تحلیل شبکه اجتماعیعمومی

۱۰ رسانه دینی و مذهبی برتر در شبکه‌‌های اجتماعی

بر اساس داده‌های تلگرام و اینستاگرام در سال ۹۹

گسترش شبکه‌های اجتماعی و به طبع آن افزایش کاربران آن و همچنین افزایش تبادل اطلاعات و ارتباطات و تسهیل دسترسی به محتواهای مختلف در هر زمان و مکان، منجر به انتشار پیام‌ها و مفاهیم مختلف در این فضا شده است. گنجینه دینی مسلمانان حاوی سخنان گوهربار و ارزشمندی از ائمه اطهار و گنجینه‌های دانشی این بزرگواران است. کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام بسیاری، در قالب رسانه دینی و مذهبی، با انتشار سخنان ائمه معصومین و آیات الهی در قالب تصاویر گرافیکی به احیای این معارف می‌پردازند.

در این گزارش دیتاک به معرفی پنج صفحه برتر مذهبی اینستاگرام و هم چنین پنج کانال برتر مذهبی تلگرام از لحاظ معیارهای مختلف می‌پردازد.

۵ رسانه دینی و مذهبی برتر در اینستاگرام

در این قسمت صفحات مذهبی اینستاگرام براساس معیار‌های تعداد دنبال‌کننده، میانگین لایک و کامنت و نرخ مشارکت اعضا مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به ترتیب بیشترین دنبال‌کننده به شرح زیر است.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

۱) nahjolbalagheh

صفحه نهج البلاغه سخنان زیبای امیرالمومنین علی (ع) را به صورت طرح‌های گرافیکی و زیبا برای مخاطبین به اشتراک می‌گذارد، طرح‌ها و تصاویر زیبا حاوی آیات قرآن و معارف نهج البلاغه به طرز موثرتری پیام این مطالب را به مخاطب منتقل می‌کنند. این صفحه نزدیک به ۵۸۶ هزار دنبال‌کننده دارد و توانسته رتبه نخست لیست ۵ رسانه دینی و مذهبی برتر اینستاگرام را کسب کند. این صفحه با میانگین لایک ۱۶٫۴ هزار و میانگین کامنت ۷۲ عدد، نرخ مشارکت ۲٫۸۳ درصدی را کسب کرده است.

برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- nahjolbalagheh
برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- nahjolbalagheh

۲) nahjolfasaheh

در صفحه نهج الفصاحه، احادیث زیبای پیامبر (ص) و همچنین سایر امامان معصوم (ع) به همراه ویدیو و تصایر زیبا به کاربران ارائه می‌شود. این صفحه نزدیک به ۲۰۹ هزار دنبال‌کننده دارد و هر پست آن به طور متوسط ۷٫۵ هزار لایک و ۳۶ عدد کامنت دریافت می‌کند. این صفحه نرخ مشارکت ۳٫۶۱ درصد را به دست آورده است.

برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- nahjolfasaheh
برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- nahjolfasaheh

۳) ayahmedia

در آیه مدیا آیات قرآن کریم و احادیث امامان معصوم همراه با تصاویر زیبا به مخاطبین ارائه می‌شود. این صفحه با نزدیک به ۲۰۰ هزار دنبال کننده توانسته رتبه سوم برترین رسانه دینی و مذهبی اینستاگرام را کسب کند. میانگین لایک آن ۱۲٫۷ هزار عدد و میانگین کامنت آن ۷۹ عدد است. نرخ مشارکت ۶٫۴ درصدی برای این صفحه به دست آمده است.

برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- ayahmedia
برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- ayahmedia

۴) ya_zamene_ahou 

صفحه یا ضامن آهو با انتشار کلیپ با نوای مداحان از حرم مطهر امام رضا (ع) و امام حسین (ع) فضای معنوی زیارت این مکان متبرکه را به مخاطب منتقل می‌کند. صفحه یا ضامن آهو با نزدیک به ۱۸۵ هزار دنبال‌کننده، بیشترین میانگین کامنت (۱۱۳۳) و نرخ مشارکت (۸٫۵۷ درصد) را به دست آورده است.

برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- ya_zamene_ahou
برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- ya_zamene_ahou

۵) olama_ir

در صفحه معرفتی علما نکته‌های ناب از عالمان الهی برای مخاطبین به اشتراک گذاشته می‌شود. در این صفحه نکات معنوی از آیت‌الله مجتبی تهرانی (ره) و آیت‌الله بهجت (ره) مشاهده می‌شود و همچنین احادیث امامان معصوم برای مخاطبین به اشتراک گذاشته می‌شود. این صفحه نزدیک به ۱۶۵ هزار دنبال‌کننده دارد و با میانگین لایک ۸٫۴ هزار و میانگین کامنت ۶۸ عدد توانسته نرخ مشارکت ۵٫۱۶ درصدی را کسب کند.

برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- olama_ir
برترین رسانه دینی و مذهبی در اینستاگرام- olama_ir

از فضای مجازی بیشتر بدانید: برترین های تلگرام در سال ۹۹

 

۵ رسانه دینی و مذهبی برتر در تلگرام

در این قسمت کانال‌های مذهبی تلگرام براساس معیار‌های تعداد عضو، میانگین بازدید پست و نرخ مشارکت اعضا مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نتایج براساس بیشترین اعضا به شرح زیر است:

۱۰ کانال و رسانه دینی و مذهبی برتر در تلگرام
۱۰ کانال و رسانه دینی و مذهبی برتر در تلگرام

۱) rangekhoda

کانال رنگ خدا با ۱۱۶٫۱ هزار  عضو رتبه اول لیست برترین کانال‌ و رسانه دینی و مذهبی تلگرام را کسب کرد. میانگین بازدید هر پست این کانال ۳ هزار بازدید است و توانسته نرخ مشارکت ۲٫۶۶ درصدی را کسب کند. پست‌های این کانال حاوی احادیث امامان معصوم (ع)، فایل‌های سخنرانی علمای دینی، گزیده‌ای از آیات قرآن به همراه معنی و مداحی مداحان اهل بیت است.

برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- رنگ خدا
برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- رنگ خدا

۲) imamreza313_ir

کانال تلگرام امام رضا (ع) ۶۳٫۲ هزار عضو دارد و هر پست آن توسط ۶٫۶ هزار کاربر مشاهده می‌شود. نرخ مشارکت اعضای این کانال ۱۰٫۵۴ درصد است. در کانال امام رضا (ع) عکس نوشته ها و کلیپ‌هایی از حرم مطهر امام رئوف منتشر می‌شود، هم چنین در این کانال مداحی مداحان اهل بیت وگزیده‌های از وصیت‌نامه شهدا و صحیفه سجادیه به چشم می‌خورد.

برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- امام رضا علیه السلام
برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- امام رضا علیه السلام

۳) hadisgraph

کانال حدیث گراف ۲۸٫۴ هزار عضو دارد و با به دست آوردن میانگین بازدید پست (۸٫۶ هزار) و نرخ مشارکت ۳۰٫۳۳ درصد، از لحاظ این دو معیار عملکرد بهتری از مابقی صفحات داشته است. کانال حدیث گراف با طراحی طرح‌های زیبا به طور موثر پیام احادیث اهل بیت (ع) را به مخاطبین منتقل می‌کند.

برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- حدیث گراف
برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- حدیث گراف

۴) khoda_doostan

کانال خدا دوستان، نزدیک به ۲۶ هزار عضو دارد و هر پست آن توسط ۳٫۷ هزار کاربر مشاهده می‌شود و نرخ مشارکت اعضای آن ۱۴٫۴۳ درصد است. پست‌های کانال خدا دوستان حاوی احادیت امامان معصوم (ع)، اذکار ایام هفته و گزیده ای از کلام نورانی قرآن است.

برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- خدا دوستان
برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- خدا دوستان

۵) hadis1412

کانال احادیث معصومین (علیهم السلام) ۲۵٫۴ هزار عضو دارد و با میانگین بازدید پست ۶٫۳ هزار، نرخ مشارکت ۲۵٫۰۳ درصدی را به دست آورده است. در این کانال روایات و احادیث ۱۴ معصوم (علیهم السلام ) همراه با تصویر زیبا ارائه می شود.

برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- احادیث معصومین (علیهم السلام)
برترین کانال و رسانه دینی و مذهبی در تلگرام- احادیث معصومین (علیهم السلام)

در این گزارش برترین کانال‌های مذهبی در دو بستر اینستاگرام و تلگرام مورد برسی قرار گرفت، و نتایج حاکی از آن است که کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام  امام‌رضا (ع) در دو بستر فوق جزء برترین‌ها بوده است.

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

محبوبه شانقی

من محبوبه شانقی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هستم،به حوزه های داده کاوی،تجزیه وتحلیل رفتار کاربران، تحلیل شبکه های اجتماعی و مارکتینگ علاقه مندم. امیدوارم مطالبی که مینویسم مورد پسند خوانندگان محترم قرار بگیرد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا