داده کاویعمومی

۵ استراتژی بهبود استفاده از داده‌ها برای کسب و کار

امروزه حجم عظیمی از داده‌ها در شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد که در صورت داشتن برنامه مناسب برای استفاده از آن می‌توان به بهبود عملکرد کسب و کار کمک شایانی کرد. در پست‌های سابق دیتاک از اهمیت داده‌کاوی و استفاده از دیتا در کسب و کار گفته‌ایم که می‌توانید در وبلاگ ما مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم ۵ استراتژی بهبود استفاده از داده‌ها برای شرکت‌های خصوصی را در قالب یک اینفوگرافیک ساده را شرح دهیم.

۵ استراتژی بهبود استفاده از داده‌ها

۵ استراتژی بهبود استفاده از داده ها در شرکت‌های خصوصی
۵ استراتژی بهبود استفاده از داده‌ها
  • استراتژی اول: اولویت‌بندی اهداف

بازاریابی محتوایی و سیستم گردآوری اطلاعات شبکه‌های اجتماعی آنلاین باید از اولویت‌ای شما در بخش های مختلف شرکت‌تان باشد.

  • استراتژی دوم: مدیریت داده و CRM

از یک پایگاه داده‌ای و سیستم اطلاع‌رسانی ایمیلی برای دنبال کردن اهدافی که برای شما در اولویت قرار دارند استفاده کنید. سیستم CRM در حفظ و مدیریت داده‌های مربوط به سازمان‌های خصوصی به شما کمک می‌کند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک
  • استراتژی سوم: اعضای باتجربه

کارمندان شما باید در برخورد با موضوعات عمومی و روتین یا مهم و اساسی از تجربه کافی برخوردار باشند. بنابراین فرد یا تیمی با توانایی ارزیابی و تحلیل را برای مراقبت و حفظ پایگاه داده‌ای ورودی، گزارشات و ارزیابی‌ها قرار دهید.

  • استراتزی چهارم: سرمایه‌گذاری روی مدل‌سازی‌های داده‌ای

مدل‌سازی‌های داده‌ای به شما این فرصت را می‌دهد تا داده‌ها را بررسی نموده و بین ویژگی‌های مشخص و تمایلات اعضا برای بررسی پایگاه داده و اطلاعات یک ارتباط منطقی بوجود آورید.

  • استراتژی پنجم: پشتیبان باتجربه

یک پایگاه داده‌ای خوب از ارسال دو ایمیل مشابه به یک آدرس جلوگیری می‌کند و همچنین آدرس‌های ایمیلی که غیرفعال و نادرست هستند را حذف می‌کند.

بیشتر بخوانید:  ۱۸ ابزار رصد روابط عمومی آنلاین | ابزارهای PR برای رصد فضای مجازی

 

اصولا استفاده از دیتا برای شرکت‌ها به دلیل تخصصی بودن کار، مساله دشواری محسوب می‌شود و اکثر کسب و کارها استراتژی داده خود را برون‌سپاری می‌کنند. شرکت‌هایی نیز در زمینه داده‌کاوی و تحلیل و آنالیز آن فعالیت دارند که با تخصص در این کار بهترین شیوه و استراتژی ها را به سازمان شما با توجه به دیتا ارائه می‌دهند. بنابراین پیشنهاد ما به شما همکاری با این نوع شرکت‌هاست.

دیتاک یکی از شرکت‌های فعال داده‌کاوی در ایران است که با استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای وب بهترین راه‌کارها را برای هر مساله ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات دیتاک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]تماس با دیتاک[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا