دیجیتال مارکتینگعلم دادههوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

اولین رد پاهای هوش مصنوعی و قدرت فکر ماشین‌ها را کجا دیده‌اید؟ به نظر شما ماشین، دستگاه‌های دیجیتالی، برنامه‌های رایانه‌ای، سیستم عامل‌ها و شبکه‌های اجتماعی قدرت تفکر و یادگیری دارند؟ به نظر شما ماشین‌ها امروز انقدر قدرت دارند که بعد از چند بار آزمون و خطا مانند ما انسان‌ها بهترین روش را انتخاب کنند؟ آیا واقعا هوشمند هستند؟ جالب است بدانید که نخستین بار در سال ۱۹۵۰ آلن تورینگ دانشمند علم کامپیوتر بود که سوالی را مطرح کرد، آیا قدرت تفکر در ماشین‌ها هم وجود دارد؟

ممکن است خیلی به آن دقت نکرده باشید اما اگر تجربه بازی شطرنج در رایانه را داشته باشید متوجه می‌شوید که حریف رایانه بعد از چند باخت می‌تواند حرکت‌های شما را بخواند. امروز این قدرت تفکر هوش مصنوعی در رایانه انقدر تقویت شده که حریف استادان می‌شود.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا AL فناوریست که هوش آن همانند هوش انسان است، قدرت یادگیری دارد و در واقع می‌تواند تقلید کند. با هوش مصنوعی در هر دستگاهی با برنامه صحیح تشخیص تصاویر، شناسایی صداها، جستجوی معنایی و یادگیری هوشمند ماشین ممکن می‌شود. یکی از ابزارهای کاربردی برای بازاریابی است و تمام مشاغل نیز می‌توانند از وجود این فناوری پویا بهرمند شوند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

هوش مصنوعی در فیس بوک

فیس بوک از یادگیری ماشینی پیشرفته برای انجام همه کارها استفاده می‌کند. از ارائه محتوای شما به منظور شناسایی چهره شما در عکسها برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات استفاده می‌کند. اینستاگرام (متعلق به فیس بوک) از هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی در لینکدین

لینکدین LinkedIn برای ارائه توصیه‌های شغلی و پیشنهاد افرادی که ممکن است دوست داشته باشید با آنها ارتباط برقرار کنید و همچنین ارسال پست‌های خاص در صفحه خود از هوش مصنوعی AI استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی در اسنپ چت

Snapchat از قدرت دید رایانه، یک فناوری هوش مصنوعی برای ردیابی ویژگی های شما و فیلترهای همپوشانی که با صورت شما در زمان واقعی حرکت می‌کنند، استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی جز کلیدی و اصلی شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری است که هر روز از آن استفاده می‌کنید. اینها فقط چند نمونه از نحوه کار هوش مصنوعی در پشت صحنه برای تأمین ویژگیهای محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان بود. از طریق همه سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نحوه تنظیم محتوای ایجاد شده و تبلیغات خریداری شده شما را در برابر کاربران تنظیم می‌کنند – اغلب به روش‌هایی که برای بازاریابان کاملاً شفاف نیست.

همه اینها می‌گوید که هوش مصنوعی بخشی اساسی در عملکرد شبکه‌های اجتماعی امروز است. اما هوش مصنوعی اغلب در پشت صحنه سیستم عامل‌های معروف و کاملاً به صلاح دید شرکت صاحب این پلتفرم فعالیت می‌کند. با این حال، این بدان معنا نیست که بازاریابان نمی‌توانند از هوش مصنوعی برای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند. در واقع در بسیاری از موارد استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از ابزارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موجود در بازار استفاده می‌شود.

کاربرد هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و فناوری‌های اتوماسیون هوشمند در شبکه‌های اجتماعی

در اینجا چند روش برتر وجود دارد که بازاریابان رسانه های اجتماعی می توانند از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و فناوری‌های اتوماسیون هوشمند استفاده کنند:

  • اینکه ما بعنوان بازارایاب، کنشگر و حتی یک محقق بتوانیم درمورد رفتارها و داده‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از خود برجای می‌گذارند صحبت کنیم و تجزیه و تحلیل‌های بی‌نقص ارائه دهیم بسیار دشوار است. پس برای اینکه بتوانیم شوکی به این حالت رکود وارد کنیم احتیاج به هوش مصنوعی داریم.
  • هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود که بازاریابی یکنواخت نشود و خطاهای تکراری را مدام و دوباره تکرار نکنیم.
  • توسعه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مسلما در گرو هوش مصنوعیست.
  • افزایش هوش مصنوعی نزاعی بین انسان و ماشین نیست. هوش مصنوعی تنها تلاش می‌کند فرایندهای تکراری را برای انسان انجام دهد، درحقیقت ماشین با هوش مصنوعی شما را یک مرحله به جلو هل می‌دهد.
  • در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید مشاغل خود را تقویت کنید و ارتقا دهید، در نتیجه فرصت‌های بازاریابی شبکه اجتماعی را از دست نخواهید داد.
  • با استفاده از هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به موضوع بخصوصی تمرکز کنید و مخاطبان خود را به چند گروه هدف طبقه بندی نمایید.

اینها تنها چند مورد از کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعیست. همراه ما باشید تا بگوییم که چه کاربردهای دیگری می‌توانید از هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی انتظار داشته باشید:

کاربرد هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

  • کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات

تمام مشاغل به تیم بازاریابی احتیاج دارند و تبلیغ بخش جدای نشدنی تجارت خواهد بود. تبلیغات کلیکی را اگر دیده باشید می‌دانید پرداخت در ازای بازدید و کلیک بر روی هر تبلیغ صورت می‌گیرد، این روشی است برای جذب مشتری و مخاطب. فرآیند شبیه به این است که سیستم آن را انجام می‌دهد اما باز هم انسان باید باشد تا مدیریت این تیم صورت بگیرد.

امروز استفاده از بازاریابی پرداخت به ازای کلیک در شبکه‌های اجتماعی بخصوص فیسبوک نیز مشاهده می شود. استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات کلیکی شبکه‌های مجازی سبب می‌شود که تیم بازاریابی بسترهای فروش و تبلیغات بالقوه را شناسایی کنند.

بنابراین بی‌دلیل نیست که بازاریابان در شبکه‌های مجازی بعنوان یک ابزار قدرتمند در تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی تبلیغات استفاده می‌کنند. البته هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی به نوعی تله بازاریابی برای مخاطبان است که با یک کلیک کانال‌های مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند و به محصولاتی که هدف قرار گرفته‌اند مواجه می‌شوند.

با هوش مصنوعی بازاریاب متوجه می‌شود که مخاطب منتظر چه نوع تبلیغاتی است و داده‌ها شخصی مخاطب می‌گویند که او احتمالا به چه چیزی احتیاج دارد.

  • کاربرد هوش مصنوعی در شناسایی تصویر شما

امروز اگر در شبکه اجتماعی باشید این هوش مصنوعی است که از میان میلیون‌ها تصویر شما را شناسایی خواهد کرد. رایانه این کار را در چند ثانیه انجام می‌دهد. البته این تنها به کاربران محدود نمی‌شود و می‌توان از آن در بازاریابی استفاده کرد و تصویر برندی را که مدنظرمان است جستجو کنیم.

کاربران خود حامل برندها هستند چرا که در تصاویر تمام برندهایی که آن‌ها و بخصوص اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند قابل ردیابی و جستجو هستند و در شبکه اجتماعی دیگر مخاطبان را به خود جذب می‌کنند. امروز در شبکه‌های اجتماعی دیگر چندان هشتگ‌ها اهمیت ندارند کافیست تصاویر حاوی برندها و مارک‌ها باشند دراینصورت می‌توان برندها را در کسری از ثانیه پیدا کرد به لطف هوش مصنوعی.

  • کاربرد هوش مصنوعی در افزایش نرخ تبدیل BounceRate

با هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی می‌توانید فعالیت‌های بازدید کننده خود را مورد بررسی قرار دهید و تجزیه و تحلیل کنید. دستگاهی که استفاده می‌کنند، محلی که درآن وارد وب‌سایت شما و یا پروفایل شما شده و دیگر اطلاعات شخصی همگی از یک کاربر با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ممکن است. با دریافت این اطلاعات شما می‌دانید که چگونه در شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا بپردازید و مشتریان خود را شکار کنید، چراکه اطلاعات و داده‌ها برای همین توسط هوش مصنوعی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

با استفاده از هوش مصنوعی شما پیام‌های مخاطبین خود را در شبکه‌های اجتماعی زمانبندی می‌کنید و زمانی تبلیغات را انجام می‌دهید که مشتری نیاز به محصول دارد. در شبکه اجتماعی شما نمی‌توانید تمام فعالیت‌های مربوط به کاربران را بررسی کنید بنابراین هوش مصنوعی این کار را برای شما انجام خواهد داد، گزارش‌های عملکرد را به شما ارائه می‌دهند و پس از تجزیه و تحلیل الگو‌های مناسب و کاربردی خواهید داشت.

محتوای بهینه شبکه‌های اجتماعی با هوش مصنوعی

بازاریابی به بهینه‌سازی مداوم محتوا نیز احتیاج دارد، بنابراین شما طبق تغییرات باید محتوا پروفایل و پنل شخصی خود در شبکه اجتماعی را نیز تغییر دهید. نمی‌توانید تمام اصلاحات را خودتان شناسایی کنید اما هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن اینکار را انجام خواهد داد.

یافتن مطالب باکیفیت، سازماندهی و اشتراک دوباره آن وقت زیادی می‌گیرد، پس اینجا استفاده از هوش مصنوعی سبب اتلاف انرژی نخواهد شد. درضمن هر دوره هوش مصنوعی اطلاعات و داده‌های شخصی مرتبط با کاربران شما را بروزرسانی می‌کند و فعالیت‌های اخیر آن‌ها را گزارش می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید از پیام‌ها و نظرات آن‌ها در بهبود محتوا خود استفاده کنید.

حضور هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

پس با این وصف دلیلی وجود ندارد که این هوش تنها در بازی‌ها بکارگرفته شود، تیم‌های بازاریابی و متخصصین این حوزه فرصت را از دست نداده و امروز بسیاری از تجزیه و تحلیل‌های درست و قابل استناد خود را مدیون تحلیل‌ها و الگوهای درستی هستند که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

ولی بهتر که دقت کنیم تجزیه و تحلیل‌های هوش مصنوعی در رایانه‌ها و برنامه‌های مختص به بازاریابی محدود نشده و بازاری جدید و بستری بسیار قدرتمندتر برای بازاریابان شکل داده است. اگر کاربر یکی از شبکه‌های اجتماعی باشید حتما بلافاصله متوجه شدید که منظور ما افزایش هوش مصنوعی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است.

مزایای بکارگیری هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

ترکیب بازاریابی، هوش مصنوعی و شبکه اجتماعی یک فرصت طلایی برای شهرت صد چندان برندهاست. افزایش هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی بهره‌وری بیشتری برای برندها درپی دارد. میلیون‌ها انسان بصورت فعال کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند بنابراین فروش بیشتر خواهد شد.

با استفاده از هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کلیدی و بسیار راهبردی در اختیار فعالان بازار قرار می‌گیرد. داده‌هایی که هوش مصنوعی به صاحبان مشاغل فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌دهد در بهبود و خلق استراتژی‌های فوق‌العاده موثر هستند. هوش مصنوعی هیچ توقفی ندارد بنابراین با آن در شبکه اجتماعی کسب و کارها دچار رکود نمی‌شوند، البته اگر استفاده بهینه را بیاموزند.

چگونه می‌توان با هوش مصنوعی برای رسانه‌های اجتماعی شروع کرد؟

اگر شغل شما مرتبط با شبکه‌های اجتماعی است احتمال این وجود دارد که هوش مصنوعی به شما در افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها کمک کند. این بدان معناست که اکنون زمان شروع کار با هوش مصنوعی است، فارغ از مهارت و سطح راحتی شما. انجام این کار به معنای ایجاد یک مزیت رقابتی غیرقابل غلبه است. به تأخیر انداختن به معنای خطر عقب ماندن است.

کاربرد هوش مصنوعی در ایجاد و مدیریت شبکه‌های اجتماعی

کسب‌وکارهای‌ شبکه‌های اجتماعی وقت را صرف ایجاد محتوا برای توزیع در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. سپس مدیریت توزیع و تعامل بین کانال‌ها را انجام می‌دهند. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی سنتی با ساده سازی برنامه ریزی و نظارت بر شبکه های اجتماعی به این امر کمک می‌کنند. اما ابزارهای هوش مصنوعی آن را بیشتر می کنند.

ابزارهایی برای تولید خودکار محتوای رسانه های اجتماعی وجود دارند و تا آنجا پیش می‌روند که به طور خودکار هشتگ ها و پیوندهای کوتاه شده را در بر می‌گیرند. همچنین ابزارهایی برای برنامه ریزی خودکار این سهام به صورت عمده وجود دارد. به طور کلی هوش مصنوعی امروزه قادر به مدیریت انواع خاصی از ایجاد و مدیریت شبکه های اجتماعی در عرض چند دقیقه است.

کاربرد هوش مصنوعی در Insight در شبکه‌های اجتماعی

تعدادی ابزار مجهز به هوش مصنوعی برای ارائه بینش از پروفایل ها و مخاطبان رسانه های اجتماعی برند شما وجود دارد. این اغلب شامل استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پست رسانه های اجتماعی در مقیاس، درک آنچه در آنها گفته می‌شود و سپس استخراج Insight بر اساس آن اطلاعات. این داده‌ها به درستی استفاده شده و به ابزارهای رسانه‌های اجتماعی AI کمک می‌‌کند تا به شما کمک کنند ارزش ویژه برند جهانی خود را ردیابی کنید، روندهای نوظهور مصرف کننده را پیدا کنید، مخاطبان جدیدی را برای هدف قرار دهید، شهرت برند را حفظ کنید و راه‌های جدید امیدوار کننده برای کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کنید.

کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات شبکه های اجتماعی

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی توانایی بی‌سابقه‌ای را در بازاریابی تبلیغات پولی به کاربران پلت فرم بر اساس هدف گذاری بسیار پراهمیت جمعیتی و رفتاری به بازاریابان می دهند. اما بازاریاب ها هنوز هم نیاز به نوشتن یا ایجاد تبلیغات خلاقانه دارند یا نه؟

امروزه ابزارهای مختلفی برای هوش مصنوعی وجود دارند که در واقع تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام را برای شما می‌نویسند. به لطف توانایی هوش مصنوعی در پیش بینی مقیاس کدام زبان نتایج را بهبود می‌بخشد‌، تبلیغات برای کلیک و تبدیل بهینه می‌شوند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
از طريق
marketinggains
منبع
meduim

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا