عمومی

برترین رسانه های تخصصی ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی

بر اساس تحلیل داده های اینستاگرام و تلگرام

با تداوم رشد ارزهای دیجیتال، نیاز به کسب اطلاعات و اخبار آنی این حوزه افزایش یافته و موجی از پیدایش رسانه های تخصصی ارز دیجیتال را رقم زده است. رسانه‌های تخصصی یک عرصه علاوه بر نقش اطلاع‌رسانی و آموزشی، بستری مناسب برای بازاریابی کسب‌و‌کارهای این بخش هستند. از این رو در این گزارش که بر اساس تحلیل دیتاک از فضای مجازی بدست آمده، قصد داریم تا برترین رسانه‌های تخصصی ارز‌های دیجیتال در تلگرام و اینستاگرام را معرفی کنیم.

برترین رسانه های ارز دیجیتال در تلگرام


به طور کلی می‌توان مشاهده کرد، بستر اصلی رسانه ها و کسب و کارهای عرصه رمز ارز ها، تلگرام است و محتوای متنی این رسانه، جدیت بیشتری برای علاقه‌مندان به سرمایه گذاری فراهم کرده است. در بخش پایین، ۵ مورد از بهترین کانال های تلگرامی که فعالانه در بخش خبری و اطلاع رسانی ارز دیجیتال محتوا تولید می‌کنند را بر اساس ارزیابی شاخص‌های محتوا و مخاطب معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: مقایسه بازارهای سرمایه گذاری از نگاه افکار عمومی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

ارزدیجیتال (arzdigital)

ارزدیجیتال را می‌توان معروف‌ترین رسانه خبری حوزه رمزارز‌ها نامید که در سطح وب و شبکه‌های اجتماعی فعال است. تلگرام ارز دیجیتال، با ۷۴.۷k دنبال کننده، پربازدیدترین کانال رسانه‌ای ارز دیجیتال در سطح تلگرام است. این کانال با میانگین بازدید ۲۳.۹k به ازای هر پست، توانسته نرخ مشارکت ۳۱.۹% را کسب کند که در مقایسه با رقبای خود بسیار مطلوب است.

برترین رسانه های تخصصی ارز دیجیتال
ارزدیجیتال

خبر فوری ارزدیجیتال (khabarfori_arzdigital)

خبر فوری ارزدیجیتال، برخلاف مورد قبلی وبسایت ندارد و فعالیت‌های رسانه‌ای خود را به تلگرام محدود کرده است. این کانال با بیش از ۵۴.۳ هزار فالور و فعالیت نسبتا بالا توانسته به میانگین بازدید ۱۳.۶k به ازای هر پست دست یابد و نرخ تعامل ۲۵% را ثبت کند.

بهترین رسانه های ارز دیجیتال
خبرفوری ارز دیجیتال

کافه ترید (irancafetrade)

کافه ترید یکی از بخش‌های رسانه‌ای مجموعه آکادمی هلاکوئی است که در بستر تلگرام، اخبار و مطالب آموزشی منتشر می‌سازد. این کانال تلگرامی ۴۹.۹k عضو دارد که به طور میانگین برای هر پست ۱۳.۶k بازدید را ثبت می‌کنند. از آنجا که حجم فعالیت این کانال تقریبا بالاست، نرخ تعامل ۲۵.۶% عدد قابل قبولی محسوب می‌شود.

بهترین رسانه های ارز دیجیتال
کافه ترید

میهن بلاکچین (mihanblockchain)

میهن بلاکچین خود را «مرجع آموزشی، تحلیلی و خبری در حوزه بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده» معرفی کرده‌ است. فعالیت این رسانه در تلگرام، منجر به کسب میانگین بازدید ۷ هزارتایی شده و نرخ تعامل ۲۴.۳% را برای آن به ارمغان آورده است. وب سایت این مجموعه هم برای علاقه‌مندان به مطالعه بیشتر در دسترس قرار گرفته است.

محبوبترین رسانه های ارز دیجیتال
میهن بلاکچین

دیجیتال کارنسی (digitalcurrency_btc)

آخرین مجموعه‌ای که از میان کانال‌های تلگرامی قصد بررسی آن را داریم، دیجیتال کارنسی نام دارد. این کانال نسبت به سایر رقبا، دنبال‌کننده کمتری دارد و میانگین بازدید ۱.۷kبه ازای هر پست توانسته نرخ مشارکت نسبتا پایین ۸.۵۳% را برای آن مهیا کند.

بهترین رسانه های ارز دیجیتال
دیجیتال کارنسی

برترین رسانه های ارز دیجیتال در اینستاگرام

اینستاگرام بستری متفاوت از تلگرام است و متعاقبا محتوای منحصر به فرد خود را طلب می‌کند. تصاویر گرافیکی و معدود ویدئوهای خبری یا آموزشی، عناصر محتوای رسانه‌های تخصصی این بستر را تشکیل داده‌اند. در زیر، بر اساس معیارهای نرخ تعامل و نرخ بازدید و همچنین تعداد دنبال‌کننده، پنج صفحه برتر که ماهیت رسانه‌ای خود را آشکارا اعلام کرده‌اند را شناسایی و معرفی نموده‌ایم.

ارزدیجیتال (arzdigital)

ارزدیجیتال همچون سایر بسترها شناخته‌‌شده‌ترین رسانه تخصصی ارزهای دیجیتال در بستر اینستاگرام است و با ۱۷۳k دنبال‌کننده، موفق شده نرخ بازدید ۷٫۵% و نرخ تعامل متوسط ۲٫۴% را کسب نماید.

برترین رسانه های ارز دیجیتال
ارزدیجیتال

میهن بلاکچین (mihanblockchain)

میهن بلاکچین نیز مانند ارزدیجیتال، توانسته موفقیت خود در تلگرام را در اینستاگرام هم تکرار کند. صفحه این رسانه در اینستاگرام، ۸۶k فالور دارد و میانگین لایک و کامنت نسبت به تعداد این افراد نرخ تعامل ۱٫۶% را ثبت کرده است.

شبکه های ارز دیجیتال
میهن بلاکچین

کوین ایت (coinit.ir)

سومین عضو لیست ما این رسانه کمتر شناخته شده با ۴٫۲k دنبال کننده است که نرخ مشارکت ۰٫۹۶ را کسب نموده و در جایگاه پنجم لیست قرار گرفته است.

ترین‌ های رسانه های ارز دیجیتال
کوین ایت

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی های ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی

ایران کریپتوکارنسی (ircc_com)

ایران کریپتوکارنسی تلاش کرده تا در قالب‌های متنوع و جذاب، اخبار، تحلیل‌ها و آموزش‌های حوزه رمز ارزها را برای مخاطبان خود منتشر سازد. این صفحه موفق شده تا نرخ بازدید ۴٫۹۱% و نرخ تعامل ۲٫۶% را بدست آورد و از این حیث از پیج‌هایی که دنبال‌کننده بیشتری دارند، موفق تر عمل کرده است.

رسانه های ارز دیجیتال
ایران کریپتو کارنسی

گیت ترید (gatetrade_org)

گیت ترید، تحت عنوان مرجع آموزش و اخبار ارز دیجیتال در اینستاگرام فعالیت می‌کند و علی‌رغم تعداد نه چندان زیاد دنبال کننده اما نرخ بازدید ۲۸٫۹% و نرخ مشارکت ۳٫۵۱% را ثبت کرده که از سایر رقبای خود بیشتر است.

رسانه های ارز دیجیتال
گیت ترید

تحلیل محتوای فضای مجازی ساده‌تر از همیشه!

سامانه مانیتورینگ و آنالیز فضای مجازی دیتاک با رصد گسترده و مداوم فضای مجازی (اینستاگرام، تلگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری) تمام محتوای منتشر شده در این فضا را جمع‌آوری کرده و بصورت منسجم برای کاربردهای تحلیلی، مدیریتی، تصمیم گیری و … در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از جمله محتواهای تحلیلی استخراج شده از این سامانه، لیست ترین‌های شبکه های اجتماعی است که برترین‌های صنایع، کسب و کارها و بسترهای گوناگون شناسایی، تحلیل و دسته‌بندی شده و در قالب گزارشات کاربردی ارائه می‌شوند. برای استفاده از نسخه دمو سامانه و یا سفارش گزارش مورد نظر خود با کارشناسان ما در دیتاک تماس بگیرید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]درخواست دمو یا گزارش[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

امیرمحمد قدسی

من، امیر محمد قدسی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی، هستم. به پژوهش و تحلیل در حوزه ارتباطات سیاسی و رسانه های اجتماعی با استفاده از روش های محاسباتی نوین در کنار روش های کیفی و به طور خاص تحلیل گفتمان انتقادی علاقه‌مندم و سعی می‌کنم به صورت مستمر اطلاعات و تجربیاتم را در این زمینه افزایش دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا