ترفند و ابزار فضای مجازیعمومی

جستجو در تلگرام؛ معرفی ابزارهای رایگان و پیشرفته (+ ربات تلگرام)

نرم‌افزار تلگرام در بین شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت خاصی برخوردار است و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در حال حاضر تعداد کاربران فعال تلگرام ۴۰۰ میلیون نفر است و حتی فیلترشدن تلگرام در برخی از کشورها از جمله ایران از شدت علاقه‌ی مردم به این برنامه‌ی پیام‌رسان کم نکرده است.

برای همه ما پیش‌آمده است که به دنبال مطلب یا تصویری خاص در تلگرام باشیم، اما هرچقدر در کانال‌ها جستجو می‌کنیم، محتوای موردنظر پیدا نمی‌شود و در نهایت دست از جستجو کردن بر می‌داریم و یا از طریق گوگل به دنبال اطلاعات مورد نظرمان می‌گردیم.

راهنمای جستجو در تلگرام

ابزارهای جانبی و ربات‌هایی در این نرم‌افزار وجود دارند که به ما قابلیت جستجو در تلگرام را می‌دهند. برای استفاده از این ویژگی می‌توانید از ابزارهای جانبی یا خود تلگرام استفاده کنید که در این مقاله چند مورد را به شما معرفی خواهیم کرد تابه راحتی و در مدت زمانی کم، محتوای کانال‌های تلگرام را جستجو کرده و به مطلبی که نیاز دارید دست یابید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

جستجو در تلگرام

جستجو در تلگرام کار سختی نیست. در این نرم‌افزار شما با شماره موبایل و یا حتی آیدی می‌توانید با افراد ارتباط داشته باشید. برای جست‌وجو از طریق آیدی می‌توانید آیدی شخص را به همراه @ در یک چت وارد کنید و بعد روی آن کلیک کنید.

در صورت داشتن اسم شخص، در قسمت بالای تلگرام با کلیک بر روی آیکون ذره‌بین سرچ کنید. همچنین می‌توانید در مرورگر خود نام کاربری telegram.me/ را جستجو کنید و وارد چت شخص موردنظر شوید.

اگر به دنبال جستجو کردن یک مطلب خاص هستید، می‌توانید یک کلمه یا یک جمله از آن را در قسمت جستجو تلگرام بنویسید، در ادامه کانال‌هایی که به آن نام باشند و محتواهایی که در کانال‌های مختلف هستند را به شما نمایش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی چیست؟

گاهی اوقات شما به دنبال یک کانال در زمینه خاصی می‌گردید اما اسم یا کانال خاصی را نمی‌شناسید در این صورت می‌توانید به سایت telegramchannels.me مراجعه کنید.

بعد از مراجعه به این سایت می‌توانید موضوع یا کانال مورد نظر خود را سرچ کنید تا کانال‌های مرتبط به شما نمایش داده شود، بعد از آن می‌توانید بر روی  گزینه view channel کلیک کرده تا کانال برای شما داخل تلگرام نمایش داده شود.

اگر به دنبال یک پیام خاص در چت شخصی هستید، می‌توانید وارد چت شده و با کلیک بر روی گزینه سه نقطه در بالا سمت راست، گزینه سرچ را انتخاب کرده و یک کلمه از پیام مورد نظرتان را سرچ کنید تا پیام‌های مرتبط نشان داده شود.

در ادامه می‌خواهیم به ابزارهای حرفه‌ای‌تر در زمینه جستجو در تلگرام بپردازیم.

۱دیتاک تله‌بات | ابزار رایگان جستجو در تلگرام

جستجو رایگان در تلگرام با ابزار دیتاک تله‌بات میسر است. تله‌بات نوعی ربات جستجوگر شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها از طریق تلگرام است. تله بات برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا به‌صورت فوری از اخبار و اظهار نظرها در مورد کسب‌وکار، سازمان یا برندتان مطلع شوید.

کافی است در این ربات، بستر جستجو خود را انتخاب کرده و بعد موضوعی که می‌خواهید درباره آن جستجو کنید بنویسید، این ربات به‌صورت خودکار تمام اخباری که در بستر موردنظر شما وجود دارد، در خدمت شما خواهد گذاشت.

بسترهای مورد جستجو در تله بات تنها به تلگرام محدود نیست و این ابزار محتوای تولید و منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام و همچنین اخبار رسانه‌های خبری در ۲۴ ساعت گذشته را نیز به اطلاع شما می‌رساند.

دیتاک تله‌بات در حقیقت به‌عنوان هدیه دیتاک به کاربران فضای مجازی است و شما می‌توانید هراندازه که تمایل دارید به جستجو در این ربات بپردازید و از نامحدود بودن آن لذت ببرید.

تله بات می‌تواند به افراد متعددی که به دسترسی به بهترین آمار و اطلاعات برای آن‌ها ضروری تلقی می‌شود، کمک می‌کند. برخی از این افراد عبارت‌اند از:

  • مدیران سازمان‌ها
  • صاحبان کسب‌وکار
  • مدیران مارکتینگ
  • آژانس‌های تبلیغاتی
  • خبرنگاران
  • دانشجویان
  • سلبریتی‌ها
  • دیجیتال مارکترها
  • و فعالین شبکه‌های اجتماعی

۲وبسایت tgstat | ابزار جستجو و رده‌بندی تلگرام

این وبسایت در کانال‌ها و گروه‌های عمومی تلگرام اطلاعات موردنیاز را جمع‌آوری می‌کند و دسته‌بندی‌های مختلفی بر اساس زبان هر کشور ایجاد کرده است. خوشبختانه در بین این زبان‌ها، فارسی نیز قرار دارد و کاربران ایرانی می‌توانند با انتخاب زبان فارسی نتیجه جستجو تلگرام در عبارتی خاص را مشاهده نمایند.

این وبسایت کانال‌هایی که بیشترین اعضا را دارند بر اساس رتبه آن‌ها معرفی می‌کند. اگر شما به قسمت the biggest channels مراجعه کنید، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را ببینید.

ابزار های جستجو در تلگرام

از دیگر امکانات این سایت می‌توان به ترندیابی اشاره کرد. اگر اطلاع یافتن از واژه ترند شده در تلگرام برای شما جالب یا ضروری است، می‌توانید با مراجعه به بخش Trends از موضوعات و واژه‌های پرتکرار در تلگرام باخبر شوید. برای مطالعه بیشتر درباره واژه ترند شده نیز می‌توانید با کلیک بر روی آن، مطالب منتشر شده حاوی این واژه را پیدا کرده و به مطالعه بپردازید.

بیشتر بخوانید: برترین کانال های تلگرام فارسی در سال ۹۹

این سایت با جستجو در زبان‌های دیگر نیز اقدام به جمع‌آوری محتوا می‌کند و می‌توانید از سایر بخش‌های این موتور جستجو در تلگرام نیز استفاده کنید.

۳سامانه دیتاک | ابزار جستجو در تلگرام به روشی پیشرفته

شما می‌توانید با استفاده از سامانه رصد و تحلیل هوشمند دیتاک و استفاده از قابلیت‌های پیشرفته نظیر داشبوردساز هوشمند، باکس‌ساز پیشرفته و بولتن‌ساز هوشمند با قابلیت تعریف شاخص آنالیز، به مدیریت شبکه‌های مجازی خود بپردازید و تا حد ممکن هزینه‌های سازمانی را کاهش دهید.

اگر می‌خواهید به آمار دقیق محتوا و تحلیل درباره موضوع موردنظر خود دسترسی داشته باشید، سامانه دیتاک به باکس‌ساز پیشرفته‌ای مجهز شده است که با استفاده از آن می‌توانید داشبوردهای تجمیعی و مدیریتی ساخته و باکس‌ها و محتوای موردنظر خود را بیابید.

همچنین در این سامانه باتوجه‌به ویژگی‌های هر بستر برای رسیدن به خروجی مطلوب امکان فیلترگذاری بر روی تمامی باکس‌های سامانه برای شما فراهم شده است. در حقیقت شما می‌توانید در تلگرام بر اساس زمان، تعداد پست، تعداد بازنشر (فوروارد)، تعداد بازدید و نیز مواردی همچون تعداد اعضای کانال جستجو کرده و اطلاعات به‌دست‌آمده را مقایسه و تحلیل نمایید.

ابزار جستجو در تلگرام به روشی پیشرفته

جالب است بدانید که در سامانه‌ی دیتاک امکان تنظیم یک هشتگ آلارم و پایش برای یک موضوع وجود دارد. بدین ترتیب در صورت افزایش تولید محتوا در مورد یک موضوع قبل از آنکه به یک موج خبری یا ترند تبدیل شود شما را به‌وسیله هشدار ایجاد موج خبری رسانه‌ای از آن مطلع می‌کند و بدین ترتیب می‌توانید اقدامات لازم را به عمل‌آورید.

برای جستجو پیشرفته تلگرام و سایر بسترهای فضای مجازی، منابع باتوجه‌به بستر و مرجعیت در سامانه دیتاک طبقه‌بندی شده است و این شرایط فراهم شده است تا منابع خود را در بین تمام دسته‌بندی‌ها مشخص و در صورت نیاز تگ‌گذاری کنید. همچنین شما می‌توانید از این تگ‌گذاری برای فیلترهای سیستم استفاده نمایید.

بولتن‌ساز پیشرفته از جمله مواردی است که سامانه‌ی دیتاک از آن بهره‌مند است. شما نیز می‌توانید از بسترها و منابع مختلف بولتن‌های یکپارچه بسازید و با استفاده از ویژگی شاخص‌گذاری بولتن دیتاک در خروجی بولتن شاهد تحلیل‌های آماری باشید.

جمع‌بندی

در بین نرم‌افزارها و پلتفرم‌های پیام‌رسان، تلگرام طرفدارن بیشتری دارد، حتی با وجود فیلتر شدن در یک سری از کشورها مثل ایران، طرفداران خود را از دست نداده است. این پلتفرم در هر به‌روزرسانی خود، امکانات جدیدتری را ارائه می‌دهد. افراد زیادی برای پیدا کردن مطالب مورد نظر خود از کانال‌ها و ربات‌های تلگرام استفاده می‌کنند.

می‌توان گفت جستجو در تلگرام، مانند جستجو در یک موتور جستجو کوچک‌تر از گوگل است.

داشتن آمار کانال‌های تلگرام، اطلاع از اخبار جدید و ترندی که در تلگرام منتشر می‌شوند، برای کسانی که شغلشان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است و یا می‌خواهند در این پلتفرم شبکه اجتماعی دنبال اطلاعات جدید و به‌روز بگردند، مهم است. به همین علت در این مقاله به نرم‌افزارها و ابزارهایی که به جست‌وجو در تلگرام کمک می‌کند، اشاره کرده‌ایم.

استفاده از این ابزارها کمک می‌کند شما به‌صورت دستی، به دنبال محتواها و اخبار نباشید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

‫2 دیدگاه ها

  1. من از سایت ایده کاو برای سرچ و پیدا کردن کانال های مرتبط با کاری خودم استفاده کردم. خیلی عالی بود و تقریبا از گروه های مهم و فعال کاری من رو داخل خودش داشت و به راحتی میتونستم اعضای این کانال ها یا گروه ها رو به کانال خودم اضافه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا