تحلیل شبکه اجتماعیعمومی
موضوعات داغ

برترین های تلگرام در سال ۹۹ | ویژگی‌های پربازدیدترین پست‌های تلگرام

پیام‌رسان تلگرام که از زمستان ۹۶ در ایران فیلتر شد، برخلاف آنچه انتظار می‌رفت محبوبیت خود را از دست نداد و همچنان یکی از پرکاربردترین پیام‌رسان‌ها برای ایرانیان باقی ماند. از این رو برندهای مختلفی در این بستر اقدام به ایجاد کانال اطلاع‌رسانی و جذب مخاطب کرده‌اند.
در این پست برترین های تلگرام شامل کانال‌های برتر، موضوعات کانال‌های پربازدید و پرممبر، موضوعات پربازدید‌ترین پست‌ها، مناسب‌ترین و بهترین ساعت انتشار پست برای دریافت بیشترین بازدید و … را براساس پربازدیدترین پست‌های تلگرام و پرممبرترین کانال‌های تلگرام بررسی و تحلیل خواهیم کرد.

در ادامه به شرح بخش‌های مختلف ویدیوی فوق می‌پردازیم:

پرممبرترین کانال‌های تلگرام چه موضوعاتی دارند؟

بررسی پرممبرترین کانال‌های تلگرام نشان می‌دهد که کانال‌هایی با موضوعات سرگرمی و اطلاعات عمومی بیشترین محبوبیت را میان تلگرامی‌ها دارند. دیتای استخراج شده از سامانه مانیتورینگ فضای مجازی دیتاک موضوعات کانال‌های با بیش از ۵۰۰ هزار عضو را به شرح زیر تحلیل می‌کند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
موضوع پرممبرترین کانال‌های تلگرام
موضوع پرممبرترین کانال‌های تلگرام

براساس تصویر فوق، در میان برترین کانال های تلگرام (کانال های با بیش از ۵۰۰ هزار عضو)، کانال‌های سرگرمی و اطلاعات عمومی مانند کانال گیز میز بیشترین تراکم را دارند. پس از آن کانال‌های خبری همچون آخرین خبر، ورزشی مانند کانال طرفداران تیم‌های فوتبالی، موزیک و آهنگ همچون کانال آهنگیفای و ملوبیت و … درصد بیشتری از دیگر موضوعات را به خود اختصاص داده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید: پربازدیدترین پست های تلگرام برندهای ایرانی

برترین های تلگرام به لحاظ تعداد بازدید چه موضوعاتی هستند؟

آنچه در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد موضوع کانال‌هایی است که بیشترین بازدید تلگرام را در ده ماهه‌ی اول ۹۹ به خود اختصاص داده‌اند. طبق آنالیز پست‌های تلگرامی با بیش از ۲۰۰ هزار بازدید، موضوع برترین های تلگرام براساس بازدید، به صورت زیر است.

برترین های تلگرام بر اساس پربازدیدترین پست‌های تلگرام
موضوع پربازدیدترین پست‌های تلگرام

همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، در این بخش نیز کانال‌های سرگرمی و اطلاعات عمومی با اختصاص حدود ۲۱ درصد مجموع، بیشترین بازدید را دریافت کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران تلگرام به کانال‌های سرگرمی نسبت به سایر موضوعات اقبال بیشتری دارند و شاید بتوان گفت بهترین بستر تبلیغات با هدف آگاهی از برند یا پرسونای عام همین کانال‌ها هستند.

برترین های تلگرام در سال ۹۸: پرممبرترین کانال‌های تلگرام فارسی

 

در رده دوم نیز کانال‌های خبری با ماهیت و کانسپت اطلاع‌رسانی و اخبار و برندهای ایرانی همچون نماوا و ایرانسل و … با هدف تبلیغات برند خود، تراکم ۱۲.۵ درصدی را به دست آورده‌اند.

بهترین ساعت انتشار پست در تلگرام

براساس دیتای استخراج شده از برترین های تلگرام، ساعت انتشار پست‌های با بیش از ۲۰۰ هزار بازدید به صورت زیر است.

بهترین ساعت انتشار پست در تلگرام در برترین های تلگرام
بهترین ساعت انتشار پست در تلگرام

تصویر فوق نشان می‌دهد که پربازدیدترین پست‌های تلگرام از فروردین تا دی ۹۹ به ترتیب در ساعات ۱۹، ۱۳ و ۱ بامداد منتشر شده‌اند. علاوه بر این میانگین بازدید پست‌های منتشر شده از ساعت ۲ تا ۷ بامداد به شدت پایین‌تر از دیگر ساعات شبانه روز است.

پربازدیدترین پست‌های تلگرام با چه فرمتی منتشر می‌شوند؟

همانطور که می‌دانید در کنار تمام المان‌ها و معیارهای جذابیت یک محتوا، فرمت محتوا نیز تاثیر به سزایی بر دیده شدن و اشتراک‌گذاری آن دارد. اطلاعات تصویر زیر که استخراج شده براساس فرمت پست‌های با بیش از ۲۰۰ هزار بازدید در بازه زمانی مطالعه است نمایش دهنده پربازدید بودن محتواهای ترکیب متن و تصویر است.

فرمت محتوای پربازدیدترین پست‌های تلگرام
بهترین فرمت محتوا در تلگرام

حدود ۵۰ درصد محتواهای پربازدید تلگرام با فرمت ترکیبی متن و تصویر، حدود ۲۵٪ با فرمت ویدیویی و ۲۰٪ بصورت متن منتشر شده‌اند، در رده‌های بعدی فایل صوتی، لینک، اپلیکیشن، پی دی اف، فایل فشرده و گیف به ترتیب فرمت برترین های تلگرام را به لحاظ بازدید تشکیل می‌دهند.

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا