بیگ دیتاداده کاویعلم داده

آیا تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ مشاغل دیگر را از بین می‌برد؟

تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ می‌تواند تعداد قابل توجهی مزایا را برای مشاغلی فراهم کند که می‌خواهند استراتژی‌ها و تصمیمات‌شان با داده‌های سخت و سرد پشتیبانی شود. در نتیجه، طی چند سال گذشته بازار تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ به سرعت رشد کرده است، روندی قابل پیش بینی است و انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۰ وحتی سال‌های بعد، ادامه داشته باشد. با این وجود، علی رغم این اشتیاق، همه نظر مثبتی به این فناوری ندارند. برخی می‌ترسند که تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، به ویژه در ترکیب با سایر فن آوری‌ها مانند هوش مصنوعی، ممکن است هزینه‌های شغلی کارگران را در آینده نزدیک شروع کند البته اگر قبلاً این کار را نکرده است. در اینجا نحوه استفاده روزافزون از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ بر بازار کار تأثیر می گذارد و اینکه آیا کارشناسان صنعت فکر می‌کنند داده‌های بزرگ باعث از بین رفتن مشاغل یا ایجاد آن‌ها می‌شوند.

آیا تجزیه و تحلیل داده های بزرگ شغل خوبی است؟

جهان به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود و این بدان معناست که داده‌های بزرگ همیشه قرار است بمانند. در واقع، اهمیت داده‌های کلان و تجزیه و تحلیل داده‌ها در سال‌های آینده همچنان رو به رشد است. انتخاب شغل در زمینه Big Data و Analytics یک حرکت شگفت انگیز شغلی خواهد بود  و این فقط می تواند بهترین شغلی باشد که سعی کرده‌اید پیدا کنید.

 متخصصانی که در این زمینه مشغول به کار هستند می‌توانند انتظار دستمزد چشمگیر داشته باشند، با متوسط حقوق برای متخصص داده چیزی حدود ۱۱۶۰۰۰ دلار. حتی کسانی که در سطح سطح ابتدایی هستند، حقوق بالایی پیدا خواهند کرد، با متوسط درآمد ۹۲،۰۰۰ دلار. هر چه تعداد بیشتری از شرکت‌ها نیاز به متخصصان بیگ دیتا و تجزیه و تحلیل‌ها پی ببرند، تعداد این مشاغل همچنان رو به رشد است. نزدیک به ۸۰٪ دانشمندان داده می‌گویند که در حال حاضر کمبود متخصصانی که در این زمینه کار می‌کنند وجود دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

پذیرش Big Data چگونه بازار کار را تغییر داده است ؟

تحقیقات تاکنون نشان می‌دهد که پذیرش تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، اگرچه گسترده است، اما تأثیرات تغییر زمینه بر اشتغال کلی نداشته است. طبق تحقیقات MIT و IBM، بیشترین تغییر در چند سال گذشته در اشتغال کلی نبوده است بلکه در عوض آنچه از کارگران خواسته شده است انجام دهند بوده است. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، میانگین وظایف انجام شده توسط هر کارمند کاهش یافته است، احتمالاً به دلیل کارهایی است که به راحتی خودکار می‌شوند. مانند اعتبار سنجی و برنامه ریزی که به برنامه‌ها و فناوری جدید منتقل می‌شوند.

این کاهش منجر به کاهش تدریجی و ظریف اشتغال در زمینه‌هایی شده است که نیازهای شغلی آنها به راحتی می‌تواند خودکار شود – مانند کارهای اداری، اداری و پشتیبانی. با این حال این تغییر به طور کلی اندک و کند بوده است که هم به کارفرمایان و هم به کارمندان فرصت می‌دهد تا خود را سازگار کنند.

در همان زمان، مهارت‌های نرم افزاری ارزش بیشتری پیدا کردند. کسانی که در صنایع متمرکز بر دانش و طراحی مشغول به کار هستند، علی رغم کاهش تعداد وظایفی که برای انجام آن‌ها لازم است، دستمزدهای قابل توجهی را دریافت می‌کنند. اگر این الگوها حفظ شود، به احتمال زیاد تحلیل داده‌های بزرگ به تدریج کاری را که ما انجام می‌دهیم تغییر می‌دهد. برای برخی، این ممکن است نیاز به تغییر در شغل داشته باشد. برای دیگران، انقلاب بزرگ داده‌ها ممکن است به معنای کاهش کار و افزایش دستمزد باشد.

Big Data’s Rise احتمالاً مشاغل جدیدی ایجاد خواهد کرد:

چیزی که تقریباً به طور قطع در آینده نزدیک درست خواهد بود این است که تقاضای کارگران با مهارت‌های داده بزرگ نیز بیشتر خواهد بود. مانند سایر مهارت‌های فن آوری پر تقاضا، امنیت سایبری هوش مصنوعی، شبکه اینترنت اشیا و غیره. به احتمال زیاد شرکت‌ها سال به سال کارگران بیشتری را با تخصص داده‌های بزرگ می‌خواهند. براساس داده‌های لینکدین، فرصت‌های شغلی دانشمندان داده در سال ۲۰۱۹ در حدود ۵۶٪ رشد کرده است. بخشی از این باعث شده تا این شغل به عنوان امیدوارکننده‌ترین شغل سال در وب سایت ذکر شده است.

رشد فرصت‌های شغلی با بیگ دیتا

رشد فرصت‌های شغلی از تعداد کارکنانی که وارد بازار کار شده‌اند پیشی گرفته است، برای متخصصان داده‌های بزرگ و کمی سخت‌تر برای شرکت‌هایی که در استخدام متخصصان به کمک بیشتری نیاز دارند. همچنین، با اعتماد بیشتر کسب و کارها به داده‌ها، روندهای مشابه جایی که به طور مداوم بازهای بیشتری نسبت به افراد حرفه‌ای وجود دارد در چند زمینه فناوری مرتبط مانند امنیت سایبری و توسعه نرم افزار ظاهر می‌شوند. فناوری بزرگ داده نیز ممکن است پاسخی برای این مشکل داشته باشد. برخی از شرکت‌های کارمندی در حال آزمایش راه حل‌های بزرگ استخدام داده‌ها هستند که ممکن است به شرکت‌ها کمک کند برنامه‌ها را مرتب کرده و متخصصان مورد نیاز خود را سریعتر و احتمالاً ارزان‌تر نیز پیدا کنند.

داده‌های بزرگ ممکن است نحوه کار ما را تغییر شکل دهند :

وقتی شرکت‌ها به سمت استفاده از فن‌آوری‌های جدید از جمله تجزیه و تحلیل داده‌های کلان روی می‌آورند، ممکن است برخی از کارگران درگیر شوند. به نظر نمی‌رسد، براساس چگونگی تغییر بازار کار تاکنون، این فناوری‌های جدید باعث تغییرات عمده‌ای در نرخ اشتغال شوند، مهم نیست که این فناوری نوآورانه یا مختل کننده است. در آینده، شرکت‌ها برای انجام کار هنوز به کارمندان نیاز دارند. نحوه انجام آن کار ممکن است تغییر کند و میزان کلی کار ممکن است کاهش یابد، اما اکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که حکایت از سقوط بازار کار در آینده داشته باشد.

رشد تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ نیز احتمالاً برای دانشمندان داده، به ویژه کسانی که دارای زمینه‌های قوی در داده‌های بزرگ هستند، خوب خواهد بود. براساس رشد بازار تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در چند سال گذشته، همراه با افزایش تعداد فرصت‌های شغلی، احتمالاً تقاضای این مهارت‌ها در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

آینده شغل تجزیه و تحلیل بیگ دیتا

همانطور که گزارشات جدید نشان می‌دهد، در علم داده باید پول زیادی بدست آورد. چقدر پول؟ در طول سه سال گذشته، “حدود نیمی از [افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند] تغییر ۲۰٪ [در حقوق] را گزارش کردند و حقوق ۱۲٪ از نمونه دو برابر شد.” با متوسط ​​حقوق ۱۰۶،۰۰۰ دلار برای متخصصان داده‌های ایالات متحده، این جهش‌های قابل توجهی است.

با این وجود، بیکاری زیادی نیز وجود دارد. حداقل برای کسانی که دانش داده کمک می‌کند تا از کار خارج شوند. آنچه پاتریک مک کنزی درباره مهندسان نوشت به همان اندازه در مورد دانشمندان داده نیز صادق است: “شما در شغل بیکاری افراد هستید.” داده‌ها، به درستی انجام می‌شوند، سیستم‌ها را کارآمدتر می‌کنند و به طور حتم، “افزایش کارایی” به طور کلی به “کسی کار خود را با ماشین از دست خواهد داد” ترجمه می‌شود.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
techrepublicsimplilearnbigdataanalyticsnews

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا