داده کاویعلم دادههوش مصنوعی

معرفی ابزار Power BI

Power BI چگونه عمل می‌کند؟

داده‌ها بدون حضور ابزار هوش تجاری

اگر کسب و کار شما در حیطه بازار و تجارت الکترونیک باشد بی‌شک لحظه‌ای بی‌نیاز از داده‌ها نخواهید بود. داده‌های رو به رشد مایع حیات‌بخش تجارت شما و عامل بقای آن خواهند بود. در هر زمان شما به عنوان فعال در تجارت الکترونیک چه در قالب مصرف کننده و چه در قالب یک بازاریاب یا برندتجاری در حال تولید داده هستید.

اما کسب این داده‌ها به تنهایی مفید واقع نمی‌شود. درصورتی می‌توان با استفاده از داده‌ها پیشرفت و رشد را در تجارت الکترونیک تجربه کرد که بتوان در جایگاه یک کسب و کار الکترونیکی داده‌های دریافتی را درک کنیم و بفهمیم. بنابراین برای اینکه داده‌ها را بشناسیم و تجزیه و تحلیل کنیم لازم است نرم افزار هوش تجاری را بکارگیریم.

مزایای استفاده از ابزار توسعه تجارت

حتما بارها به شما توصیه شده که برای شرکت خود یک پلتفرم شخصی و منحصربفرد تهیه کنید. اما این پلتفرم چه کمکی به توسعه تجارت می‌کند؟

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
  • تهیه و پیاده سازی یک پلتفرم منحصربفرد دید و قدرت پیش‌بینی مثبتی از داده‌ها به شما می‌دهد.
  • نرم‌افزار Power BI ابزاری‌است که باید از آن در بهینه‌سازی و استفاده از داده‌ها تجارت خود استفاده کنید.

می‌دانید که Power BI چیست و دقیقا چکاری می‌تواند انجام دهد و یا چگونه می‌تواند منجرب به پیشرفت شما در تجارت الکترونیک شود؟ در این قسمت به این مبحث می‌پردازیم:

Power BI چیست؟

نخست اینکه باید بدانید Power BI مجموعه‌ای از برنامه‌ها، سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی است که در تجارت شما نقش جمع‌آوری کننده را ایفا می‌کنند. این برنامه‌ها با رابطی کاربر پسند داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، تجزیه و تحلیل انجام می‌دهند و قدرت مدیریت داده‌ها را دارند.

هریک از ابزارهای هوش تجاری مثل Power BI برای رسیدگی و دستیابی به اهداف متفاوت کاربردی هستند.

Power BI چگونه عمل می‌کند؟

  • Power BI پس از جمع آوری داده‌ها، پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد.
  • پس از فرآیند پردازش داده‌ها را به بینش و الگویی قابل درک برای تجارت تبدیل می‌کند.
  • تمام الگوها و نمودارهایی که توسط ابزارهای Power BI تهیه می‌شوند جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای دارند و پردازش آن‌ها نیز بسیار سهل است.
  • کاربر با استفاده از نمودارهای Power BI می‌تواند به راحتی دید کاملی از شرایط تجارت خود داشته باشد و آنچه را که مفیدتر است تولید و عرضه کند.
  • Power BI برای اتصال یافتن به منابع داده‌ای از صفحه گسترده‌هایی همچون اکسل، پایگاه داده، برنامه‌های پیش‌فرض و برنامه‌های ابری استفاده می‌کند.
  • Power BI بیشتری ابزاری پوشش دهنده است که می‌تواند در قالب یک برنامه دسک تاپ، یک سرویس یا برنامه‌ای در تلفن‌های همراه ظاهر شود. البته استفاده از آن در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS نیز کاملا مشهود است.
  • اساس و پایه این برنامه اکسل است. بنابراین یادگیری فوق‌العاده آسانی دارد.
  • اگر شما کاربر اکسل بوده باشید به راحتی می‌توانید از این برنامه نیز استفاده کنید و اما با این تفاوت مثبت که صفحه گسترده Power BI قدرتمندتر است.

بیشتر بخوانید: کاربرد تکنیک‌های داده کاوی در بازار سهام

Power BI چکار می‌کند؟

  • همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم برنامه Microsoft Power BI جمع‌آوری، اجرا و ارائه یک بینش خوب براساس داده‌های دریافتی از شرکت را برعهده دارد.
  • این برنامه می‌تواند دنیای بزرگ و مملو از داده‌ها را به یکدیگر اتصال دهد و اطلاعات دریافتی را طبقه‌بندی کند تا درک آن‌ها راحتتر شود و گزارش قابل فهمی بدست آید.
  • صاحبان تجارت می‌توانند از این الگوها، نمودارها و تصاویر استفاده کنند و حتی آن را با مشتریان و کاربران خود به اشتراک بگذارند.
  • مزیت این برنامه برای کاربران در تجارت الکترونیک این است که می‌توانند هرآنچه از اطلاعاتی که از گذشته موجود است و ممکن است در آینده نیز رخ دهد را ببینند.

آیا Power BI هوشمند است؟

بله این برنامه از فناوری یادگیری ماشین برخوردار است، بنابراین می‌تواند الگوهای مناسب را در پایگاه‌های داده‌ای شناسایی کرده و در جهت ایجاد برنامه‌های آینده و پیش‌بینی‌های بهینه مورد استفاده قرار دهد. جالب است بدانید که کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. به اینصورت که با تکرار تقاضاهای خود پیش‌بینی‌ها و در نهایت محصولات و خدمات آینده را ایجاد کنند. چراکه تجارت‌ها با استفاده از داده‌های مرتبط با کاربران دست به تولید و تغییر می‌زنند.

کاربرد Power BI

عمدتا محصولات هوش تجاری بویژه Power BI مورد استفاده دانشمندان و متخصصین تجارت الکترونیک قرار می‌گیرند اما امروز این ابزار با قابلیت‌های خود توانسته تبدیل به یک برنامه کاربر پسند شود. بنابراین تمام افرادی که در تجارت هستند در هر اندازه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند:

  • با توجه به نوع استفاده، نقش کاربر و اطلاعاتی که نیاز دارد Power BI یک پنل سفارشی ایجاد می‌کند.
  • اغلب متخصصان هوش تجاری از این برنامه برای تهیه مدل داده و تهیه گزارش داده‌ای استفاده کرده و سپس نتیجه را به شرکت خود تزریق می‌کنند.
  • ازآنجایی که بیشتر تجارت‌ها به اطلاعات دیگر مشاغل نیازی ندارند بنابراین Power BI در نقش یک ابزار کاربردی خواهد بود که می‌تواند هر زمان که نیاز باشد پیشرفت و پس رفت یا فرصت‌ها را بررسی و پیش‌بینی کند.
  • از Power BI باتوجه به توضیحات و طیف کاربردی که از آن نام بردیم در حوزه‌های متفاوت همچون منابع انسانی، بازاریابی، امور مالی، نظرسنجی و فروش استفاده کنید.

چه زمانی تجارت‌ها و یا افراد از Power BI استفاده می‌کنند؟

اگر تجارتی به سطح گزارشی و تحلیلی فراتر از قدرت اکسل نیاز داشته باشد دراینصورت در سطح بعدی هوش تجاری از این ابزار  استفاده می‌کند. با استفاده از این برنامه تمام داده‌های شرکت قابل دید، فهم و تجسم هستند. بنابراین کاربران دید بهتری نسبت به عملکرد خود بدست می‌آورند و در نتیجه تصمیمات بعدی آن‌ها آگاهانه‌تر خواهد بود.

چرا استفاده از Power BI توصیه می‌شود؟

  • میزان داده‌ای که Power BI می‌تواند دریافت، پردازش و طبقه‌بندی کند ورای توان بسیاری از سیستم‌ عامل‌های پردازشگر است.
  • از آنجایی که این برنامه از یادگیری ماشین استفاده می‌کند بنابراین بهترین نتایج و بروز‌ترین الگوها را برای تشخیص و پیش‌بینی راه‌های بهتر ارائه می‌کند.
  • اطلاعات را با الگو و نمودار نشان می‌دهد بنابراین درک از داده‌ها برای صاحبان تجارت راحتتر خواهد بود.
  • با استفاده از این برنامه در تجارت خود می‌توانید یک داشبورد شخصی داشته باشید و فقط داده هایی را مشاهده کنید که احتیاج دارید.
  • اگر از KPI استفاده کنید برنامه شما را از اندازه‌گیری‌های بروز باخبر می‌کند.
  • از آنجایی که رابط بصری دارد بسیار کاربر پسند است و با وجود امکانات خاص می‌توانید از آن براحتی استفاده نمایید.
  • ایمنی بالایی دارد و بصورت داخلی و خارجی بر داده‌های موجود در تجارت کنترل خواهد داشت.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
منبع

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا