ترفند و ابزار فضای مجازی

بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش

بازاریابی شبکه های اجتماعی با ابزارهای کاربردی

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی کار راحتی نیست. اگرچه این روش به افزایش فروش، برندسازی و افزایش محبوبیت برند کمک می‌کند، اما باید تعداد رقبا را هم در نظر بگیرید. از آنجا که تعداد برندهایی که در این شبکه‌ها کار می‌کنند زیاد شده‌اند، انتخاب را برای کاربران سخت می‌کند. از سوی دیگر تنها برندهایی در فضای مجازی موفقند که حرفه‌ای‌تر عمل کنند. برای بازاریابی شبکه های اجتماعی ابزارهای زیادی وجود دارد که باعث برتری نسبت به رقبا می‌شود.

ابزار  OptinMonster

یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی optinmonster است. این ابزار قدرتمند برای تولید محتوا موردنیاز کاربران استفاده می‌شود. با کمک آن می‌توانید صفحه فرود زیباتری را برای کاربران ایجاد کنید. ابزار OptinMonster قادر است پست‌هایی که بیشترین بازدید را داشته‌اند و پست‌هایی که بدون بازدید رها شده‌اند، برایتان نمایش دهد. البته برای نصب این برنامه باید هزینه آن را هم پرداخت کنید.

ابزار  Audiense برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی رسانه های اجتماعی Audiense نام دارد. این ابزار با کمک هوش مصنوعی به کشف مخاطبان جدید کمک می‌کند. همچنین از طریق آن می‌توانید مخاطبان برند را دسته‌بندی کنید. ابزار Audiense قادر به ردیابی و گزارش‌گیری است و بنابراین می‌توانید از آن برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده کنید. این ابزار می‌تواند برای ایجاد روابط با مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

ابزار Tweepi

Tweepi ابزاری است که می‌توانید از آن برای بازاریابی در توییتر استفاده کنید. از این ابزار برای افزایش تعداد دنبال‌کننده استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از آن برای پیدا کردن کاربرانی که بیشتر به موضوعات شما علاقمند هستند، استفاده کنید. سپس با ذکر این کاربران در توییت‌ها، می‌توانید آن‌ها را در بازاریابی محتوایی درگیر کنید. به این صورت که با تگ کردن نسبت به محتواهای صفحه علاقمند می‌شوند و شروع به نظردهی می‌کنند.

ابزار socedo

یکی دیگر از بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی socedo نام دارد. این ابزار می‌تواند افرادی را در شبکه های اجتماعی پیدا کند که متناسب با پرسونای مشتری شما هستند. آن‌ها این کار را با مشاهده رفتار اجتماعی کاربران انجام می‌دهند. با کمک ابزار socedo می‌توانید دنبال‌کننده‌ها را دسته‌بندی کنید.  به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که فقط بخش‌های مربوط به محتوا و تبلیغات را دریافت می‌کنند.

ابزار Socialbakers

Socialbakers هم یکی از ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که از آن می‌توانید برای رصد نظرات کاربران استفاده کنید. سپس با کمک این داده‌ها برای کاربران تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهید. همچنین با کمک Socialbakers می‌توانید عملکرد خود را در مقابل رقبا در شبکه‌های اجتماعی ارزیابی کنید. این اطلاعات زمان کسب درآمد از تبلیغات ارزشمند می‌شوند. بنابراین در افزایش مشتری و حفظ مشتریان وفادار هم تاثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: با شناخت رقبا در بازاریابی به برند برتر تبدیل شوید

ابزار ZeroFOX

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی ZeroFOX است. از این ابزار می‌توانید برای حفظ امنیت صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. البته این تمام کار ابزار ZeroFOX نیست. برای محافظت از اطلاعات کاربران در شبکه‌های اجتماعی هم کاربرد دارد. با این ابزار می‌توانید از درج محتواهای توهین‌‌آمیز و اخلال‌گرایانه جلوگیری کنید. این ابزار بیشتر ویژگی امنتی به بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌بخشد.

ابزار followerwonk

یکی دیگر از بهترین ابزارهای رسانه های اجتماعی followerwonk نام دارد. این ابزار برای بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می‌شود. بسیاری از برندهایی که در توییتر فعالیت می‌کنند، با نام این ابزار آشنایی دارند. از این ابزار برای تحلیل و بهینه‌سازی مخاطبان در توییتر استفاده می‌شود. اگر آن را نصب کنید می‌توانید از طریق آن کاربرانی را پیدا کنید که به شغل شما نیاز دارد. اگر در توییتر کمپین بازاریابی راه‌اندازی کرده‌اید، نصب ابزار followerwonk ضرورت دارد.

ابزار Agora Pulse

Agora Pulse یکی دیگر از بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به منظور مدیریت صفحه کاربرد دارد. همچنین این ابزار دارای ویژگی‌های کاربردی برای برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل محتواها، برگزاری مسابقات، پرسشنامه و تبلیغات است. همچنین از طریق ابزار Agora Pulse می‌توانید عملکرد کمپین بازاریابی خود را در برابر رقبا پیگیری کنید.

ابزار CrowdBooster

CrowdBooster را می‌توان به عنوان یک ابزار بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی به حساب آورد. از طریق آن می‌توانید گزارشاتی را مربوط به اندازه‌گیری معیارهای کلیدی در کمپین بازاریابی دریافت کنید. همچنین این ابزار دارای نمودارها و جدول‌هایی است که اطلاعات مؤثری را در مورد مخاطبان در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار به شما پیشنهاد می‌دهد کدام یک از مخاطبان بیشتر به محصولات و خدمات‌تان نیاز دارد. بنابراین با تولید محتوای خاص می‌توانید او را درگیر کنید.

ابزار Twitter Analytics

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی Twitter Analytics است. این ابزار رایگان به شما امکان می‌دهد کمپین تبلیغات خود را در توییتر ردیابی کنید. همچنین از طریق آن می‌توانید ببینید واکنش کاربران در برابر محتواهای تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی چگونه است. پس با این ابزار می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم کنید.

ابزار Facebook Analytics

اگر برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به سراغ فیسبوک رفتید، ابزار Facebook Analytics را فراموش نکنید. این ابزار می‌تواند نحوه تعامل کاربران با محتواها و پست‌های شما را آنالیز کند. به طور کلی این ابزار گزارشاتی را فراتر و جامع‌تر از توییتر در اختیارتان قرار می‌دهد. شما با کمک آن می‌توانید جنسیت، سن، محل زندگی و … را در مورد کاربران بدست آورید.

ابزار Instagram Analytics

یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی Instagram Analytics است. همان طور که از اسم این ابزار بر‌می‌‌آید فقط برای اینستاگرام کاربرد دارد. از طریق آن می‌توانید نرخ مشاهده پست‌ها در قسمت اکسپلور، تعداد لایک‌ها، نظرات و کاربرانی که محتوا را ذخیره کرده‌اند، پیدا کنید.

همچنین ابزار Instagram Analytics اطلاعات زیادی در مورد کاربران از جمله سن، جنسیت، محل زندگی و … را در اختیارتان قرار می‌دهد. قطعا با وجود چنین اطلاعاتی بهتر می‌توانید برای بازاریابی استراتژی طراحی کنید.

ابزار Analisa.io

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بصورت رایگان Analisa.io نام دارد. این ابزار اطلاعات زیادی را برای نظارت بر پروفایل کاربران و هشتگ‌های مرتبط با برند را در اختیارتان قرار می‌دهد. ابزار Analisa.io. برای بررسی رقبا هم کاربرد دارد. تعداد تعاملات کاربران با محتواها و تاثیرگذاری کمپین را بررسی کنید.

ابزار دیتاک برای تحلیل کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از بهترین ابزارها برای بازاریابی شبکه های اجتماعی دیتاک نام دارد. این ابزار داخلی قادر به تحلیل نظرات کاربران در مورد برند است. به طوری که با کمک آن می‌توانید نظرات کاربران را در تمامی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … جمع‌آوری کنید.

مزیت این ابزار نسبت به ابزارهای قبلی، کاربرد آن برای تمامی شبکه‌های اجتماعی است. در عین حال به کمپین بازاریابی کمک می‌کند تا نظرات مثبت و منفی کاربران نسبت به برند را ارزیابی کنید. دیتاک ابزاری برای تحلیل رقبا نیز هست. همچنین با کمک آن می‌توانید فاصله خود با رقبا را ارزیابی کنید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]رقبای خود را تحلیل کنید.

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]درخواست دموی رایگان سامانه مانیتورینگ و آنالیز دیتاک[/button][/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا