دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینفوگرافیکی | بازاریابی محتوایی شبکه‌های اجتماعی

اینفوگرافیک اطلاعات مفید و واقعی را در قالب تصویر طوری نمایش می‌دهد که درک و فهم آن برای مخاطب ساده‌تر است. با توجه به اطلاعات کوچک و دیداری که یک اینفوگرافیک منتقل می‌کند و تقاضای زیاد جامعه، محبوبیت بازاریابی اینفوگرافیکی بعنوان یکی از انواع بازاریابی محتوای دیجیتالی افزایش یافته است. در یک مطالعه که سایت sproutsocial آن را منتشر کرده ۸۴٪ از جامعه‌ی آماری بازاریابی اینفوگرافیکی را بطور متوسط موثر دانسته‌اند.

بعلاوه استفاده‌ی ۶۵٪ بازاریابان B2B از اینفوگرافیک برای بازاریابی محتوایی، این نوع بازاریابی را به یکی از ۵ محتوای پرکاربرد در این زمینه تبدیل کرده است، بنابراین برای ماندن و قوی ظاهر شدن در عرصه‌ی رقابت بین دیگر کسب‌و کارها، استفاده از اینفوگرافیک بعنوان بخشی از ترکیب بازاریابی محتوایی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

بازاریابی اینفوگرافیکی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

چرا از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟

حالا قصد داریم توضیح مختصری از فواید استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوایی و چگونگی عملکرد آن را ارائه دهیم.

۱) جذب مخاطب بیشتر

سلیقه‌ی مخاطبان شما متفاوت است. تعداد زیادی از افراد علاقه‌ای به مطالعه‌ی مقالات و پست‌های بلاگی طولانی ندارند و اینفوگرافیک‌ها را بعنوان محتواهای دیداری، مختصر و با قابلیت درک بیشتر ترجیح می‌دهند. استفاده از این نوع محتوا باعث جذب مخاطبانی با سلایق و ترجیحات متفاوت می‌شود.

۲) بازنشر محتوای قدیمی با تصویری جذابتر

محتوای قدیمی بلاگ شما می‌تواند با یک اینفوی جدید آپدیت شود و به بهبود ترافیک وبسایت کمک کند.

۳) ساخت بک‌لینک‌های با کیفیت

۴) ترافیک با کیفیت واقعی

احتمال انتشار اینفوی شما در سایت‌های معتبر به خاطر جذابیت بصری این نوع محتوا به سایت شما اعتبار و ترافیک واقعی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: درآمد شبکه‌های اجتماعی در هر دقیقه ۲۰۱۹ 

۵) افزایش اعتبار برند تجاری

۶) امکان آموزش به مخاطبان

با توجه به آمار موجود، اینفوگرافیک‌ها بیشترین بازده را در یادگیری و آموزش نکات و حقایق دارند. بنابراین با یک استراتژی درست می‌توانید اطلاعات موردنظر خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید.

۷) حضور قوی‌تر در رسانه‌های اجتماعی

اینفو‌ها محتواهای جذاب و پرطرفداری برای به اشتراک‌گذاشتن با مخاطبان هستند که نه تنها باعث افزایش اینگیجمنت می‌شوند بلکه به بازنشر محتوا نیز کمک می‌کنند.

بازاریابی اینفوگرافیکی در دیتاک

اینفوگرافیک‌ها با موضوعات مختلفی از جمله اشتراک دیتای تحقیقاتی، اشتراک دیتای آنالیز شده، واقعیت‌های عجیب و جذاب، مقایسه‌ی خدمات یا کالاهای مختلف و … قابل اجرا هستند.

دیتاک در عرصه‌ی اینفوگرافیک‌های تحلیل و آنالیز شبکه‌های اجتماعی، تحلیل احساس شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ فعال است و اینفوگرافیک‌های مفیدی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. این نوع محتواهای اینفوگرافیکی با موضوعات متنوع را می‌توانید در بلاگ و کانال تلگرام دیتاک مشاهده کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا