تحلیل شبکه اجتماعی

آنالیز فالوور های اینستاگرام با ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی

روش های آنالیز فالوورهای اینستاگرام با ابزار پایش شبکه های اجتماعی

آنالیز فالوور های اینستاگرام به منظور تجزیه و تحلیل رفتار آن‌ها در این پلتفرم صورت می‌گیرد. به راستی هدف از آنالیز آن‌ها چیست؟ این کار چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟ آیا بررسی و ارزیابی رفتار کاربران می‌توان به اطلاعات درست و دقیق در مورد آن‌ها دست پیدا کرد؟ این سوال اصلی اغلب کسانی است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند. در ادامه سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

چرا به آنالیز فالوور های اینستاگرام نیاز دارید؟

اینستاگرام شبکه‌ای پرکاربرد و محبوب در ایران است. اکنون بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. حضور این تعداد کاربر می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای کسب و کارها ایجاد کند. در واقع فعال بودن اینستاگرام درست مثل یک بازار شلوغ و با رفت و آمد زیاد است. طبیعی است که در چنین جایی داشتن فروشگاه به معنی فروش بیشتر محصول است.

اما کاربران اینستاگرام رفتارهای عجیب و غریبی دارند. حداقل از نگاه برندی که به تازگی وارد این فضا شده است، رفتار کاربران قابل پیش‌بینی نیست. به همین دلیل آنالیز فالوور های اینستاگرام برای آن‌ها ضرورت دارد. از سوی دیگر حتی کسب و کارهایی که مدتهاست در این رسانه فعالیت دارند، باز هم به ارزیابی رفتار فالوورهای خود نیاز دارند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

در چه مواقعی به آنالیز رفتار کاربران نیاز دارید؟

آنالیز فالوور های اینستاگرام باید به صورت دوره‌ای باشد. همچنین بعد از یک رخداد و یا به کارگیری استراتژی جدید باید فیدبک کاربران را در این فضا ارزیابی کنید. برای مثال یک شرکت تولیدکننده پوشاک به تازگی تصمیم گرفته است برای دوخت لباس‌هایش از پارچه‌های ارزان‌قیمت استفاده کند و در مقابل قیمت محصولاتش را کاهش دهد.

این شرکت برای اینکه از میزان رضایت بازار مصرف باخبر شود، به ارزیابی رفتار کاربران اینستاگرام نیاز دارد. در واقع با تحلیل آماری اینستاگرام می‌تواند بفهمد آیا کاربران از استراتژی جدید رضایت دارند یا خیر؟ برای مشتریان کیفیت مهم‌تر است یا قیمت؟

پاسخ این سوال را می‌توان با آنالیز رفتار فالوور های اینستاگرام بدست آورد.

بیشتر بخوانید: تحلیل مشتری در بازاریابی با ابزارهای پایش شبکه های اجتماعی

 

فواید تحلیل آماری و رفتاری کاربران اینستاگرام چیست؟

وقتی اقدام به تحلیل آماری اینستاگرام می‌کنید، اطلاعات جالبی را در مورد نظرات و رفتارهای کاربران بدست می‌آورید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد زمان حضور در فضای آنلاین بی‌محابا نظراتشان را بیان می‌کنند. حتی اگر با اکانت فیک وارد شبکه های اجتماعی شوند، سعی می‌کنند بدون هیچ ترس و واهمه‌ای آنچه را که در دل دارند، در قالب جملات به زبان بیاورند.

از سوی دیگر اینستاگرام فضایی باز است که براحتی در دسترس بیش از ۷۰ درصد از مشتریان کسب و کارها قرار دارد. همین عامل به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند تا بدون هیچ مانعی به راحتی از ذهن کاربران و مشتریان خود اطلاع پیدا کنند. البته به شرط اینکه آنالیز فالوور های اینستاگرام را فراموش نکنند.

ضرورت استفاده از نرم افزار آنالیز اینستاگرام

در حال حاضر نرم‌افزارهای زیادی برای بررسی رفتار کاربران اینستاگرام طراحی شده است. اما از نظر بهترین ابزار برای آنالیز فالوور های اینستاگرام باید اطلاعات زیر را در اختیارتان قرار دهد:

دریافت تمامی نظرات کاربران در مورد برند

وقتی از ابزار آنالیز و تحلیل آماری اینستاگرام صحبت می‌شود، یعنی این ابزار باید بتواند نظرات تمامی کاربران در این شبکه را دریافت کند. در واقع نباید فقط به نظرات فالوورهای خود اکتفا کنید. در بسیاری از مواقع کاربرانی هستند که هیچ علاقه‌ای به برند شما ندارند و به همین دلیل شما را دنبال نمی‌کنند.

اما همین کاربران در صفحات دیگری در مورد برند شما اظهار نظر می‌کنند. خوب با این حساب باید بدانید این دسته از کاربران در کجا هستند، چه نظری دارند و چرا با برند شما مخالفت می‌کنند؟

یک ابزار مناسب برای آنالیز فالوور های اینستاگرام قادر است نظرات تمامی کاربران این شبکه را دریافت کند.

سرعت و نظم داده‌های آماری

یکی دیگر از ویژگی‌های یک ابزار برای آنالیز رفتار فالوورهای اینستاگرام، سرعت و نظم داده‌های آماری است. در واقع شما باید بتوانید با سرعت فوق‌العاده زیادی به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنید. گاهی برای بررسی عکس‌العمل کاربران در برابر استراتژی‌ها جدید فرصت زیادی ندارید.

از سوی دیگر باید داده‌ها و تحلیل آماری اینستاگرام هم به طور دقیق و منظم انجام شود. در غیر این‌صورت چطور می‌خواهید به نتیجه‌گیری کلی برسید؟ در واقع نرم افزار آنالیز اینستاگرام باید با چنین ویژگی‌هایی عمل کند.

کمک به رونق کسب و کار

مهم‌ترین کاربرد نرم افزار آنالیز پیج اینستاگرام و رفتار فالوورها، ارتقاء کسب و کارتان است. در واقع این ابزارها باید بتوانند اطلاعات درستی در مورد واکنش کاربران را به شما ارائه دهند. برای مثال گروهی از مشتریان فالوورتان نیستند اما در سایر صفحات از برند شما تعریف و تمجید می‌کنند. وقتی ابزار تحلیل آماری اینستاگرام نظرات آنها را در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید نقاط مثبت کسب و کارتان را پیدا و آن را تقویت کنید.

وقتی نظرات منفی کاربران اینستاگرام را از طریق این ابزارها پیدا می‌کنید، می‌توانید بفهمید دقیقا در کدام قسمت از کسب و کار خود ضعیف عمل کرده‌اید. پس ابزارهای آنالیز فالوور های اینستاگرام شما را به سر اصل مطلب می‌برند.

بیشتر بخوانید: تحلیل رقبا در کسب و کار

 

اطلاع از عملکرد رقبا

یکی دیگر از ویژگی‌های یک ابزار مناسب برای تحلیل آماری اینستاگرام بدست آوردن اطلاعات در مورد رقباست. ابزارهایی که برای این کار استفاده می‌شوند، می‌توانند با نام یک برند خاص، تمامی نظرات کاربران پیرامون آن برند را برایتان پیدا کنند. سپس نتیجه نهایی و واکنش کاربران را در برابر این برندها به شما نشان می‌دهد.

یکی از مزیت‌های استفاده از ابزارهای آنالیز صفحه اینستاگرام دریافت دلایل علاقه و میل کاربران به برند رقباست. همچنین اگر آن‌ها در برخی از موارد انتقاداتی نسبت به رقبا داشته باشند، می‌توانید از طریق آنالیز رفتار کاربران به‌راحتی این موضوع را دریابید.

سپس با دریافت نتیجه کلی می‌توانید مسیر موفقیت برند و کسب و کارتان را مشخص کنید. حتی در روش آنالیز فالوور های اینستاگرام می‌توانید نتیجه استراتژی‌های رقبا را نیز بررسی کنید. اگر آن‌ها در یک استراتژی شکست خورده‌اند و کاربران رضایتی از این استراتژی‌ ندارند، به شما می‌گوید این راه را نروید.

دیتاک ابزاری برای تحلیل کاربران اینستاگرام

یکی از بهترین‌ راه‌ها برای آنالیز فالوور های اینستاگرام استفاده از ابزار دیتاک است. این ابزار با بررسی رفتار کاربران فعال در اینستاگرام به شما می‌گوید برند شما در حال حاضر چقدر محبوبیت دارد. همچنین از طریق این ابزار می‌توانید بفهمید انتقادات کاربران نسبت به کسب و کار شما در کدام قسمت‌هاست.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]اینستاگرام خود را آنالیز کنید

[button color=”orange” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]درخواست دموی سامانه روابط عمومی دیتاک[/button][/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

مریم کوهشاری

مریم کوهشاری هستم با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی که در زمینه تولید محتوا با رنگ و لعاب SEO کار می‌کنم. از سال 1394 وارد این حوزه شدم و عاشقانه شغلمو دوست دارم. امیدوارم مطالبی رو که می‌نویسم مورد پسندتون واقع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا