اخبار فضای مجازی

آمار شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰

شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، یوتیوب و لینکدین این روزها بخش مهم و اساسی از زندگی روزمره مردم را تشکیل می‌دهند. افراد برای کاربرد‌های فراوان مثل سرگرمی، ارتباطات، نتورک و شبکه‌سازی، فروش محصول، آموزش و … از این پلتفرم‌ها استفاده کرده و ساعات زیادی از شبانه روز را در آن سپری می‌کنند. اگر شما هم یکی از کاربران این شبکه‌ها هستید، حتما این پست تحت عنوان آمار شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ برایتان جالب و مفید خواهد بود.

فیسبوک

فیسبوک تقریبا جامع‌ترین و بزرگترین شبکه اجتماعی است که از سال‌ها پیش فعالیت دارد و رتبه هشتمین اپلیکیشن از لحاظ تعداد دانلود در اپ استور را داراست.

کاربران

این پلتفرم با ۲.۴۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه که ۷۴٪ از آن‌ها هر روز وارد این پلتفرم شده و ۵۰۰ میلیون نفرشان روزانه از استوری فیسبوک استفاده می‌کنند بیشترین کاربر فعال را در میان این ۶ شبکه اجتماعی دارد.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک

جالب است بدانید ۱.۴ میلیارد نفر از کاربران فیسبوک در گروه‌های فیسبوکی حضور دارند.

زمان سپری شده

هر کاربر روزانه به طور میانگین ۳۸ دقیقه از زمان خود را در فیسبوک سپری می‌کند. میانگین زمان سپری شده در نسخه دسکتاپ برای هر کاربر نیز ۱۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه است.

اهداف تجاری

۹۰ میلیون کسب و کار کوچک از این پلتفرم برای کار خود استفاده می‌کنند و ۶۴٪ از فروشندگان حرفه‌ای هم در فیسبوک فعالیت دارند.

همانطور که می‌دانید بخشی از درآمد فیسبوک از تبلیغات حاصل می‌شود. در این پلتفرم ۹۴٪ درآمد تبلیغات از موبایل و لاگین موبایلی است.

آمار فیسبوک ۲۰۲۰

نرخ اینگیجمنت

متوسط نرخ اینگیجمنت برای هر پست فیسبوک ۳.۴۲٪ و برای هر پست ویدیویی آن ۶.۰۴٪ است.

آمارهای جذاب دیتاک: برترین کاربران ایرانی اینستاگرام در سال ۹۸

یوتیوب

کاربران

یوتیوب دومین پلتفرم در رتبه‌بندی بیشترین کاربر فعال ماهانه در این مجموعه است. این پلتفرم ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

زمان سپری شده

کاربران به طور میانگین در هر بازدید خود با موبایل حدود ۴۰ دقیقه در یوتیوب می‌مانند، این زمان برای نسخه دسکتاپ این پلتفرم به ۲۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

اهداف تجاری

۴۱٪ از فروشندگان حرفه‌ای از یوتیوب برای فعالیت تجاری استفاده می‌کنند و بیشترین فعالیتشان در این بستر برای اهداف تجاری است.

بازدید محتوا

بیش از ۷۰٪ از مصرف محتوای یوتیوب توسط کاربران موبایل است. همچنین در روز حدود ۱ میلیارد ساعت ویدیو در این بستر مشاهده و پخش می‌شود و در هر روز ۱ میلیارد ویدیو نیز در این بستر با موبایل پخش و مشاهده می‌شود.

آمار یوتیوب ۲۰۲۰

اینستاگرام

کاربران

اینستاگرام با ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه و ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه که از استوری استفاده می‌کنند، سومین پلتفرم بر اساس تعداد کاربر فعال ماهانه در میان این ۶ پلتفرم است.

همچنین جالب است بدانید زنان بیش از نصف جمعیت اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. ۵۱٪ از کاربران این بستر زنان و ۴۹٪ مردان هستند.

زمان سپری شده

میانگین زمان سپری شده‌ی هر کاربر در هر بازدید اینستاگرام دسکتاپ ۶ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.

از اینستاگرام بیشتر بدانید: همه چیز درباره‌ی اینسایت اینستاگرام

اهداف تجاری

اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای فعالیت کسب و کارهاست و با ایجاد تسهیلات برای این کاربران نیز جذابیت فعالیت تجاری در این بستر را افزایش داده است. ۶۰٪ از کاربران مدعی شده‌اند که محصولات جدیدی را در اینستاگرام برای خرید کشف می‌کنند.
۹۰٪ از کاربران اینستاگرام یک پیج کاری را دنبال کرده‌اند و از این میان بیش از ۲۰۰ میلیون از کاربران هر روز از پروفایل‌های تجاری و کاری بازدید می‌کنند.

۳۹٪ از فروشندگان حرفه‌ای که در اینستاگرام فعالند بیشترین هدفشان از این فعالیت را اهداف تجاری بیان کرد‌ه‌اند. این کسب و کارها به طور میانگین ۴۳ تا ۳۱۳۸ دلار در سال برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه می‌کنند.

نرخ اینگیجمنت

میانگین نرخ اینگیجمنت اینستاگرام ۴.۷٪ است.

آمار اینستاگرام ۲۰۲۰

توییتر

کاربران

تویییتر پلتفرمی با ۳۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رتبه چهارم را در میان شبکه‌های اجتماعی بررسی شده در این مقاله دارد. در میان کل کاربران توییتر ۷۶٪ آن‌ها کاربرانی با رنج سنی ۱۸ تا ۴۹ سال هستند که این پلتفرم را به شبکه‌ای جوان تبدیل کرده است.

زمان سپری شده

میانگین زمان سپری شده در توییتر نسخه‌ی دسکتاپ در روز ۱۰ دقیقه و ۱۱ ثانیه است.

اهداف تجاری

حدود ۲۵٪ از کاربران فعال توییتر برای مدیریت اکانت خود از ابزارهای برنامه ریزی استفاده می‌کنند و ۴۳٪ از فروشندگان حرفه‌ای از توییتر برای فعالیت‌های تجاری بهره می‌برند.

نرخ اینگیجمنت

۹۳٪ درصد ویوی ویدیوهای بارگذاری شده در توییتر از طریق موبایل رخ می‌دهد.

هر توییت به طور متوسط ۰.۵٪ اینگیجمنت را دریافت می‌کند، در حالیکه توییت‌های هشتگ‌دار ۱۰۰٪ اینگیجمنت بیشتری را دارند. همچنین توییت‌های دارای ویدیو ۱۰ برابر اینگیجمنت بیشتری دارند. با این حساب استفاده از هشتگ و ویدیو نرخ اینگیجمنت توییت‌های شما در توییتر را به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

آمار توییتر ۲۰۲۰

لینکدین

کاربران

لینکدین با ۳۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از قدرتمند‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی است که در آن افراد و کسب و کارها فعالیت کاری دارند. کسب و کارها از لینکدین برای ارتباط گیری با افراد و معرفی خود استفاده می‌کنند و افراد نیز در لینکدین با همکاران و فعالان حوزه ی کاری خود آشنا شده و ارتباط می‌گیرند. بنابراین لینکدین برای تمام کسب و کارها و افرادی که فعالیت کاری دارند مناسب است.

زمان سپری شده

طبق آمار موجود میانگین زمان سپری شده در لینکدین برای هر بازدید کاربر در دسکتاپ ۷ دقیقه و ۱۱ ثانیه است.

اهداف تجاری

لینکدین دومین شبکه اجتماعی معروف برای شرکت‌های B2B بوده که بیش از ۳۰ میلیون شرکت در آن ثبت شده است. بیشتر از ۲۰ میلیون شغل آزاد در لینکدین وجود دارد و ۷۰٪ از فروشندگان حرفه‌ای لینکدین عنوان کرده‌اند که بیشتر فعالیتشان برای اهداف تجاری است.

ترافیک

۷۵٪ ترافیک لینکدین از موبایل است.

آمار لینکدین

پینترست

کاربران

۳۰٪ کاربران پینترست را مردان و ۷۰٪ آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین این پلتفرم ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که ۸۵٪ آن‌ها کاربر موبایل هستند.

بیشتر بخوانید: سایز استاندارد تصاویر و محتوا در شبکه‌های اجتماعی

زمان سپری شده

۵ دقیقه و ۴ ثانیه میانگین زمان سپری شده در پینترست در هر بازدید دسکتاپ است.

اهداف تجاری

۲۸٪ بازاریابان از پینترست برای اهداف تجاری مثل بازاریابی محصول یا برند خود استفاده می‌کنند. همچنین ۸۲٪ از فعال‌ترین کاربران این پلتفرم بعد از کشف محصولی در پینترست اقدام به خرید آن کرده‌اند.

آمار پینترست

شما نیز نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منتظر آمارهای بعدی دیتاک باشید.

ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک را رایگان امتحان کنید

هدی حسام‌الدینی

من هدی حسام‌الدینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار هستم، به موضوعات تولید محتوا، بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم. یادگیری رو دوست دارم و انتقال تجربیات رو بیشتر. این روزها در دیتاک با یه تیم قوی کار می‌کنم برای توسعه‌ی کسب و کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا