عمومیهوش مصنوعی

گردشگری مجازی چیست و چگونه از بخش گردشگری پشتیبانی می‌کند؟

صنعت جهانگردی و گردشگری در سراسر دنیا به شدت تحت تأثیر بیماری همه‌گیر ویروس کرونا قرار دارد. این بیماری همه‌گیر بیشترین تأثیر را بر صنعت گردشگری گذاشته زیرا مانع مسافرت مردم از یک مکان به مکان دیگر شده است. تاریخ شاهد بوده  که بیماری‌های همه‌گیر به دلیل محدودیت‌های سفر بین‌المللی، پوشش رسانه‌ای و اقدامات دولتی‌، تأثیر مستقیمی بر هتل‌ها و رستوران‌ها‌، صنایع هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و … دارند. به همین علت گردشگری مجازی با استفاده از فناوری اطلاعات و پیشترفته ترین ابزارها به کمک صنعت گردشگری آمده تا شرکت ها و آژانس های مسافرتی بتوانند جذب مشتری داشته باشند، برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

بانک جهانی پیش بینی می‌کند که هزینه اقتصاد جهانی سارس ۵۴ میلیارد دلار باشد. در همان زمان، این سازمان پیش بینی کرده است که “یک بیماری هم‌گیر آنفولانزا” ممکن است بیش از ۳ تریلیون دلار آمریکا، یعنی تقریباً ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، هزینه داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا باعث ویرانی بخش‌های مسافرتی و جهانگردی شده و نمی‌توان انتظار داشت که تا سال ۲۰۲۴ شرایط دوباره به سطح قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا مخصوصا در بخش گردشگری بازگردد. اما صنعت گردشگری چگونه می‌تواند از پس این خسارات برآید؟

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

فناوری واقعیت مجازی (VR)

خوب، همانطور که گفته شد با جدیدترین فن آوری‌های پیشرفته مانند فناوری واقعیت مجازی (VR)، شرکت‌های هواپیمایی‌، آژانس‌های مسافرتی و هیئت‌های گردشگری می‌توانند مشتریان احتمالی را جذب کنند. شان کالینز، مدیر عامل CCS Insight، اظهار داشت: “VR قصد دارد بسیاری از کارهایی که امروز انجام می‌دهیم را در حوزه گردشگری تغییر شکل دهد.”

واقعیت مجازی کاربران را در یک محیط سه بعدی رایانه‌ای و تعاملی غرق می‌کند و می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری را در زمینه‌های مختلف برای بشر به ارمغان آورد. به عبارت دیگر، VR با تشدید یک یا چند حس می‌تواند کاربر و مغز را برای ایجاد احساس در دنیای مجازی فریب دهد و از دنیای فیزیکی تقلید کند. این می‌تواند مانند واقعیت افزوده و عکاسی ۳۶۰ درجه عمل کند تا طعم گردشگری مجازی را در اختیار گردشگران قرار دهد. چندین مثال ذکر شده در زیر ثابت می‌کند که شرکت‌ها از قبل دارای فناوری مانند VR برای ارائه تورهای مجازی به کاربران و همچنین احیای صنعت مسافرت و گردشگری هستند.

چند نمونه مثال برای گردشگری مجازی

  • به عنوان مثال، io مستقر در برلین، استارتاپی است که بستری را برای انتقال مردم به مکان‌های تاریخی سراسر جهان از طریق VR قابل کاوش با کیفیت عکس واقعی فراهم کرده است.
  • استارتاپ دیگر Jaunt VR است که فیلم‌ها، نمایش‌ها، مستندها، تورهای ۳۶۰ درجه در برنامه را در VR تولید می‌کند. کاربران می‌توانند هر یک را از بین ۲۰ کانال مختلف انتخاب کنند. اگر کاربری در میان پارک ملی Redwood ، San Francisco Giants انتخاب کند‌، از اسرار ماچو پیچو رونمایی خواهد شد.
  • YouVisit، تاسیس شده در سال ۲۰۰۹، یک پلت فرم آنلاین گردشگری مجازی است که به شرکت‌های مسافرتی امکان می دهد تا عکس‌های ۳۶۰ درجه و تورهای VR را با بیش از ۱۰۰۰ تجربه تعاملی ایجاد و به اشتراک بگذارند.
  • Ascapeیکی دیگر از برنامه‌های VR برای مسافرت است که با مرتب سازی مطالب برای شما، کار شما را در سفر کاهش می‌دهد. کشورهایی مانند استرالیا و کره شمالی، مسابقات، فعالیت‌ها (کارناوال ریو)، سفرهای معنوی، تور زیر آب، تورهای راهنما و همچنین از غول‌های جهانگردی مانند توماس کوک، JetBlue و غیره را در VR ترتیب می‌دهند.

عملکرد شرکت ها

بعید است که بیشتر شرکت‌هایی که تجربه‌های توریستی واقعیت مجازی را دنبال می‌کنند بتوانند جایگزین گردشگری فیزیکی شوند. در بیشتر موارد، گردشگری مجازی به عنوان یکی دیگر از دستگاه‌های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، در حالی که جهان به پتانسیل VR و کاربردهای متنوع آن در صنایع مختلف از جمله مسافرت، خرده فروشی و خودرو پی برده است، هند نیز شاهد روندی مشابه می باشد. اگرچه VR فعلا فقط در حوزه بازی و سرگرمی استفاده می‌شود اما اکنون به تدریج به بخش گردشگری مجازی ختم خواهد شد و به طور صریح پتانسیل آن افزایش خواهد یافت.

هند در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۱۰ میلیارد دلار درآمد از بخش گردشگری ایجاد کرد که ۹٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می‌دهد. امروزه در شرایط COVID-19 این میزان درآمد سقوط کرده است در نتیجه هند نیز در حال بهبود سناریوی سفر خود بوده و فراتر از تفریح ​​و سرگرمی در بخش VR رفته است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا