ترفند و ابزار فضای مجازیدیجیتال مارکتینگعمومی

سئوی ویدئو و نکاتی برای بهتر دیده شدن ویدئوهای شما

امروزه همه ما می‌دانیم که در بازارهای آنلاین و برای عرضه محصول خود، استفاده از ویدئو امری ضروری و مهم محسوب می‌شود. باید توجه داشته ‌باشید که یک ویدئو می‌تواند محصول شما را به صورت بهتری معرفی‌ کند و تاثیرگذاری آن بسیار بیشتر از مقاله‌های بلند و خسته‌کننده است (تماشا کردن یک ویدئو از خواندن یک متن بلند برای مخاطب جذاب‌تر است و واقعیت‌ها را مخصوصا در معرفی کالا بیشتر نشان می‌دهد)، همچنین شما در ویدئوی خود می‌توانید از محتوایی خلاقانه برای جذب بیشتر مخاطب استفاده‌ کنید. البته از طرفی باید بدانید که سئوی ویدئو امری است که نیاز به دانش و آگاهی خاصی دارد.

خوشبختانه سئوی ویدئو از نظر فنی کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و شما در یادگیری آن به احتمال بسیار زیاد با مشکل پیچیده‌ای مواجه نخواهید شد. در واقع سئوی ویدئو چندان سخت‌تر از سئوی محتوا نیست و زمانیکه با فرایند سئوی ویدئو آشنا شوید می‌توانید به میزان ارزشمند بودن آن پی ببرید.

بهترین شیوه‌ها برای سئوی ویدئو

اولین گامی که شما باید در این زمینه بردارید مهم‌ترین گام است، یعنی تهیه ویدئو. پس از آنکه موفق ‌شدید ویدئو خود را بسازید باید آن را در فضای مجازی با تیتر، توضیحات و سئوی خوب به اشتراک بگذارید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

اکثر کمپانی‌های بزرگ و معتبر ویدئوهای خود را در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند زیرا این شبکه رایگان، در دسترس و دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و همچنین شما می‌توانید ویدئوهای به اشتراک گذاشته‌ شده در یوتیوب را در وبسایت خود نیز به اشتراک بگذارید. به صورت خلاصه، استفاده از یوتیوب برای به اشتراک‌گذاری ویدئو راحت‌ترین و بهترین شیوه ممکن است، اگرچه برخی از کمپانی‌ها و به دلایلی خاص مایل هستند ویدئوهای خود را در وبسایت‌ منتشر کنند.

هنگامی که شما ویدئویی را در فضایی مثل یوتیوب به اشتراک می‌گذارید، رتبه ویدئو شما براساس چندین معیار و الگوریتم مشخص تعیین می‌شود.

  • ویدئو چند بار تماشا شده ‌است (تعداد افرادی که ویدئو را تماشا کرده‌اند)
  • هر فرد به اندازه چه مدت زمانی از ویدئو شما را تماشا کرده ‌است
  • این ویدئو تا چه مدت در پلی‌لیست مخاطب قرار داشته ‌است
  • میزان نظرات مثبت نسبت به این ویدئو چگونه بوده‌ است
  • تعداد افراد دنبال‌کننده شما چقدر است
  • این ویدئو چندبار به پلی‌لیست افراد اضافه شده ‌است
  • این ویدئو چندبار در یک وبسایت قرار گرفته ‌است

برای اینکه بتوانید ویدئویی بسازید که فاکتورهای گفته‌ شده را در بر گیرد، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا ویدئویی بسازید که کیفیت خوبی داشته ‌باشد و مخاطب شما بتواند با آن ارتباط برقرار کند و همچنین برای بات‌های یوتیوب نیز بهینه محسوب ‌شود.سئوس ویدیو و روش‌های آن

در اینجا می‌خواهیم چند نکته برای اینکه بتوانید سئوی ویدئوی خوبی داشته باشید، بیان ‌کنیم:

سئوی ویدئو با استفاده از کلمات کلیدی (کی وردها)

یک شیوه عالی برای بهینه‌سازی ویدئو استفاده از واژگان کلیدی است. درست مشابه محتواهای متنی، شما باید قادر باشید که به بات‌ها بگویید ویدئو شما درباره چه موضوعی است، به همین دلیل واژگان کلیدی در این امر می‌توانند کمک بسیار زیادی به شما بکنند. شما باید از کلمات کلیدی‌ای استفاده‌ کنید که کاملا طبیعی به نظر برسد و بتوانید از آن‌ها در تیتر و یا در قسمت‌های مختلف دیگر استفاده ‌کنید.

برای اینکه کلمات کلیدی مورد استفاده بتواند در بهینه‌سازی ویدئو به شما کمک ‌کند، ابتدا باید مقداری جستجو انجام ‌دهید. اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده‌ کنید، شانس شما برای داشتن یک رنک مناسب در یوتیوب و گوگل افزایش می‌یابد، اگرچه با این شیوه هم در یوتیوب و هم در گوگل از رنک مناسبی برخوردار خواهید شد.

برخی از کلمات کلیدی باعث می‌شود تا در گوگل رنک خوبی به دست بیاورید، مثل: روش‌های سئوی ویدیو. گوگل می‌داند که وقتی شما این کلمه را جستجو می‌کنید، می‌خواهید ویدئویی را تماشا کنید که در آن‌ها به روش‌های سئوی ویدیو پی‌ ببرید.

به صورت خلاصه می‌گوییم زمانی که شما یک کلمه کلیدی را انتخاب می‌کنید و با خود تصور می‌کنید که این کلمه در یوتیوب می‌تواند به شما کمک ‌کند، ابتدا باید این کلمه را در گوگل سرچ‌ کنید، اگر گوگل در اولین صفحه جستجوی خود ویدئویی را به شما نشان‌ داد، می‌توانید نتیجه بگیرید که انتخاب خوبی داشته‌اید.

استفاده از یک عنوان جذاب

قطعا یکی از نکات مهم در سئوی ویدئو استفاده از عنوانی جذاب برای ویدئو است. اما چیزی که اغلب افراد فراموش می‌کنند این است که عنوان ویدئو شما باید به گونه‌ای باشد که کلمه کلیدی نیز در آن وجود داشته ‌باشد تا توسط بات‌های گوگل شناسایی‌ شود. سبک و استایل عنوان انتخابی شما در سئو بسیار تاثیرگذار است. برای مثال اگر شما به دنبال عبارتی پیرامون « یادگیری اسنوبرد » هستید می‌توانید از عبارتی مثل « یادگیری اسنوبرد در ده گام » استفاده ‌کنید، استفاده از عبارتی مثل «ده گام برای یادگیری اسنوبرد» عنوان مناسبی نیست. بهتر است کلمه کلیدی خود را در ابتدای عنوان استفاده‌ کنید (نه در وسط عنوان) زیرا این کار باعث طبیعی‌تر به نظر رسیدن عنوان انتخابی شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: برترین کسب و کارهای ایرانی در اینستاگرام در سال ۹۸

استفاده از یک توصیف مناسب

بسیار مهم است که به یاد داشته‌ باشید بات‌های یوتیوب قادر به تماشای ویدئو شما نیستند و بنابراین محتوایی که شما در زیر ویدئو خود قرار می‌دهید به یوتیوب کمک می‌کند تا تشخیص ‌دهد که ویدئو شما در چه زمینه‌ای تهیه شده ‌است. در این قسمت شما می‌توانید از یک متن طولانی که شامل کلمات کلیدی ویدیو است به خوبی استفاده ‌کنید، این کار باعث می‌شود تا کلمات کلیدی شما به میزان بیشتری دیده‌ شود.

من هنگامی که متن ویدئو را در قسمت توصیف ویدئو قرار دادم با موفقیت چشم‌گیری مواجه‌شدم. دیوید مک الون؛ عضو هیئت مدیره هایر ویزیبیلیتی

 

استفاده از متن ویدئو در قسمت توصیف یک شیوه عالی برای استفاده از کلمات کلیدی است و همچنین به مخاطب کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به ویدئوی شما داشته‌ باشد و سئوی ویدئو به شکل بهتری انجام‌ شود، مخصوصا زمانیکه می‌خواهید پیرامون یک مسئله پیچیده ویدئو تهیه‌ کنید. گاهی اوقات افراد می‌خواهند که یک قسمت خاص از ویدئو را مجددا تماشا کنند و درنتیجه استفاده از متن ویدئو در قسمت توصیف، انجام این کار را بسیار ساده می‌کند. این کار به موفقیت شما کمک کرده و باعث جذب بیشتر مخاطب می‌شود.

سئوی ویدئو با استفاده از تگ‌ها

هنگام به اشتراک‌گذاری یک ویدئو، تگ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. شما باید از اصطلاحات و واژگان کلیدی استفاده ‌کنید تا بات‌ها متوجه نوع ویدئو و دسته‌بندی آن شوند. در نظر داشته باشید که مخاطب شما از تماشای ویدئو شما به دنبال چه چیزی است و سپس اصطلاحاتی مناسب را به شیوه تگ‌کردن به ویدئو خود اضافه‌ کنید.

استفاده از سایت‌مپ

استفاده از سایت‌مپ آسان‌ترین روشی است که به بات‌ها این امکان را می‌دهد تا متوجه‌ شوند شما در وبسایت خود یک ویدئو قرار داده‌اید. این شیوه همچنین بهترین روش برای این است که افراد به جای تماشای ویدئو شما در یوتیوب، این ویدئو را در وبسایت شما تماشا کنند. (البته این کار دشواری‌های خاص خود را نیز دارد

استفاده از schema.org

درنهایت استفاده از schema.org یک روش خیلی خوب برای سئوی ویدئو محسوب می‌شود. این ابزار HTML باعث ارائه اطلاعاتی بیشتر به بات‌ها می‌شود (به صورتی منحصر به فرد به توصیف ویدئوی شما می‌پردازد) و همچنین هیچ تاثیری روی سایت‌مپ هر ویدئویی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، نمی‌گذارد.

دیگر مواردی که می‌تواند در سئوی ویدئو به شما کمک ‌کند ایجاد لینک و یا به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی است. یک دومینو را درنظر بگیرید، میزان محبوبیت ویدئو شما مشابه با اثر قطعات دومینو روی یکدیگر است؛ هرچه ویدئو شما محبوب‌تر باشد، میزان به اشتراک‌گذاری آن در فضای وب افزایش می‌یابد و در نتیجه می‌توانید بگویید که سئوی ویدئوی موفقی داشته‌اید.

آیا شما نیز نکته‌ای پیرامون سئوی ویدئو می‌دانید و یا تجربه‌ای از این کار دارید که بخواهید آن را با ما به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا