عمومی
موضوعات داغ

برترین بازیگران اینستاگرام سال ۹۸

#۹۸لوژی

با پایان یافتن سال ۹۷، گزارشی با موضوع “ترین‌های سال ۹۷ چه کسانی بودند؟” توسط دیتاک منتشر شد و با توجه به اینکه از سوی کاربران بسیار مورد استقبال قرار گرفت، تیم دیتاک تصمیم گرفت امسال هم از سامانه‌ روابط عمومی خود برای استخراج و تحلیل برترین بازیگران سال ۹۸ در شبکه‌های اجتماعی استفاده کند.

در این گزارش محبوبیت بازیگران بر اساس تعداد فالوور و میانگین لایک آن‌ها بررسی و مقایسه‌‌ای نسبی با آمار مشابه سال گذشته انجام شد. عملکرد بازیگران بر اساس این دو شاخص متفاوت بوده است. در ادامه‌‌ به تحلیلرده‌بندی بازیگران می‌پردازیم.

برترین بازیگران سال ۹۸ در اینستاگرام براساس فالوور

این رده‌بندی بر اساس‌ آخرین آمار از تعداد فالوور بازیگران انجام شده است و لزوما نشانگر محبوبیت بازیگران نیست. در تصویر زیر برترین بازیگران سال ۹۸ در اینستاگرام بر اساس پرفالوورترین‌ها را در سالی که گذشت مشاهده می‌کنید.

پرمخاطب‌ترین بازیگران ۹۸

در این رده‌بندی مهناز افشار همچون سال ۹۷ رتبه اول را در پر فالوورترین بازیگران ایرانی دارد که با ۲.۲ میلیون افزایش نسبت به سال قبل، به ۱۰.۶ میلیون فالوور رسیده است. در رتبه‌ی دوم رامبد جوان قرار دارد که جایگاه سال پیش خود را حفظ کرده است. جوان با افزایش ۱.۶ میلیونی فالورهایش، ۹.۶ میلیون فالورر را داراست.

سامانه روابط عمومی دیتاک

بهنوش بختیاری با ۸.۱ میلیون فالوور، رتبه‌ی سوم بازیگران را در سال ۹۸ نیز حفظ کرده و نسبت به سال ۹۷ نیم میلیون افزایش فالوور داشته است.

گلشیفته فراهانی نیز دو رتبه نسبت به سال ۹۷ بالاتر آمده و با ۲ میلیون افزایش فالوور در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این جایگاه سال ۹۷ مربوط به الناز شاکردوست بود. شاکر دوست  در سال ۹۸ با وجود ۱.۶ افزایش فالوور در جایگاه پنجم است. این جایگاه سال گذشته مربوط به محمدرضا گلزار و سحرقریشی بود.

در ادامه رتبه‌بندی بازیگران آقا و خانم را بر اساس میانگین لایک و تعداد فالوور و تغییر جایگاه نسبت به سال ۹۷ تشریح می‌کنیم.

پرمخاطب‌ترین بازیگران زن اینستاگرام

پرمخاطب‌ترین بازیگران زن اینستاگرام

در رده‌بندی بازیگران زن در اینستاگرام، مهناز افشار همچنان رتبه اول را داراست. بهنوش بختیاری جایگاه خود را حفظ کرده است و گلشیفته فراهانی با دو رتبه افزایش نسبت به سال قبل در جایگاه سوم قرار دارد.

الناز شاکردوست و سحر قریشی هر کدام یک رتبه کاهش جایگاه داشته‌اند. بهنوش طباطبایی و ترانه علی‌دوستی نیز با حفظ جایگاه سال گذشته‌ی خود، به ترتیب رتبه ششم و هفتم را به خود اختصاص داده‌اند.

در نهایت نسرین مقانلو با دو رتبه افزایش، در جایگاه هشتم، مهراوه شریفی‌نیا و بهاره رهنما نیز هرکدام با یک رتبه کاهش به ترتیب در جایگاه نهم و دهم قرار گرفته‌اند. نکته‌ی جالب این است که ده بازیگر زن برتر در لیست پارسال نیز دیده می‌شوند.

نکات جالبی در این رده‌بندی وجود دارد، مثلا ده بازیگر زن برتر در لیست سال قبل نیز دیده می‌شوند و تنها تغییر جایگاه داشته‌اند، گلشیفته فراهانی با وجود رتبه سوم فالوور، بیشترین میانگین لایک را داراست و بهنوش بختیاری با وجود اینکه رتبه دوم فالوور را دارد اما در میانگین لایک در جایگاه نهم این لیست قرار می‌گیرد.

پرمخاطب‌ترین بازیگران مرد اینستاگرام

پرمخاطب‌ترین بازیگران مرد اینستاگرام

در این لیست رامبد جوان، محمدرضا گلزار و پرویز پرستویی با حفظ جایگاه سال قبل خود به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. پس از آن امین حیایی که سال ۹۷ در جایگاه هفتم قرار داشت، با ۳ رتبه افزایش رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داده است. بهرام رادان، شهاب حسینی و رضا عطاران هر کدام یک رتبه کاهش داشته و به ترتیب در رتبه‌های پنجم، ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.

نوید محمدزاده و کامبیز دیرباز از جمله بازیگران مردی هستند که سال گذشته در این لیست حضور نداشتند و امسال در جایگاه هشتم و دهم دیده می‌شوند. جواد رضویان نیز با یک رتبه کاهش نسبت به سال قبل در جایگاه نهم قرار دارد.

سروش جمشیدی و هومن سیدی که سال گذشته در رتبه‌های نهم و دهم قرار داشتند، امسال در لیست بازیگران پرمخاطب اینستاگرام مشاهده نمی‌شوند.

باوجوداینکه نوید محمدزاده رتبه‌ی نهم فالوور در بازیگران مرد را دارد، بیشترین میانگین لایک بازیگران مرد را کسب کرده است. رامبد جوان بعنوان پرفالوورترین بازیگر مرد، در رتبه‌بندی بازیگران مرد بر اساس شاخص میانگین لایک حضور ندارد.

برترین بازیگران سال ۹۸ در اینستاگرام براساس میانگین لایک

همانطور که قبلا هم اشاره شد رده‌بندی بازیگران بر اساس دو شاخص لایک و فالوور انجام و منجر به تفاوت در رده‌بندی شده است. به نظر می‌رسد میانگین لایک شاخص بهتری برای سنجش میزان توجه مخاطبان به محتوای پیج باشد.

در این رده‌بندی‌ها تفاوت جایگاه با شاخص لایک نسبت به شاخص فالوور جالب توجه است. این تفاوت جایگاه می‌تواند نشان از عملکرد متفاوت بازیگران در جلب توجه و اینگیجمنت مخاطبان باشد. در ادامه رتبه‌بندی بازیگران بر اساس میزان لایک ارائه شده است.

رتبه‌بندی بازیگران در ادامه بر اساس شاخص میانگین لایک پست‌ها انجام شده است.

محبوب‌ترین بازیگران زن اینستاگرام

محبوب‌ترین بازیگران زن اینستاگرام

گلشیفته فراهانی همچون سال قبل پرلایک‌ترین بازیگر زن اینستاگرام است. فراهانی باوجود افزایش ۲ میلیونی فالوور، با کاهش میانگین لایک روبرو بوده است.

نکته قابل توجه حضور بازیگرانی‌ مانند شهره قمر، ساره بیات، سمانه پاکدل و ترلان پروانه در این لیست است که در جمع ده بازیگر زن پرمخاطب مشاهده نمی‌شوند. می‌توان نتیجه گرفت تعداد فالوور بالا لزوما نشان‌دهنده‌ی اینگیجمنت و محبوبیت نیست.

بازیگرانی همچون بهنوش بختیاری، نسرین مقانلو و بهاره رهنما نیز که در لیست ده بازیگر پرفالوور اینستاگرام بودند، در لیست بازیگران پرلایک حضور ندارند.

 

محبوب‌ترین بازیگران مرد اینستاگرام

محبوب‌ترین بازیگران مرد اینستاگرام

اگر به گزارش آماری سال قبل دیتاک مراجعه کنید، متوجه تغییر عمده‌ی جایگاه بازیگران براساس میانگین لایک نسبت به سال قبل خواهید شد. از جمله جالب‌ترین نکات گزارش امسال، حضور نوید محمدزاده در رتبه‌ی اول محبوب‌ترین بازیگران مرد بر اساس شاخص لایک است که جای هومن سیدی را گرفته است.

در سال ۹۸ همچنین آمار لایک‌های نوید محمدزاده از گلشیفته فراهانی نیز که سال قبل بیشترین میانگین لایک را داشت بیشتر شده است، محمدزاده سال قبل در لیست پرلایک‌ها قرار نداشت. کامبیز دیرباز نیز سال گذشته در این لیست حضور نداشت.

هومن سیدی که رتبه دوم بازیگران را بر اساس میانگین لایک کسب کرده است، در لیست ده بازیگر پر مخاطب مرد حضور ندارد. امیرحسین آرمان، بهروز وثوقی و میلاد کی‌مرام نیز از جمله بازیگرانی هستند که  جزو پرمخاطب‌ها نبوده اما در لیست بازیگران پرلایک قرار دارند.

دیتاک تا پایان سال ۹۸ گزارش‌های تحلیلی جذابی از ترین‌های شبکه‌های اجتماعی ارائه خواهد کرد. برای دنبال کردن این گزارش‌ها ما را در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر دنبال کنید.

 

برای درخواست دموی سامانه دیتاک به بخش ارتباط با ما مراجعه کنید.
منبع
دیتاک
برچسب ها
برای درخواست دموی سامانه دیتاک به بخش ارتباط با ما مراجعه کنید. [contact-form-7 id="6" title="فرم درخواست"]

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن