بازاریابیدیجیتال مارکتینگعمومی

کامنت مارکتینگ چیست؟ راهنمای کامل

مارکتینگ جزء مهم‌ترین فرایندهایی است که کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند. اگر استراتژی‌های مارکتینگ به‌صورت صحیح اجرا شوند، کسب‌وکارها می‌توانند در مدت‌زمانی بسیار کوتاه رابطه‌ای سودآور را با مشتریان خود شکل دهند. این موضوع سبب شده است بسیاری از کسب‌وکارها اهمیت زیادی برای مارکتینگ قائل شوند و منابع قابل‌توجهی را به آن اختصاص دهند، یکی از موثرترین روش های مارکتینگ، کامنت مارکتینگ است.کامنت مارکتینگ چیست؟ در گذشته بسیاری از کسب‌وکارها برای اجرای فعالیت‌های مرتبط با مارکتینگ مجبور بودند در ابتدا هزینه قابل‌توجهی را صرف کنند؛ زیرا نتایج فعالیت‌های مرتبط با مارکتینگ به‌صورت مستقیم به منابعی که اختصاص می‌یافت، بستگی داشت، اما در حال حاضر با گسترش اینترنت و ایجاد ابزارهای دیجیتال، بازاریابی و مارکتینگ با تحول قابل‌توجهی روبه‌رو شده است.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای کسب‌وکارها به وجود آورده‌اند تا با هزینه‌ای کم نتایج فوق‌العاده‌ای را به دست آورند و در مدت‌زمانی کوتاه رشد قابل‌توجهی را در بازار تجربه کنند.
در حال حاضر ابزارها و روش‌های بازاریابی دیجیتال به‌شدت گسترش یافته است. کسب‌وکارهایی که قصد دارند به استفاده از این ابزارها و روش‌ها بپردازند، باید به‌صورت دقیق آن‌ها را بررسی کنند تا بتوانند با استفاده از بهترین گزینه‌ای که وجود دارد، به اهداف تجاری خود دست پیدا کنند. در میان روش‌های مختلفی که برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد، کامنت مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود؛ به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در ادامه به معرفی آن بپردازیم.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) به تبادل نظر با کاربران و بلاگ‌ها گفته می‌شود که اهداف مختلفی برای اجرای آن وجود دارد. در حال حاضر کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که از این روش به‌عنوان یکی از بهینه‌ترین روش‌ها برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. این روش به‌دلیل نتایج فوق‌العاده‌ای که دارد، روشی مؤثر برای افزایش تعامل با کاربران به شمار خواهد رفت. برندها و کسب‌وکارهایی که قصد دارند به افزایش وفاداری مشتریان بپردازند، می‌توانند از کامنت مارکتینگ به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده کنند.
در رابطه با اینکه Comment Marketing چیست، باید بدانید که درواقع ترفندهای مختلفی برای اجرای این روش بازاریابی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد. دسته اول قراردادن کامنت در پیج‌های رقبا، مشتریان، مصرف‌کنندگان و تمامی مخاطبان هدف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هاست. برای این کار باید در سایت‌ها و پیج‌هایی که به هر نحو با برند مبدأ ارتباط دارند، به ثبت کامنت‌های مرتبط پرداخت. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ثبت کامنت‌های تکراری و اسپم به‌هیچ‌وجه نتیجه‌بخش نخواهد بود.
هدف اصلی از کامنت مارکتینگ ایجاد تعامل با مخاطبان، کسب‌وکارهای مختلف و مشتریان اصلی است. دیجیتال مارکترها در این روش باید سعی کنند از طریق ثبت کامنت، ارتباطات خود را با کاربران و سایر کسب‌وکارها افزایش دهند. این کار سبب می‌شود به‌مرور شناخته‌تر شوند و افراد بیشتری تصمیم بگیرند برای رفع نیازهای خود به آن‌ها مراجعه کنند.
کامنت مارکتینگ تنها به ثبت کامنت و نظرات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگران ختم نخواهد شد. یکی از اصلی‌ترین ترفندهای کامنت مارکتینگ پاسخ‌دادن به نظرات مشتریان در سایت و شبکه‌های اجتماعی متعلق به خود برندهاست. برندها باید سعی کنند در همه پلتفرم‌های خود به کامنت‌هایی که کاربران ثبت می‌کنند، پاسخ دهند. این کار سبب می‌شود تا تعامل کاربران با برند افزایش پیدا کند

کاربرد کامنت مارکتینگ

کاربرد کامنت مارکتینگ

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

همان‌طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین کاربرد کامنت مارکتینگ افزایش تعامل کاربران با کسب‌وکارهاست. شاید این سؤال برایتان به وجود آمده باشد که افزایش تعامل کاربران با کسب‌وکارها چه فایده‌ای دارد و در این میان نقش کامنت مارکتینگ چیست؟ بهتر است بدانید در بسیاری شبکه‌های اجتماعی الگوریتم‌هایی اجرا شده است که به‌واسطه آن تنها کاربران و کسب‌وکارهایی رشد خواهند کرد که بیشترین تعامل را با سایر کاربران داشته باشند. پیج‌هایی که بتوانند با استفاده از روش‌های مختلف به افزایش تعامل کاربران بپردازند، در کمترین زمان ممکن جایگاه خود را در میان رقبا ارتقا خواهند داد که همین سبب می‌شود بتوانند رشد قابل‌توجهی را تجربه کنند. پاسخ‌دادن به کامنت کاربرانی که نظر خود را در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌کنند، سبب می‌شود تا امکان ثبت کامنت‌های بعدی توسط آن‌ها افزایش پیدا کند که این درنهایت به نفع پیج‌ها خواهد بود.
کامنت مارکتینگ در وب‌سایت‌ها نیز تأثیر قابل‌توجهی دارد. کاربرد کامنت مارکتینگ در وب‌سایت‌ها سبب شده است در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها از آن استفاده کنند. براساس بررسی‌هایی که انجام شده است، کامنت مارکتینگ تأثیر قابل‌توجهی در رشد سایت‌ها در موتورهای جست‌وجو به‌ویژه گوگل خواهد داشت. کاربرد کامنت مارکتینگ در سئو تا جایی که بسیاری از سایت‌ها می‌توانند با استفاده از آن جایگاه خود را تا چند پله در موتورهای جست‌وجو ارتقا دهند.
مناسب‌ترین روشی که برای مشاهده بهترین نتایج کامنت مارکتینگ در سایت‌ها وجود دارد، ارائه پاسخ دقیق و تخصصی به کامنت‌ها و به‌ویژه سؤالاتی است که در سایت مطرح می‌شود. این کار سبب می‌شود تا سایر افراد بتوانند با جست‌وجوی سؤال خود به سایت موردنظر هدایت شوند و پاسخ ارائه‌شده را مشاهده کنند. براساس نظرسنجی‌های مختلف بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در سایت‌هایی تعامل کرده و کامنت ثبت کنند که به نظرات قبلی پاسخ داده شده است؛ به همین دلیل پاسخ به نظرات قبلی بهترین روش برای ایجاد چرخه‌ای نامحدود از کامنت‌ها و نظرات جدید در سایت‌ها خواهد بود.

کامنت مارکتینگ برای کدام کسب‌وکارها بهتر است؟

Comment Marketing

کاربرد کامنت مارکتینگ در بسیاری از کسب‌وکارها به‌راحتی مشاهده می‌شود. همه کسب‌وکارهایی که در صفحات اجتماعی حضور دارند، می‌توانند از کامنت مارکتینگ برای دستیابی به اهداف مختلف خود استفاده کنند. متأسفانه یکی از تصورات رایج درباره کامنت مارکتینگ این است که این روش تنها برای کسب‌وکارهای B2C اجراشدنی است؛ درحالی‌که تمامی کسب‌وکارها حتی بسیاری از کسب‌وکارهای B2B نیز می‌توانند برای تحقق اهداف مختلف به استفاده از این روش بپردازند.

مزایای کامنت مارکتینگ

مزایای کامنت مارکتینگ

امنت مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها و ترفندهای دیجیتال مارکتینگ است که همیشه توسط بهترین برندها مدنظر قرار داشته است. این روش به‌دلیل مزایای مختلفی که دارد، از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و بسیاری از کسب‌وکارها سعی می‌کنند به اجرای آن بپردازند.
از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده است کامنت مارکتینگ به یکی از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی تبدیل شود، هزینه بسیار پایین آن است. برای اجرای کامنت مارکتینگ به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز نخواهد بود و تمامی افراد می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. کامنت مارکتینگ آن‌قدرها که تصور می‌شود، روش زمان‌گیری نیست. کسب‌وکارهایی که در حال حاضر به کامنت‌ها توجهی ندارند، می‌توانند این روش را با قدم‌های کوچک آغاز کنند. در بسیاری از مواقع می‌توان با اختصاص‌دادن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان در طول روز به این کار به بخش قابل‌توجهی از کامنت‌ها پاسخ داد و در همین زمان به ثبت کامنت در پیج رقبا و کاربران هدف پرداخت.
کامنت مارکتینگ برای تمامی کسب‌وکارها اجرا‌شدنی است. درصد قابل‌توجهی از کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از کامنت مارکتینگ تعامل خود را با کاربران افزایش دهند و جایگاه خود را به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی ارتقا بخشند. کاربرد کامنت مارکتینگ به صورتی است که در حال حاضر بزرگ‌ترین برندها و کمپانی‌های بین‌المللی از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از برندها به سؤالاتی که مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند، پاسخ می‌دهند تا وفاداری مخاطبان را بدین طریق افزایش دهند.
یکی از مهم‌ترین مزایای کامنت مارکتینگ که باید به آن توجه داشته باشید، سهولت در اجرای آن است. با وجود اینکه برای اجرای کامنت مارکتینگ هم باید از استراتژی‌های دقیق بازاریابی استفاده شود، برای اجرای آن به تخصص زیادی نیاز نخواهد بود و می‌توان با استفاده از برخی نکات و استانداردهایی که وجود دارد به‌راحتی به اجرای آن پرداخت.

معایب کامنت مارکتینگ

معایب کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ با وجود مزایای مختلفی که دارد با معایبی نیز همراه است که از میان آن می‌توان به اثربخش‌نبودن در کوتاه‌مدت اشاره کرد. کاربرد کامنت مارکتینگ تنها در صورتی قابل بررسی خواهد بود که حداقل مدت‌زمان مشخصی صبر کرد. کسب‌وکارهایی که قصد دارند در کوتاه‌مدت به اهداف مختلف خود دست یابند، باید از سایر روش‌های بازاریابی در کنار کامنت مارکتینگ استفاده کنند.

نکات مهم درباره کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره کامنت مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشید، این است که به‌هیچ‌وجه به ثبت نظرات اسپم یا تکراری نپردازید. کاربرد کامنت مارکتینگ درصورتی مشاهده می‌شود که نظرات و کامنت‌های منتشرشده با توجه به نیازها و دغدغه‌های مشتریان باشد؛ در غیر این صورت کسب‌وکارها ممکن است حتی با نتایج عکس روبه‌رو شوند برای اجرای کامنت مارکتینگ باید قبل از هر چیز هدف از انجام آن را مشخص کنید. این کار سبب می‌شود بتوانید تعامل بهتری با کاربران داشته باشید و بهترین نتیجه ممکن از کامنت مارکتینگ را مشاهده کنید.
بهتر است تمام فعالیت‌هایی را که برای کامنت مارکتینگ انجام می‌دهید، در بازه‌های زمانی مشخص بررسی کنید و نتایجی را که به دست می‌آید، اندازه‌گیری کنید تا بتوانید میزان اثربخشی آن و درستی استراتژی‌های خود را مشخص کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

سریرا حکیم

متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا