تحلیل شبکه اجتماعی

برترین کاربران ایرانی اینستاگرام در سال ۹۸

رده بندی کاربران پرفالوور ایرانی اینستاگرام

برترین کاربران ایرانی اینستاگرام در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته با اقبال مردم روبرو بودند. اما اگر سوال شما این است که کدام کاربران ایرانی اینستاگرام پرمخاطب‌تر یا محبوب‌تر بودند، در این گزارش به بررسی آن خواهیم پرداخت. مطابق بررسی‌های دیتاک از بیگ دیتا شبکه اجتماعی، برترین کاربران ایرانی اینستاگرام در سال ۹۸ به شرح زیر و بر اساس دو شاخص قابل دسته‌بندی است. از نظر تعداد دنبال‌کننده یا فالوور (که ما آن را در این گزارش پرمخاطب‌ترین کاربران عنوان می‌کنیم) و هم از نظر میانگین لایک (که در گزارش با عنوان محبوب‌ترین کاربران آمده است).

حسن ریوندی، طنز پرداز مشهوری که در سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی موفق ظاهر شده است در هر دو شاخص تعداد دنبال‌کننده و میانگین لایک هر پست در جایگاه اول قرار دارد. از همین رو می‌توان «حسن ریوندی» با آیدی hassan_reyvandi را برترین پیج ایرانی اینستاگرام نامید.

برترین کاربران ایرانی اینستاگرام از نظر فالوور

از آنجا که کارکرد اصلی شبکه‌های اجتماعی سرگرمی است، می‌توان حدس زد که بیشترین کاربران را پیج‌های با این ماهیت به خود اختصاص داده باشند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

برترین کاربران اینستاگرام ایرانی بیشترین دنبال کننده

حضور بازیگران در رده بندی کاربران پرفالوور اینستاگرام قابل توجه است و ۶ کاربر از ۱۰ کاربر پرفالوور ایرانی را بازیگران تشکیل می‌دهند. مهناز افشار، پرفالوورترین بازیگر ایرانی، در رده بندی کلی کاربران در جایگاه دوم ایستاده و رامبد جوان و بهنوش بختیاری به ترتیب چهارم و پنجم اند. گلشیفته فراهانی، الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار هم رده‌های هفتم، نهم و دهم را در اختیار دارند.

رادیو جوان، سایت اشتراک موسیقی در جایگاه سوم و پیج بی بی سی فارسی در جایگاه ششم این رده بندی حاضر هستند. دنیا جهانبخت، که در دسته بندی پیج‌های مدل است، با حدود ۷.۸ میلیون دنبال کننده در جایگاه هشتم رده بندی برترین‌های اینستا قرار دارد.

برترین کاربران اینستاگرام از نظر میانگین لایک | محبوب‌ترین‌های اینستاگرام فارسی

از آنجا که بعضی کاربران با خرید دنبال‌کننده تقلبی اقدام به افزایش فیک مخاطب می‌کنند، تعداد لایک به عنوان معیار محبوبیت پست‌ها در اینستاگرام اهمیت پیدا می‌کند. اما برای از بین بردن تاثیر افزایش حجم پست‌ها، از شاخص میانگین لایک در هر پست (به جای مجموع لایک) استفاده می‌کنیم تا بطور واقعی متوجه شویم هر کاربر بطور متوسط در هر پست خود چقدر لایک دریافت کرده است.

برترین کاربران اینستاگرام ایرانی بیشترین میانگین لایک در هر پست محبوب ترین

پس از حسن ریوندی که در شاخص میانگین لایک نیز مانند فالوور اول است، علی کریمی بازیکن سابق فوتبال قرار دارد. هر پست علی کریمی بیش از ۵۰۰هزار لایک دریافت می‌کند. این لیست نام علی دایی را به عنوان چهارمین پیج محبوب در اینستا شامل می‌شود تا سهم فوتبالی‌ها از لیست محبوب‌ترین کاربران اینستاگرام ایرانی دو جایگاه دومی و چهارمی باشد.

بر خلاف رده بندی بر مبنای دنبال‌کننده که حضور پر رنگ بازیگران را در خود داشت، از میان بازیگران برتر در اینستاگرام تنها چهره حضوریافته در میان کاربران محبوب اینستاگرام گلشیفته فراهانی با میانگین لایک ۴۳۰ هزار به ازای هر پست است.

طنزپردازان با جایگاه اول حسن ریوندی، جایگاه سوم محمدحسین کریم‌پور، جایگاه هفتمی میلاد قاسمی خواه و جایگاه دهمی هومن ایران‌منش بیشترین تاثیر را بر عموم کاربران اینستاگرام و دریافت لایک در هر پست داشتند.

از میان خوانندگان تنها یاسر بختیاری با نام مستعار یاس در رده‌بندی قرار دارد. یاس هشتمین کاربر محبوب اینستاگرام بوده و پست‌های او بطور متوسط ۳۵۰ هزار بار لایک شدند. اکانت صدف بیوتی، در گروه پیج‌های زیبایی، نهمین اکانت محبوب اینستاگرام ایرانی بوده است.

گزارش‌های ویژه دیتاک از فضای مجازی سال ۹۸ | ۹۸ لوژی

تا پیش از این در مورد برترین بازیگران سال ۹۸ و برترین کانال‌های فارسی ۹۸ مطالبی منتشر کردیم که می‌توانید بخوانید:

دیتاک امسال هم گزارش‌های تحلیلی جذابی از ترین‌های شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند. برای دنبال کردن این گزارش‌ها ما را در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر دنبال کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
دیتاک

سما آشوری

فارغ‌التحصیل MBA هستم. چهار سال است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنم. به استراتژی‌های کسب و کار و ترندهای روز بازاریابی علاقه‌مندم. خود را فردی چند بعدی می‌دانم و تلاش می‌کنم تا زندگی را زندگی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا