ترفند و ابزار فضای مجازیراهکارهای دیتاک

تولید محتوای داده محور | راهکار تولید محتوای دیتاک با رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوای داده محور به مدیران بازاریابی و شرکت‌ها کمک می‌کند با درک درستی از وقایع بازار هدف، توجه به پرسونای بازار و توسعه محتوای شخصی‌سازی شده به ایجاد ارتباط دقیق و عمیق با کاربر بپردازند. با ابزار معرفی شده در این مقاله می‌توانید برنامه بازاریابی محتوایی طراحی کنید که چابک و منعطف بوده، با عرضه محتوا یا تقاضا بازار بیشترین همگرایی را داشته باشد و اثربخشی حاصل از فرآیندهای بازاریابی محتوایی را افزایش دهد.

راهکار تولید محتوای داده محور دیتاک

تمایز در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که تیم بازاریابی باید به آن دست پیدا کند، به این منظور کسب و کارها باید بتوانند در فرآیند بازاریابی محتوایی به نیاز کاربر پاسخ دهند، با محتوای شخصی‌سازی شده رابطه‌ی خود با کاربران را عمیق کرده و به حرکت مشتری به سمت خرید محصول کمک کنند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]مزیت‌های دیتاک در تولید محتوای داده محور

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

استفاده از تکنولوژی‌های روز هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
ایجاد چابکی و انعطاف در برنامه بازاریابی محتوایی برند
توسعه‌یافته در جهت خلق محتوای هوشمند برای برندها
مدیریت یکپارچه فعالیت‌های محتوایی برند [/box]

در بازاریابی محتوایی موفق باید به نیاز واقعی مخاطب توجه کرد، گپ‌ها و خلاهای محتوایی را تشخیص داد و با در نظر گرفتن پرسونای هدف، اقدام به تولید محتوا نمود، این مسئله علاوه بر ایجاد یک برند منحصر بفرد، به اثربخشی و دستیابی به نتایج بهتر نیز کمک می‌کند.

دیتاک چگونه به کمک بازاریابی محتوایی می‌آید؟

سامانه دیتاک به صورت مداوم و گسترده در حال جمع‌آوری دیتای شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌های آنلاین است. این سامانه با دسترسی به محتوای تولیدی فضای مجازی به کاربر اجازه می‌دهد از این دیتا برمبنای فیلترهای گوناگون همچون بازه زمانی براساس تاریخ و ساعت، جنسیت، ملیت، زبان، نوع محتوا، تبلیغاتی بودن، تعداد دنبال کنندگان یا ممبرهای تولیدکننده محتوا و … خروجی با اطلاعات کامل بگیرد و سپپس از آن برای گزارش‌گیری‌های مختلف استفاده کند.

در این بخش به مواردی از کاربردهای دیتاک در تولید محتوای داده محور اشاره خواهیم کرد.

  • تولید محتوای هدفمند، به روز و متناسب با تقاضای بازار

تولید محتوای داده محور

سامانه دیتاک امکان کشف ترندها و دغدغه‌های روز مخاطبان را به کاربران می‌دهد، از احساسات و واکنش آن‌ها به موضوعات اطلاعاتی به دست می‌دهد، امکان رصد محتوای تولید شده رقبا و کاربران شبکه‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند و شما می‌توانید از آن‌ها ایده‌های بازارپسند برای تولید محتوا استخراج کنید. همه این اتفاقات در یک داشبورد اتفاق می‌افتند.

  • سنجش اثربخشی محتوا

دیتاک می‌تواند نظرات کاربران به محتوای شما را با دقت و سرعت بالا جمع‌آوری و ارزیابی کند، میزان تاثیر و نفوذ آن را به صورت کمی بسنجد و گزارش سنتیمنت آن را ارائه دهد. با بررسی اثربخشی محتوا می‌توانید برای ادامه مسیر و بهبود روند به صورت لحظه‌ای و سریع اقدام به تصمیم‌گیری کنید.

  • کشف خلاهای محتوایی

دیتاک با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، تصویر سازمان در نگاه مشتریان را ارائه می‌کند. مدیران بازاریابی می‌توانند با تکیه بر این گزارش‌ها خلاها و کاستی‌های موجود را به وسیله تولید محتوا جبران کنند و به بهبود تصویر سازمان در نگاه مشتریان کمک کنند.

  • آنالیز دقیق پرسونای مخاطبین کسب وکار

راهکار بازاریابی و تولید محتوای داده محور دیتاک با کنکاش عمیق و چندلایه، پرسونای کسب و کار را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و توییتر به دست می‌دهد و در بخش‌بندی بازار کمک می‌کند. دیتاک بر اساس متغیرهای مختلف کاربران را دسته بندی کرده و تولید و توزیع محتوا را بر اساس این پارامترها برنامه‌ریزی می‌کند.

بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی STP و ابزار اجرای آن در فضای مجازی

  • خلق محتوای ویروسی

برای انتشار محتوای ویروسی و وایرال باید از ابزارهای هوشمند استفاده کنید تا یک قدم جلوتر باشید.  بازاریابی محتوایی دیتاک به شما این امکان را می‌دهد که به صورت لحظه‌ای تمام اتفاقات روز شبکه‌های اجتماعی و فضای خبری وب را رصد کنید و بر اساس فیلترهای هوشمند کلمات محتوای مناسبی که قابلیت ویروسی شدن را دارند، شناسایی و آنالیز کنید.

ابر هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی

ابر هشتگ‌ها و کلمات دیتاک بر اساس بازه زمانی و فیلترهای مختلف دیگر در هر بست در این سامانه در دسترس کاربر است تا بتواند از ترندها و مباحث روز فضای مجازی آگاه باشد.

  • تبلیغات هدفمند و اثربخش

راهکار بازاریابی محتوایی دیتاک بر اساس منابع، صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها و … را ردیابی و آنالیز می‌کند. اگر می‌خواهید در هر شبکه اجتماعی یا رسانه تخصصی محتوایی همسان با ذات آن بستر تولید کنید، می‌توانید از طریق ابزار دیتاک با دقت بالا برنامه تبلیغاتی و توزیع محتوای خود را طراحی، اجرا و سپس رصد و پایش کنید.

کمپین تبلیغاتی داده محور

چند نکته پایانی

  • راهکار تولید محتوای دیتاک به استارتاپ‌ها در مراحل اولیه کمک می‌کند، برای مثال می‌توانید ارزش پیشنهادی خود را از دیدگاه‌ها مخاطبان بسنجید یا استراتژی محتوای هوشمند طراحی کنید. همچنین استارتاپ‌ها در حوزه تبلیغات هم می‌توانند از سامانه دیتاک استفاده کنند.
  • تحلیل احساسات به معنای یافتن و بررسی احساسات (مثبت، منفی، خنثی) در یک متن مکتوب است. وقتی شما بدانید کاربران نسبت به محتوای تولید شده یا رویدادی که برگزار کردید چه احساسی دارند، می‌توانید تقویم تولید محتوای بهتر و کاربر پسندتری را برنامه‌ریزی کنید.
  • شما می‌توانید با توجه به نیاز سازمان خود از هر بخش از راهکار تولید محتوای دیتاک به صورت مجزا  استفاده کنید.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=”700″]برای استفاده از راهکار تولید محتوای دیتاک در جهت بهبود بازاریابی محتوایی برند خود روی لینک زیر کلیک کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7/#contact_a” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]از راهکار تولید محتوای دیتاک استفاده کنید[/button]

[/box]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا