تحلیل شبکه اجتماعی

پرطرفدارترین ایموجی‌های کاربران فارسی‌ زبان توییتر

وقتی توییتر آمار پرکاربردترین ایموجی‌ها را اعلام کرد،  این سوال برای خیلی‌ها به وجود آمد که آیا در میان کاربران ایرانیِ توییتر هم، ترتیب استفاده از ایموجی به همین شکل است؟
دیتاک، با استفاده از تحلیل بیگ دیتا و بررسی صدها میلیون توییت پایش شده در سال ۲۰۱۹ و  به کمک رباط‌های خزشگر خود که همواره در حال جمع‌آوری داده در زمینه های مختلف از بستر شبکه‌های اجتماعی هستند، به این سوال پاسخ داد و این بار پرطرفدارترین ایموجی‌های کاربران فارسی‌ زبان توییتر را از داده‌های موجود پیدا کرده است.

پرطرفدارترین ایموجی‌های کاربران فارسی‌ زبان توییتر

پرکاربردترین ایموجی‌های کاربران فارسی‌زبان توییتر

استفاده از ایموجی گل (?) به نشانه‌ی تشکر یا احترام و ایموجی ?? به نشانه‌ی احترام، تشکر، دعا، خواهش یا دست دادن توسط کاربران ایرانی در توییتر این لیست را از لیست ارائه شده توسط توییتر متفاوت می‌کند.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

تفاوت استفاده کاربران ایرانی توییتر از ایموجی نسبت به کاربران جهانی

در پست‌های قبلی بلاگ، برترین‌های توییتر  را منتشر کردیم که ده ایموجی پرکاربرد توییتر در سال ۲۰۱۹ هم شامل این آمار بود. در تصویر زیر ۵ ایموجی پرطرفدار کاربران ایران و جهان توییتر ۲۰۱۹ را با هم مقایسه کرده‌ایم.

مقایسه ایموجی‌های پرطرفدار توییتر ایران و جهان

نکته جالب توجه پرطرفدارترین ایموجی‌های توییتر کاربران فارسی زبان  در مقایسه با آمار جهانی، کاربرد زیاد ایموجی‌های ❤️ و ? و ? در میان توییتریست‌های فارسی‌زبان علی رغم رواج کمتر در دنیا است.

همچنین پرکاربردترین ایموجی (?) در میان هر دو گروه کاربران مشترک است.

۴۰۰ میلیون توییت سالانه؛ پشتوانه تحلیل بیگ‌دیتا

ما در دیتاک روزانه حدود یک میلیون‌ و صد هزار توییت دریافت و ذخیره می‌کنیم. این عدد در تلگرام به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار میرسد و در اینستاگرام بالغ بر ۴۰۰ هزار پست است. برای مشاهده آمارهای دقیق‌تر از پایش‌ دیتا در دیتاک می‌توانید به صفحه‌ی آمارهای سایت دیتاک مراجعه کنید.

دیتای آنالیز شده برای یافتن پرطرفدارترین ایموجی‌ها توییترفارسی در سال حدود ۴۰۰ میلیون توییت است که حجم قابل توجهی می‌باشد. این آنالیز منتهی به جمع‌آوری ۶۶۶ مدل ایموجی متفاوت  شده است. تعدادی از ایموجی‌هایی که در این آمار بررسی شده یک بار در توییتر فارسی زبانان استفاده شده‌اند که نشان از دقت بالا و ریزبینی ربات‌های جمع‌آوری داده‌‌ی دیتاک دارد. لیست کامل ایموجی‌های پایش شده را در فایل زیر می‌توانید مشاهده نمایید ??

لیست ایموجی‌های توییتر فارسی

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا