هوش مصنوعی

تاثیر هوش مصنوعی در توسعه وب

مروری بر توسعه وب و هوش مصنوعی

در عصر فناوری امروزی هوش‌مصنوعی نقش به سزایی در توسعه وب دارد. شرکت برتر فناوری در حال اجرای طراحی وب‌سایت هوش‌مصنوعی و نوآوری مدرن به زبان دیگر است. سازمان‌های برتر مانند گوگل، فیس بوک و اپل با استفاده از زبان طبیعی برای توسعه وب، نوآوری زیادی کسب کرده‌اند. همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم مردم اکنون از دسترسی قابل حمل به سیستم عامل‌های وب هوش‌مصنوعی استفاده می‌کنند. این نشان‌دهنده این است که وب‌سایت‌هایی با تجربه کاربری بهتر در نوک هرم باقی می‌مانند و اعتماد مشتریان را جلب می‌کنند.

با راهنمایی برخی از نوآوری‌های قدرتمند و قابل‌توجه همانند هوش‌مصنوعی¸ اینترنت اشیا و VR  از طریق پشتیبانی وب کار می‌کنند و به وضوح در جهت بهبود تجربه کاربر هستند. هوش‌مصنوعی در توسعه وب به کاربران کمک می‌کند تا کارهای گوناگون را به طور خودکار انجام دهند و این امر به توسعه‌دهنده نرم‌افزار یا وب کمک می‌کند تا راه‌حل را پیدا کند. به گفته ویشال شاه از Tatva Soft -یک شرکت توسه وب- تجزیه و تحلیل علوم داده‌ها به کاربران کمک می‌کند تا کد را از ابتدا بنویسند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های هوشمندتر و چرخش سریع زمان در بازار ایجاد کنند.

در این مقاله ما قصد داریم در مورد تأثیر هوش‌مصنوعی در توسعه وب اطلاعاتی کسب کنیم¸ اما پیش از آن بی‌آیید نگاهی کوتاه به تعریف هوش‌مصنوعی بی‌اندازیم.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

هوش‌مصنوعی چیست؟

هوش‌مصنوعی نوعی برنامه‌ریزی برای رایانه‌ها و دستگاه‌های علمی است که تمایل به انجام عملیات‌هایی که معمولاً با مداخله انسان صورت می‌گیرد¸ دارد. اقداماتی مانند برنامه‌ریزی نرم‌افزار¸ تشخیص صدا¸ حل مسائل پیچیده و غیره. به طور خلاصه هوش‌مصنوعی تمام توانایی‌های یک ماشین و کامپیوتر برای تفکر و یادگیری را دارد که برای هوشمندسازی رایانه‌ها در نظر گرفته شده است.

این روزها استفاده از دستگاه‌های هوشمند همچون جستجوی صوتی¸ خلبان خودکار و تلفن‌های هوشمند درحال افزایش است. همه‌ی این موارد نوعی هوش‌مصنوعی هستند.  سرویس‌های توسعه نرم‌افزار و وب شامل مراحلی است که داده‌های کاربر به دستگاه منتقل می‌شود تا تولید بیشتری صورت گیرد و این تنها به دلیل وجود هوش‌مصنوعی است.

حتما از خود می‌پرسید که نقش هوش‌مصنوعی در توسعه وب چیست؟ به پاراگراف بعدی توجه کنید؛

نقش هوش‌مصنوعی در جامعه

یادگیری ماشینی و هوش‌مصنوعی قابلیت فضای کار را بهبود می‌بخشد و کاری را بشر می‌تواند انجام دهد را افزایش می‌دهد. زمانی که هوش‌مصنوعی وظایف خطرناکی را انجام می‌دهد¸ مداخلات انسانی را آزاد می‌کند که برای انجام کارهای خلاقانه بیشتر جذاب‌تر هستند و رضایت شغلی را افزایش می‌دهند.

هوش‌مصنوعی با نوآوری‌های مدرن و نظارت بهتر¸ کاربران صنعت بهداشت را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. (با کاهش هزینه‌های عملیاتی¸ عملکرد مراکز درمانی را بهبود می‌بخشد. جامعه با هوش‌مصنوعی¸ با بهبود بهره‌روی در محل‌کار بر میزان ازدحام ترافیک ما بهره‌وری بی‌شماری می یابد.

راه‌حل فعالیت‌های مجرمانه با هوش مصنوعی تقویت می‌شود. پیاده‌سازی هوش‌مصنوعی در سیستم عدالت ما¸ بیانگر فرصت‌ها و ارقام مختلف استفاده از فناوری مدرن بدون سؤاستفاده از حریم خصوصی کاربران است.

تاثیر هوش مصنوعی بر برنامه‌های تحت وب

تأثیر تجزیه و تحلیل هوش‌مصنوعی بر برنامه‌های وب را به شکل زیر می‌توان خلاصه کرد:

بیشتر اوقات در فیلم‌ها هوش‌مصنوعی به گونه‌ای نمایش گذاشته می‌شود که بینندگان را محصور به خود کند. روشی که هوش‌مصنوعی نشان‌دهنده آینده است¸ امروزه اغلب به واقعیت تبدیل شده است. هوش‌مصنوعی بر زندگی تعریف شده جدید تأثیر گذاشته و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. یادگیری‌ماشینی و هوش‌مصنوعی در حال تغییر دنیای فناوری هستند و بر توسعه سیستم عامل‌های طراحی وب‌سایت هم تأثیر دارند.

 تأثیر هوش‌مصنوعی بر توسعه وب

  • هوش‌مصنوعی فناوری مدرنی در جهان است که با فرض کاربر مبنی بر اینکه شما اجازه می‌دهید ماشین‌آلات نقش خود را داشته باشند¸ توسعه می‌یابد. به عنوان مثال¸ توسعه¸ طراحی وب¸ تولید و غیره به جای مداخله کاربر.
  • دانش ماشینی و هوش‌مصنوعی بر توسعه ماشین‌های هوشمندی تأکید کرد که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند. به عنوان مثال دستگاه‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بیماری‌ها را از طریق تصویر و غیره شناسایی کنند.
  • این تجربه کاربر را با ایجاد ارتباطات قوی از طریق بهبود تجزیه و تحلیل داده‌ها و تشخیص چهره¸ برای شناخت رفتار مشتریان در سطح صحیح افزایش می‌دهد.
  • فناوری نوین و مدرن¸ عملکرد کارآمد مانند انسان را فراهم می‌کند. برای مثال -الکسا- یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده است.

هوش‌مصنوعی چگونه به توسعه وب کمک می‌کند؟

در دنیای فناوری سازمان‌ها برای کسب سود رقابتی و افزایش سود¸ از یک استراتژی مشتری‌محور پیروی می‌کنند. تجربه کاربر مرکز اصلی دنیای فناوری مدرن است. در حالی که نوآوری‌های فناوری رفتار مشتری را هدایت می‌کند و (قهرمان تحول را تغییر می‌دهد.)

هوش‌مصنوعی در توسعه وب¸ ویژگی‌های UX پیشرفته را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد که بهبود تجربه کاربر سایت کمک می‌کند. سایت‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی به شناسایی نیازهای مشتری با روشی بهتر و ایجاد وب‌سایت و خدمات تأثیرگذار کمک می‌کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با تجزیه و تحلیل آماری تجربه کاربر در سایت شما را پیش‌بینی کنند. عمدتاً وب‌سایت‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی به شما امکان پردازش اطلاعات برای خدمت‌رسانی به کاربران نهایی را به روش صحیح می‌دهد.

هوش‌مصنوعی در بازاریابی

بازاریابی جایی است که هوش‌مصنوعی در یادگیری ماشین به کار می‌رود تا هر دو فناوری برای پیش‌بینی موقعیت‌های بازاریابی با هم همکاری کنند. این پیش‌بینی‌های بازار بیانگر درک زیر است:

  1. محصولاتی که مشتریان دوست دارند خریداری کنند کدامند؟
  2. آیا آن‌ها قصد خرید بعدی را دارند؟
  3. از طریق کدام سیستم‌عامل مشتریان از سایت شما استفاده می‌کنند؟
  4. زمان ایده‌آل مشتریان برای خرید محصولات شما چیست؟

 چت‌بات مبتنی بر هوش‌مصنوعی

استفاده اصلی چت‌بات‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی هدایت فروش مشاغل با پیش‌بینی پاسخ‌های بهتر است. پاسخ صحیح به سوالات کاربر را پیش‌بینی می‌کند. احراز هویت دو عاملی و رمزگذازی داده‌ها رویکرد هوش‌مصنوعی است که ارتباطات چت‌بات را با نهایت امنیت بالا می‌برد. با این حال¸ از ربات‌های هوش‌مصنوعی برای ایجد دستگاه‌های دارای وب استفاده می‌شود که به ما امکان می‌دهد قدرتمندانه با فناوری راتباط برقرار کنیم.

آینده هوش‌مصنوعی

در عصر فناوری که هوش‌مصنوعی آخرین فناوری است که به کل سناریو کمک می‌کند و فروش تجارت آنلاین را تا پایان سال ۲۰۲۲ به هشت میلیارد می‌رساند. به گفته گارتنر (Gartner) چت‌بات‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی بیش از ۸۰٪ تعامل با مشتری را مدیریت خواهند کرد و آینده هوش‌مصنوعی را در در روزهای پیش‌رو روشن می‌کند.

به توسعه‌دهندگان وب اجازه دهید بدون ایجاد وب‌سایت

  • تجزیه و تحلیل تنظیمات ترجیحی کاربر و سهولت کار برای کاربران
  • در پروژه‌های توسعه وب متخصصان و مبتدیان را راهنمایی کنید.
  • به یک کاربر متوسط دانش فناوری اجازه دهید وب‌سایت خود را بدون هیچ مشکلی حفظ کند.

بدون شک می‌توان گفت که هوش‌مصنوعی در سال‌های آینده تغییر بزرگی در خدمات توسعه وب ایجاد خواهد کرد.

جوانب مثبت و منفی توسعه هوش‌مصنوعی

 موارد مثبت

  • تجربه مشتری: تجربه مشتری یکی از ساسی‌ترین دیدگاه‌ها در زمینه توسعه وب‌سایت پیش از استخدام کارشناسان و متخصصان است. اگر سایت شما از توابع به طور کارآمد استفاده نکند آن‌ها از سایت شخص دیگری بازدید می‌کنند. هزاران وب‌سایت مشتری‌محور برای بهبود تجربه مشتری به هوش‌مصنوعی وابسته هستند.
  • سفارشی‌سازی: سفارشی کردن محتوای هوش‌مصنوعی سایت شما جمعیتی را نشان می‌دهد که در حال انجام شرکت‌های برتر توسعه وب‌سایت هستند. هوش مصنوعی ضبط و موسیقی مدرن دیگر را به مشتریان وابسته به ترجیحات گذشته خود توصیه می‌کند که فکر می‌کنند متناسب با آن است.
  • بهینه‌سازی جستجوی صوتی: بهینه‌سازی جستجوی صوتی یکی از سریع‌ترین الگو‌های برنامه برای ترکیب وب‌سایت است که بیش از یک فضای کاری از تلفن‌های هوشمند آن‌ها استفاده می‌کنند.

موارد منفی

  • تعاملات غیراصلی: جدا از توسعه واکنش‌های مکانیزه و ربات‌های ارتباطی ممکن است مشتری نظر داشته باشد که بگوید توسط هوش‌مصنوعی ارسال شده است.
  •  مسائل حفاظت: همه ما می‌دانیم که هوش‌مصنوعی در شیوه‌های خریداران صفحه اجتماعی و زبان برنامه‌نویسی وب استفاده می‌شود. به عنوان مثال¸ معاینات مبتنی بر هوش‌مصنوعی می‌تواند اطلاعات مشتری و دانش اندک را استخراج کند. این امر می‌تواند برای شرکت‌های تولید وب‌سایت و خریداران نیز ترسناک باشد.

سخنی با خواننده

اگر هنوز در حال خواندند این مقاله هستید دیگر باید بدانید که هوش‌مصنوعی چگونه برای تولید نتایجبهتر به صورت پی در پی در توسعه وب‌سایت استفاده می‌شود. برنامه‌های یادگیری ماشینی که با استفاده از هوش‌مصنوعی توسعه یافته‌اند به شما امکان ایجاد وب‌سایت‌های با کیفیت می‌دهد که با اهداف گوناگونی را برای شرکت شما رائه می‌دهند و باعث جذب کاربران می‌شوند. برای دستیابی به نتایج عالی¸ باید از هوش‌مصنوعی در حال و آینده در توسعه وب‌سایت استفاده شود. این فناوری در حال تبدیل شدن به یک روند بسیار پر تقاضا برای دنیای فناوری است. بنابراین اگر قصد دراید سایت خود را مبتنی بر هوش‌مصنوعی را در تجارت خود ایجاد کنید¸ باید یک تیم متخصص و با تجربه از توسعه‌دهندگان استخدام و پروژه خود را از امروز آغاز کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید
منبع
bigdataanalyticsnews

پانته‌آ پایدار

من پانتـه‌آ پایـدار کارشناس ارشد مهندسی آی تی در گرایش کسب و کار الکترونیکی هستم. علاقمند به هر فناوری و تکنیک جدیدی در حوزه آی‌تی و هر چه به این حوزه کمک می‌کند. به تحقیق و پژوهش و تولید محتوا در زمینه دنیای دیجیتال و آی تی مشغولم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا