تحلیل شبکه اجتماعی

درآمد شبکه‌های اجتماعی در هر دقیقه ۲۰۱۹ | درآمد باورنکردنی فیسبوک از کاربران

درآمد شبکه‌های اجتماعی در هر دقیقه میزان شگفت‌آوری است که از طریق تبلیغات، آنالیز کلان داده و روش‌های مختلف دیگری کسب می‌شود. درآمد این پلتفرم‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد بخصوص کسانی که دراین حوزه‌ کار می‌کنند جالب باشد. اینفوگرافی زیر درآمد شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در هر دقیقه ۲۰۱۹  را نشان می‌دهد.

درآمد شبکه‌های اجتماعی در هر دقیقه ۲۰۱۹

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید شبکه اجتماعی فیسبوک با ۱۳۶۰۰۰ دلار در دقیقه بیشترین درآمد را در میان شبکه‌های اجتماعی دارد که باتوجه به پرطرفدار بودن این شبکه نتیجه‌ی دور از انتظاری نیست. پیش از این در مقاله‌ی هر دقیقه اینترنت در ۲۰۱۹ به میزان بالای ورود (login) به فیسبوک درهر دقیقه اشاره شد که نشان از محبوبیت این شبکه‌ی اجتماعی درمیان کاربران اینترنت است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بر اساس آمار موجود درآمد شبکه اجتماعی فیسبوک در سال ۲۰۱۹ به تنهایی رقمی بالغ بر ۸۹۰ هزار میلیارد تومان، یعنی تقریبا نصف بودجه‌ی دولت در سال ۹۹ است!

پس ازفیسبوک، ویچت با درآمد ۹۰۰۰۰ دلاری در رده‌ی دوم پردرآمدهای سوشال‌مدیا قرار گرفته است. ویچت به عنوان یک پیام‌رسان چینی، محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ دراین کشور است. با توجه به دسترسی محدود و فیلترینگ پیام‌رسان ‌های آمریکایی، حمایت مالی دولت از این پیام‌رسان و روند افزایشی پیوستن مردم این کشور به ویچت، محبوبیت و فراگیری این پلتفرم در چین رو به افزایش است به طوری که این پیام‌رسان در شرف تبدل شدن به سامانه‌ی شناسایی الکترونیکی در چین است. جمعیت بالای کشور چین باعث افزایش کاربران ویچت و درنتیجه‌ی آن  افزایش درآمد این پیام‌ٰسان در میان شبکه‌های اجتماعی شده است.

یکی از کمترین درآمدها در میان شبکه‌های اجتماعی مربوط به توییتر است که با توجه به کارکرد سیاسی-اجتماعی این پلتفرم منطقی به نظر می‌رسد. توییتر یک سرویس ارائه دهنده‌ی میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌هایی با محدودیت ۲۸۰ حرف را به اشتراک بگذارند. فضای این شبکه‌ی اجتماعی که بیشتر تحلیلی-انتقادی است برای تبلیغات مناسب نیست، این توجیه مناسبی برای درآمد کم این پلتفرم است!

منبع: statista.com

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا