارند، پیدا کنید.

از سوی دیگر این کاربرانی که از نظر موقعیت جغرافیایی به شما نزدیکند، از طریق لینک‌های صفحات وارد صفحات می‌شوند. این روند بر روی سئو محلی سایت تاثیر مثبت می‌گذارد.


چطور می‌توانیم از شبکه‌های اجتماعی بهترین استفاده را کنیم؟

با توجه به نقش و تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت لازم است تا چندین تکنیک را رعایت کنید. در این صورت میزان بازدهی شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

انتشار مداوم پست و محتوا در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه‌های افزایش تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر سئو سایت انتشار مداوم پست است. وقتی تعداد پست‌های روزانه سایت را افزایش دهید، میزان تعامل کاربران با صفحه بیشتر می‌شود. از این طریق می‌توانید بفهمید آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند و چه نوع محتواهایی را می‌پسندند.

در واقع این راهی است که از طریق آن می‌توانید برای محتواگذاری سایت برنامه‌ریزی کنید. وقتی در شبکه‌های اجتماعی به طور مرتب متناسب با نیاز کاربران خود محتوا منتشر می‌کنید، می‌توانید از سلیقه، نیاز و خواست‌های آن‌ها اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

وقتی یکی از محتواها در شبکه‌های اجتماعی بازدید بالایی بدست می‌آورد و بارها توسط کاربران بازنشر می‌شود، به این معناست که موضوع و محتوای خوبی برای سایت محسوب می‌شود. پس استراتژی جدید شما برای تولید محتوای سایت باید برحسب بازخورد محتواها در شبکه‌های اجتماعی باشد.

تولید محتوای مداوم
تولید محتوای مداوم در شبکه های اجتماعی

پیدا کردن کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی

اگرچه ابزارهای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی در دسترس همه قرار دارد، اما شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی را در جرقه اولیه ایفا کنند. شما وقتی می‌توانید از طریق ابزارهای دیگر کلمات کلیدی را پیدا کنید که چیزی در ذهنتان وجود داشته باشد. در واقع باید حداقل یک عبارت یا یک کلمه در ذهنتان باشد تا آن را به ابزارهای کلمات کلیدی و یا گوگل بدهید.

سپس این ابزارها مجموعه‌ای از کلمات کلیدی برای تولید محتوا را برایتان جمع‌آوری می‌کنند. خوب با این حساب تا زمانی که کلمه کلیدی اولیه را در ذهن نداشته باشید، این ابزارها هیچ کمکی به شما نمی‌کنند.

یک تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت امکان پیدا کردن همین کلمات اولیه و پایه است. همان‌طور که گفتیم کاربران در شبکه‌های اجتماعی سلیقه، علایق و نیازهای خود را نشان می‌دهند. شما می‌توانید براساس پست‌هایی که بیشترین لایک، نظرات و بازدید را دریافت کرده‌اند، بفهمید چه موضوعاتی بیشترین جذابیت را برای کاربران به همراه دارد.

سپس کلمه کلیدی اولیه را برحسب همین محبوبیت و جذابیت انتخاب کرده و در ابزارهای کلمات کلیدی جستجو کنید. قطعاً می‌دانید که کلمات کلیدی صحیح، جذاب و پررقابت بیشترین نقش را در سئو سایت ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: سئوی ویدئو و نکاتی برای بهتر دیده شدن ویدئوهای شما

استفاده از نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی

یکی از تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو استفاده از نظرات (مثبت و منفی) کاربران است. در این رسانه‌ها بیش از هزاران کاربر نظراتشان را در مورد یک برند یا محصول ارائه می‌دهند. از این گذشته، کاربران زیادی هم هستند که در مورد یک موضوع اطلاعات علمی و قابل استناد ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید از نظرات کاربران برای بازاریابی محتوا استفاده کنید. به این صورت که قسمت‌های کاربردی و علمی را جدا و برای زمان تولید محتوا آن را به کار ببرید.

استفاده از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه‌های افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت استفاده از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی است. این ابزارها اطلاعات دقیق و درستی را در مورد نظرات کاربران در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع شما از طریق ابزارهای پایش شبکه‌های اجتماعی می‌‌توانید به اطلاعات زیادی در مورد نوع محتواها، سلیقه کاربران و نظرات مثبت و منفی آن‌ها پی ببرید.

همچنین با اطلاعاتی که در مورد روش کار رقبا بدست می‌آورید می‌توانید شرایط SEO سایت خود را بهبود دهید.

دیتاک یکی از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی است که با کمک آن می‌توانید اطلاعات دقیق و درستی را از کاربران بدست آورید. سپس این اطلاعات را برای مدیریت سایت به کار ببرید.

[highlight color=”yellow”]دیتاک یکی از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی است که با کمک آن می‌توانید اطلاعات دقیق و درستی را از کاربران بدست آورید. سپس این اطلاعات را برای مدیریت سایت به کار ببرید.[/highlight]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا