عمومی

ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر

توییتر تبلیغات سیاسی را ممنوع کرد

به نقل از گاردین، توییتر اعلام کرد تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی ممنوع می‌شود. جک دورسی بنیان‌گذار توییتر در توییتی اعلام کرد که زین پس تمامی تبلیغات انتخاباتی بر روی توییتر متوقف خواهد شد. او گفت ما معتقدیم یک پیام سیاسی باید دیده شدن را به دست بیاورد نه این که آن را بخرد. این قانون جدید در تمام دنیا و از ۲۲ نوامبر ( اول آذر ) اجرا خواهد شد و احتمالا بر انتخابات زود هنگام بریتانیا در ۱۲ دسامبر تاثیر می گذارد.

توییتر در حالی این خبر را اعلام کرد که چندی پیش فیسبوک اعلام کرده بود که قانون حقیقت آزمایی تبلیغات توسط شخص ثالث را از روی تبلیغات سیاسی برداشته است و به این ترتیب اجازه انتشار تبلیغات نادرست را به فعالین سیاسی می‌دهد. به نظر می‌رسد یکی از مقاصد توییتر ضربه زدن و تحت فشار قرار دادن فیسبوک بابت این تصمیم باشد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در رشته توییت طولانی دورسی اشاراتی به این مسئله وجود دارد. فیسبوک در دفاع از این تصمیم خود، آن را احترام به آزادی بیان دانست اما دورسی گفت ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی تمام تلاش خود را می‌کنیم اما اگر در قبال آن پول بپردازید، حاضریم مردم را مجبور به تماشای تبلیغات سیاسی شما بکنیم.

مدیر برنامه‌های تبلیغاتی ترامپ، این قانون را تلاش دیگری از سمت چپ‌ها برای مقابله با اقدامات محافظه کاران دانسته است. در حالی که هیلاری کلینتون آن را امری لازم برای دموکراسی خواند. همچنین نماینده نیویورک در کنگره  در عکس‌العمل به این خبر آن را تصمیم به جایی دانست.

به گفته متخصصان رسانه این تصمیم می‌تواند عواقب مخربی هم داشته باشد. به طور مثال برای اجرای کمپین‌های تبلغاتی سیاسی ممکن است استفاده از بات‌ها افزایش پیدا کند. تشخیص صحیح تبلیغات سیاسی از غیرسیاسی چالش‌ دیگری است که توییتر با آن روبه رو است.

باید دید این قانون بر توییتر به عنوان رسانه‌ای که فعالیت‌ سیاسیون در آن به نسبت سایر شبکه های اجتماعی بیشتر است، چگونه خواهد بود. آیا این تصمیم فضای مجازی را دموکراتیک‌تر می‌کند یا تنها سبب تخلفات بیشتر در توییتر خواهد شد.

منبع: گاردین

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا