بیگ دیتادیجیتال مارکتینگ

مزایای بیگ دیتا در دیجیتال مارکتینگ

راهکارهای دیتاک برای بازاریابی دیجیتال

در بازار رقابتی بازاریابی دیجیتال امروز، کسب و کارها به دنبال راه‌های موثر برای نزدیک شدن به مخاطبان خود هستند و نیاز دارند علایق، عادات و رفتارهای آن‌ها را درک کنند تا تجارب متناسب و متنوعی را که دنبال‌کنندگان و مخاطبانشان را به مشتری تبدیل می‌کند بدست آورند. برای دستیابی به این مساله، شرکت‌ها باید با مزایای بیگ دیتا در دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند.

امروزه رسانه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها دیگر فقط ابزاری برای برقراری ارتباط نیستند بلکه جزء لاینفکی از زندگی افراد هستند که مشاغل را به مخاطبان هدفمند خود نزدیک می‌کنند. فعالیت کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی، کاربرد این رسانه‌ها برای امور روزمره‌ی افراد و ورود جنبه‌های مختلف زندگی کاربران به شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد حجم بسیار زیادی از دیتا می‌شود که به عنوان منبعی غنی، تجزیه و تحلیل و استفاده از آن برای انواع کسب و کارها ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

فعالیت کاربران در رسانه‌های اجتماعی منبع اطلاعات ارزشمندی ایجاد می‌کند. بیگ دیتا با تجزیه و تحلیل محتویات پست شده توسط افراد، کامنت‌ها و تعاملات کاربران با هر موضوع و همچنین اطلاعات جمعیتی، علائق و رفتارهای آن‌ها، نتیجه‌گیری عملی را به دست می‌دهد که به هدایت راهبردهای بازاریابی در جهت درست و بهینه کمک می‌کند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

بیشتر بخوانید: برترین رسانه های دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

هر ابزاری که از هوش مصنوعی یا به نوعی پیش‌بینی استفاده می‌کند، یک ابزار مؤثر است. در این مقاله سعی داریم توضیح دهیم که Big Data از چه روشی بازاریابی دیجیتال را تغییر می‌دهد.

با وجود بیگ دیتا و امکانات استفاده از آن، بازاریابان دیجیتال می‌توانند برنامه‌های بازاریابی آینده خود را بر اساس بینش عمیق مخاطبان برنامه‌ریزی کنند و درک کنند که چگونه به روشی بسیار ظریف به مشتریان بالقوه نزدیک شوند. بیگ دیتا به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد تا پیش‌بینی کنند که هر استراتژی بازاریابی در آینده چه میزان ممکن است موثر باشد و استراتژی فعلی را نیز ارزیابی کنند. تجزیه و تحلیل داده‌ها باعث ایجاد اطمینان در این مورد می‌شود که  آیا  استراتژی‌ها با اهداف مطابقت دارند و ROI اصلی را تقویت می‌کنند یا خیر؟

طبق تحقیقات، بازاریابی در رسانه های اجتماعی می‌تواند برای هر واحد سرمایه‌گذاری شده بیش از ۲۰۰ واحد درآمد کسب کند. با وجود تجزیه و تحلیل داده‌ها، می‌توان درآمد بالقوه آینده را از هر یک از گروه‌های جمعیتی منحصر به فرد و پرسوناهای مشخص خود تخمین زد.

کاربرد بیگ دیتا در دیجیتال مارکتینگ

شرکت‌ها می‌توانند داده‌های رسانه های اجتماعی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند، از بینش‌ها و دیدگاه‌های مهم مخاطبان برخوردار شوند و برنامه‌ریزی‌های اساسی را انجام دهند. آن‌ها می‌توانند هدفگذاری را مشخص‌تر کنند و اینگونه به مخاطب هدف نزدیک‌تر شوند. برخی از مزایای این صنعت برای دیجیتال مارکترها عبارتند از:

  • تصمیم‌گیری داده‌محور

با استفاده از بیگ دیتا، بازاریابان می‌توانند به سرعت از آخرین ترندهای شبکه‌های اجتماعی مطلع شده و با اطمینان تصمیم‌گیری‌های اساسی را انجام دهند.
بازاریابی داده محور شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا درک کنند که مخاطبان نسبت به برند چه احساسی دارند، با چه محتوایی ارتباط برقرار می‌کنند، کدام محتوا مخاطبان را تبدیل به مشتری می‌کند و کدام بستر برای هدف قرار دادن مخاطبان در چه زمان‌هایی مناسب است.

  • دیدگاه محصولات

بازاریابی مبتنی بر داده در شبکه‌های اجتماعی همچنین به پیش‌بینی روند خرید آینده، الگوها، آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند، علایق اصلی آن‌ها و اینکه چه زمانی‌هایی بیشتر به چه محصولی نیاز دارند می‌پردازد. تقریباً قبل از اینکه خود مشتریان بدانند چه چیزهایی نیاز دارند، مشاغل بهتر می‌توانند نیاز مشتری را درک کرده و آماده تحقق انتظارات وی باشند.

با استفاده از داده‌های بزرگ، می‌توانید بازخورد محصول مثبت و منفی را تجزیه و تحلیل کرده و از آن برای بهبود کل تجربه محصول استفاده کنید.

  • ارتباطات و تبلیغات متناسب

با تکیه بر داده‌های شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن، حالا می‌توانید ارتباط خود را با مخاطبان مورد نظر خود تنظیم کنید، به نظرات و خواست آن‌ها گوش داده و پاسخ دهید و باعث ایجاد ارتباطات قوی‌تر و جامعه‌ای وفادار و پرتعامل‌تر شوید.

شخصی‌سازی استراتژی‌های بازاریابی یکی از بزرگترین مزیت‌های تحلیل داده‌هاست. با در نظر گرفتن ترجیحات مخاطبان از بیگ دیتا برای نزدیک شدن به مشتریان خود به روشی صحیح استفاده کنید. با توجه به افزایش اهمیت مشتری و تجربه او، ارتباط مناسب با مخاطبان هدف بسیار مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی نیز به لطف بیگ دیتا، از قدرت فوق العاده‌ای برخوردار می‌شوند. هدف‌گذاری دقیق استراتژی‌های تبلیغات بر اساس علایق مخاطبان، عناوین شغلی، زمان تحویل آگهی، اطلاعات جمعیتی و تعداد زیادی از داده‌های رفتاری دیگر امکان‌پذیر است.

برندها می‌توانند خلاقیت‌های تبلیغاتی خود را با هماهنگی کامل با داده‌های مخاطبین که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند، تقویت کنند تا آگاهی، علاقه وارتباط با کاربران رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

  • ارزیابی موثر کمپین رسانه‌های اجتماعی

هر کمپین دیجیتال مارکتینگی KPIهای مشخصی پیش از آغاز دارد. بیگ دیتا می‌تواند با پیگیری تغییرات این KPI‌ها و سایر معیارهای کلیدی، کارآیی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی تیم‌های مارکتینگ را ارزیابی کند.

بیگ دیتا دیدگاه‌های بسیار عملی را ارائه می‌دهند و باعث افزایش کارآیی کمپین‌های قبل، حین و بعد از آن می‌شوند. تجزیه و تحلیل داده‌ها دیگر در مورد معیارهای کلیدی مستقل نیست، بلکه در مورد بررسی عمیق‌تر چگونگی عملکرد داده ها به عنوان یک سیستم، روابط بین مجموعه‌های مختلف از داده‌های مخاطبان و تأثیر آن‌ها بر یکدیگر است.

  •  بهبود عملکرد کمپین‌ها

اگر بخواهیم یک مرحله جلوتر برویم، باید در مورد بررسی عمیق‌تر در مورد چگونگی بهبود کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی با استفاده از بیگ دیتا صحبت کنیم.

تجزیه و تحلیل مخاطبان، عقاید، کامنت‌ها و نظراتشان برای متناسب‌سازی بهتر کمپین‌ها و محتوای هدفمند‌تر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شدت مفید واقع شود. با ترکیب داده‌های منابع و بستر‌های مختلف (وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و … ) نیازها و ترجیحات مخاطبان خود را بهتر از همیشه درک خواهید کرد. با این درک می‌توانید محتوای خود را بهبود بخشیده و آن را بسیار شخصی و هدفمند کنید.

به عنوان مثال، Netflix از داده‌های میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان استفاده می‌کند، عادات و ترجیحات مربوط به مکان‌های جغرافیایی و فرهنگ‌های مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند محتوای مناسب را تحویل مخاطب داده و انتظارات او را تحقق بخشند. این کاری‌ست که از هیچ چیز جز بیگ‌دیتا بر نمی‌آید.

بسیاری از کمپین‌های بازاریابی به دلیل محتوای نامربوط یا ضعیف از لحاظ هدف‌گذاری پرسونایی شکست می‌خورند، تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند این مشکل را از بین ببرد. کمپین‌هایی که از داده‌های بزرگ استفاده می‌کنند نسبت به تبلیغات کلانی که در گذشته استفاده می‌شدند، مؤثرتر هستند. نکته خوب در استفاده از داده‌های بزرگ برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی این است که حدس و گمان را با تعیین آنچه مشتری‌ها می‌خواهند خارج می‌کند. بازاریابان می‌توانند با استفاده از داده‌هایی مانند رفتار مشتری، الگوهای خرید، موارد دلخواه و پیش زمینه، پرسونای خریدارهای مختلفی را توسعه دهند. به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است دریابند که زنان به احتمال زیاد به کمپین‌های ایمیلی پاسخ می‌دهند، از بن‌های تخفیفی استفاده می‌کنند و در معامله‌ها شرکت می‌کنند، در نهایت با این پیش‌فرض‌ها کمپین بازاریابی دیجیتال خود را شکل می‌دهند.

  • تحلیل رقبا

بیگ دیتا با ایجاد بینش رقابتی یک مزیت رقابتی مهم را فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید رقبای خود را شناخته و راه پیشرفت و پیشی‌گرفتن از آن‌ها را بیابید.

  • تحلیل احساسات کاربران

برای درک تأثیر کمپین‌های خود و چگونگی تأثیرگذاری آن‌ها بر تصویر و چهره‌ی برند از تحلیل احساسات بر مبنای داده‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. تجزیه و تحلیل احساسات یک روش بسیار مؤثر در تحلیل رسانه‌های اجتماعی است، همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات به شما امکان می‌دهد با در نظر گرفتن احساسات و نگرش‌های پیرامون برند، داده‌های جامع و کاملی راجع به عقاید و برداشت‌های مربوط به خدمات یا محصول خود جمع آوری کنید.

  • شناخت مخاطبان و کانال‌های خود

بهترین بخش تحلیل داده‌ها این است که بدانید دقیقاً با چه کسی صحبت می‌کنید تا در فعالیت‌های بازاریابی خود هدف قرار دهید. با استفاده از بیگ‌دیتا می‌تانید در هر پلتفرم نظر مخاطبان را نسبت به برند خود دانسته و با توجه به آن برای هر بسستر استراتژی جداگانه داشته باشید. داشتن کانال‌های ارتباطی صحیح برای رسیدن به مخاطبان می‌تواند تفاوت زیادی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل داده ها از بسیاری جهات به برندها کمک می کند. به بازاریابان این امکان را می دهد تا جوامع آنلاین خود را بهتر درک کنند ، جمعیتی صحیح از مخاطبان را هدف قرار دهند ، رفتار کاربران را پیش بینی کنند و سریعاً نسبت به هر مسئله ای واکنش نشان دهند. داده های بزرگ استراتژی ، تصمیم گیری را بهبود می بخشد ، بینش محصول را ارائه می دهد و ایجاد کمپین های کاملاً شخصی شده را تسهیل می کند. به همین دلیل است که استفاده از داده های بزرگ بازاریابی در رسانه های اجتماعی به یک هنجار جدید تبدیل شده است. عقب نمانید!

در کنار پتانسیل تجزیه و تحلیل روندهای گذشته ، می تواند رفتار مشتری آینده را نیز پیش بینی کند و فرصتهای بی شماری جدید را برای یک بنگاه اقتصادی از بین ببرد. بازاریابان به طور مداوم روی آنالیزهای پیش بینی کننده تمرکز می کنند زیرا بینش قابل توجهی از پایگاه مصرف کننده نهایی ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا جریان تقاضا را پیگیری کنند. همچنین ، کمک می کند تا با استفاده از داده های بانک اطلاعاتی شرکت خود برای دستیابی به دقت در پیش بینی تقاضا ، استفاده بهینه از ناوگان و مزایای محرک ، برنامه ریزی کنیم که چگونه می توانند مشتریان خود را با موفقیت درگیر کنند.\

با افزایش تعداد خروجی‌ها و ویژگی های مشتری، شرکت‌ها با حجم عظیمی از داده‌های ساخت یافته و بدون ساختار مواجه هستند. این سطح پردازش فراتر از ظرفیت پایگاه داده‌های سنتی و تکنیک‌های نرم افزاری است.

اگرچه استفاده از بیگ دیتا در بازاریابی دیجیتال ایده خوبی است، لازم است از ابزارهای تحلیلی مناسبی استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که داده ها نتیجه گیری ارزشمندی را ارائه می‌دهند. این روش‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که بینش عملی به شیوه ای کارآمد حاصل می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند تصمیم خود را بدون تاخیر اتخاذ کنند. یک ابزار تحلیلی خوب، باید بتواند به انواع داده‌ها از جمله داده‌های ابری، داده‌های رسانه‌های اجتماعی، پرونده‌های گزارش و سایر داده‌های بدون ساختار دسترسی پیدا کند.

Big Data یک کلمه کلیدی است که در همه جا می شنوید. اما این فقط یک کلمه کلیدی یا یک روند نیست ، بلکه حرکتی است برای درک مشتریان ، چرخه خرید بی نظیر و استراتژی محتوا شما.

وقتی بیشتر مردم به داده های بازاریابی فکر می کنند ، آنها به سمت سایت های آنالیز و رسانه های اجتماعی می روند.

نکته جالب در مورد داده ها این است که همه تلاش های شما را با هم پیوند می دهد. داده ها و اهداف شما باید به هم مرتبط باشند.

آیا تجارت کوچک من می تواند داده های بزرگی را انجام دهد؟

با داشتن ابزارهای مختلف و گزینه های ردیابی ، هر مشاغلی با هر اندازه می تواند وارد تجزیه و تحلیل های خود شود. آنها می توانند نکات کلیدی مربوط به هر یک از شخصیت های مشتری خود را کشف کنند. داده ها دیکته می کنند که باید به کجا بروید ، مانند اینکه در چه سیستم عامل هایی برای جلب توجه شما ، هنگام ارسال ، چه نوع محتوا و غیره استفاده می شود. همچنین به شما کمک می کند تا یک تجربه شخصی تر را به هر مشتری و مشتری بالقوه گسترش دهید. تعامل شخصی و سفارشی اکنون در بازاریابی مورد نیاز و مورد نیاز است.

در دنیای بازاریابی امروز ، تصمیمات فقط با فرضیه و تجربه گذشته هدایت نمی شوند. ایده های بازاریابی اثرگذار اکنون توسط آنالیز و داده های بزرگ مشخص می شوند. با استفاده از داده های گذشته و تجزیه و تحلیل پیش بینی ، مشاغل اکنون می توانند بازده بهتری از سرمایه گذاری (ROI) ایجاد کنند و بینشهایی را ارائه دهند که می تواند منجر به استراتژی ها و تصمیمات تجاری مؤثر در یک سازمان ، نه تنها در بخش بازاریابی بلکه در بین تیم ها شود.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ترجمه رفتار مشتری به داده های تجاری قابل استفاده است. بازاریابان امروز می توانند از ابزارهای دیجیتال تجزیه و تحلیل استفاده کنند تا کانالهای آنلاین بسیاری را که خریدارانشان ممکن است با آنها تعامل داشته باشند و فرصتهای جدید درآمد حاصل از فعالیتهای موجود را شناسایی کنند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال همچنین یک جنبه روان و روان از بازاریابی بنیادی مبتنی بر داده دارد که در آن مشاغل می توانند یک استراتژی بازاریابی سودآور و مقیاس پذیر بسازند. تحلیلی بین ایده و واقعیت خط می کند.

قبل از اینکه به نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل دیجیتال برای تجارت خود بپردازیم ، اجازه دهید در مورد معیارهای بازاریابی که می خواهید اندازه گیری و تحلیل کنید صحبت کنی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا