تحلیل شبکه اجتماعی

برترین پیج‌ها و رسانه های محیط زیست در اینستاگرام

بر اساس داده‌های اینستاگرام در سال ۹۹

آب را گل نکنیم در فرودست انگار، کفتری می‌خورد آب سهراب سپهری

ضرورت توجه به محیط زیست و حفاظت از آن در گنجینه‌ی غنی دین و ادبیات نیز مشاهده می‌شود. طبیعت و محیط زیست، دوستداران و حمایتگران زیادی دارد به طوری که فعالان محیط زیست، محیط بانان، افراد برجسته ای نظیر مرحوم دکتر ساعی و …، همه و همه در تلاش بوده و هستند تا با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه های محیط زیست و شبکه‌های اجتماعی و ایجاد انجمن‌های مختلف، حساسیت حفاظت از محیط زیست را گوشزد کنند.
هم چنین تعدادی از بازیگران و خوانندگان معروف ایران و جهان، با ایجاد کمپین‌هایی برای حفاظت از آب وجنگل‌ها و دریا و گونه‌های در حال انقراض به حمایت از محیط زیست پرداخته‌اند. نقش رسانه و تکنولوژی در حمایت از محیط زیست نیز پررنگ است به طوری که حمایتگران این حوزه با مطرح کردن مسائل زیست‌محیطی در بستر شبکه‌های اجتماعی زنگ خطر نابودی زیستگاه‌ها را روشن می‌کنند.

در این بین دیتاک در راستای حمایت از محیط‌‌‌ زیست با تحلیل داده‌های اینستاگرام در سال ۹۹ به معرفی صفحات برتر اینستاگرام فعال در حوزه محیط زیست می‌پردازد و گام کوچکی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود برمی‌دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

برترین رسانه های محیط زیست در اینستاگرام

صفحات اینستاگرام فعال در حوزه محیط زیست براساس معیار‌های تعداد دنبال‌کننده، میانگین لایک و کامنت، میانگین بازدید ویدیو، نرخ مشارکت و نرخ بازدید ویدیو در سال ۹۹ مورد تحلیل قرار گرفته‌اند و پنج مورد از برترین آن‌ها از لحاظ تعداد دنبال‌کننده به شرح زیر است:

برترین پیج‌ها و رسانه های محیط زیست در اینستاگرام
برترین رسانه های محیط زیست در اینستاگرام

۱) iran_ngo 

این صفحه که متعلق به مجمع فعالان زیست محیطی (انجمن حمایت از حیوانات و محیط زیست ایران) است با ۱۹۲٫۴ هزار دنبال‌کننده در رتبه اول لیست برترین رسانه های فعال محیط زیست قرار گرفته است و با میانگین لایک ۵٫۸ هزار به ازای هر پست و میانگین کامنت ۳۸۴ کمترین نرخ مشارکت (۳٫۲۳) را در میان صفحات مورد بررسی داراست. در این صفحه مطالب آموزشی در مورد اهمیت محیط زیست و گزارش فعالیت‌های زیست محیطی این انجمن به چشم می‌خورد.

برترین رسانه های محیط زیست- iran_ngo
برترین رسانه های محیط زیست- iran_ngo

iranian.endangered.animals (۲

صفحه جانوران در حال انقراض ایران که بیشتر به اطلاع‌رسانی و انتشار مطالب در مورد گونه‌های در حال انقراض می‌پردازد با ۱۲۶ هزار دنبال‌کننده در رتبه دوم لیست برترین‌ها قرار گرفته است. این صفحه بیشترین مقدار را در معیار‌های میانگین لایک، میانگین کامنت و میانگین بازدید ویدیو کسب کرده و همچنین از لحاظ نرخ مشارکت اعضا (۱۳٫۶۹) و نرخ بازدید (۹۰٫۷۹) نیز در رتبه دوم لیست قرار گرفته است.

برترین رسانه های محیط زیست- iranian_endangered_animals
برترین رسانه های محیط زیست- iranian_endangered_animals

از فضای مجازی بیشتر بدانید: برترین‌های تلگرام در سال ۹۹

 

۳) iew.ir

صفحه دیده‌بان محیط زیست ایران با ۶۱٫۲ هزار دنبال‌کننده در رتبه سوم لیست برترین‌ها قرار می‌گیرد و با میانگین لایک (۶٫۹k) و میانگین کامنت (۴۵۹) به ازای هر پست توانسته نرخ مشارکت ۱۲٫۱۷ درصدی را کسب کند. در این پیج گزارش‌های مربوط به تلاش‌های محیط‌بانان در مقابله با شکارچیان، تصاویر شگفت‌انگیز از گونه‌های کمیاب، اخبار مربوط به محیط‌بانان و مطالب آموزشی در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست مشاهده می‌شود.

برترین رسانه های محیط زیست- iew.ir
برترین رسانه های محیط زیست- iew.ir

۴) for_iranian_rangers

صفحه‌ی برای محیط‌بانان ایران با ۱۵٫۶ هزار دنبال‌کننده در رتبه چهارم لیست برترین صفحات حوزه محیط زیست قرار می‌گیرد. کمترین میانگین لایک (۱٫۵k) و میانگین کامنت (۶۹) متعلق به این صفحه است.

برترین رسانه های محیط زیست- for_iranian_rangers
برترین رسانه های محیط زیست- for_iranian_rangers

۵) earth_life_ngo

در نهایت صفحه‌ی انجمن پایشگران زمین و زندگی با ۱۱٫۷ هزار دنبال کننده در رتبه پنجم لیست برترین‌ها قرار می‌گیرد. این صفحه بیشترین نرخ مشارکت اعضا و نرخ بازدید ویدیو را کسب کرده است.

برترین رسانه های محیط زیست- earth_life_ngo
برترین رسانه های محیط زیست- earth_life_ngo

حوزه فعالیت شرکت دیتاک چیست؟

شرکت دانش بنیان دیتاک در حوزه‌های مختلف تکنولوژیک همچون پردازش زبان طبیعی، متن کاوی، ارائه سرویس‌های ویژه تحلیل و پردازش متن، ساخت و ایجاد بولتن خبری، هوش تجاری و داده‌کاوی، تحلیل داده‌های حجیم، جمع‌آوری و تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی (شامل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و وبسایت‌های خبری)، پیاده‌سازی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی و طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد.

دیتاک چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد؟

عمده‌ترین محصولات و خدمات دیتاک سامانه روابط عمومی دیتاک، بولتن‌ساز، گزارشات تحلیلی (تصویر چهره، شبکه انتشار محتوا و …)، سکوی هوشمند پردازش داده و تله بات دیتاک است.

محصولات دیتاک برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این محصولات به تصمیم‌گیران و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از تبدیل داده‌های پراکنده به اطلاعات و دانش موثر و بکارگیری هوش کسب و کار در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، فعالین و کسب و کارهای فضای مجازی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و … می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود از این محصولات بهره ببرند.

چگونه می‌توان با دیتاک در ارتباط بود؟

جهت ارتباط سریع با دیتاک از شماره ۰۹۳۶۲۲۷۰۲۴۲ یا لینک زیر استفاده کنید.

[button color=”red” size=”big” link=”https://dataak.com/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%da%a9/” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]ارتباط با ما[/button]

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

محبوبه شانقی

من محبوبه شانقی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هستم،به حوزه های داده کاوی،تجزیه وتحلیل رفتار کاربران، تحلیل شبکه های اجتماعی و مارکتینگ علاقه مندم. امیدوارم مطالبی که مینویسم مورد پسند خوانندگان محترم قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا