آموزش سامانه دیتاکراهکارهای دیتاک

مدیریت داده‌محور کمپین دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد کمپین دیجیتال مارکتینگ داده‌محور

کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ اهداف مختلفی دارند؛ از افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش و .. گرفته تا افزایش دنبال‌کننده و ترویج مفهوم یا پستی خاص اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های اجرای این کمپین‌ها، مرحله بعد از اتمام کمپین دیجیتال مارکتینگ یعنی گزارش‌گیری است. گزارش کمپین است که به شما می‌گوید چطور عمل کردید؟ کدام بخش کمپین و چرا باید در کمپین‌های بعدی اصلاح شود؟ چگونه در کمترین‌ زمان ممکن و به ساده‌ترین روش گزارش کمپین را دریافت کنید و آن را تحلیل کنید؟ گزارش کمپین به شما دیدگاه (Insight) مفید برای بهبود عملکرد (Performance) کمپین‌های بعدی می‌دهد.

بنابراین می‌توانید با تحلیل جامع و عمیق کمپین‌تان، در مدیریت هزینه، بودجه و زمان کمپین‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشید. در این وبلاگ، با ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک، نحوه مدیریت داده‌محور کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ را شرح داده‌ایم. با این روش، شما علاوه‌بر دریافت گزارش جامع کمپین با چند کلیک از یک بستر یکپارچه و بدون از دست دادن دیتا، تحلیل‌های عمیقی نیز از کمپین‌ خود بدست می‌آورید که در بهبود عملکرد شما بسیار مفید خواهد بود.

راهکارهای داده‌محور کمپین دیجیتال مارکتینگ

برای اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، شما نیاز دارید مراحلی را طی کنید؛ این مراحل شامل موارد زیر هستند:

۱- ایده‌یابی محتوایی کمپین
۲- برنامه‌ریزی انتشار و پروموت کمپین
۳- مانیتورینگ و سوشال لیسنینگ در طول اجرای کمپین
۴- گزارش‌گیری و بررسی اثربخشی کمپین

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک، در تمام مراحل فوق به شما در صرفه‌جویی زمان و هزینه کمک می‌کند و به دغدغه‌های اجرای کمپین شما پاسخ می‌دهد. در این وبلاگ چند روش استفاده از ابزار دیتاک را در یک کمپین تلگرامی مرور خواهیم کرد.

انتخاب کانال‌های مناسب کمپین تلگرامی

پس از فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ و با وجود پروکسی‌های فعال تلگرام، این بستر برای تبلیغات و اجرای کمپین برای کسب‌وکارها جزو اولویت‌ها قرار گرفت. برای اجرای کمپین در تلگرام عموماً از دو روش همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی انبوه‌دار و یا اجرای کمپین توسط خود کسب‌وکار استفاده می‌شود.

در روش همکاری با انبوه‌دار که معمولاً روش هزینه‌بر و کم‌بازدهی است، محتوا یا محتواهای کمپین به انبوه‌دار ارائه و تعداد ویوی مدنظر تعیین می‌شود. نهایتاً گزارشی شامل تعداد کانال و تعداد ویوی کمپین توسط آژانس تحویل می‌شود. در این روش امکان صحت‌سنجی و بررسی دقیق نتایج و اثرگذاری با گزارش آژانس وجود ندارد و برای بررسی دقیق این شاخص به یک ابزار جامع‌تر نیاز است؛ ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک که تمام کانال‌های تلگرامی را رصد می‌کند، با چند کلیک ساده، تمام محتوا و آمار و نمودارهای کمپین شما را در یک پنل ارائه می‌دهد. با این شرایط، حتی اگر محتوای شما از کانالی حذف شده باشد، در سامانه دیتاک قابل بررسی و سنجش دقیق است.
در روش بعدی شما باید کانال‌های مناسب محتوا و کسب‌وکارتان را پیدا کنید؛ این کار به صورت دستی تقریباً سخت و زمان‌بر و البته ناقص است. ابزار دیتاک به شما این امکان را می‌دهد تا با چند کلیک و وارد کردن کلیدواژه‌های مدنظرتان، لیست تمام کانال‌های مرتبط را پیدا کرده و با مقایسه شاخص‌های مختلف، کانال‌های مناسب کمپین خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با بررسی تبلیغات رقبا (حتی تبلیغاتی که از کانال‌ها حذف شده‌اند) کانال‌هایی که برای آنها نتیجه‌بخش بوده است را رصد کنید.
پس از اجرای کمپین نیز، می‌توانید به صورت جامع عملکرد و بازده تمام کانال‌ها را بسنجید، کانال‌هایی که بدون هزینه محتوای شما را منتشر کرده‌اند را ببینید و در صورت وایرال شدن کمپین، KPIهای مدنظرتان را مورد بررسی قرار دهید.

برای مشاهده نحوه استفاده از این ابزار ویدیو فوق را ببینید. همچنین برای دریافت اشتراک رایگان سامانه دیتاک با روی لینک زیر کلیک کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا