پرسش‌های پرتکرار

کلمات کلیدی

جمع‌آوری هدفمند

جستجو

آلارم

داشبورد

بولتَن

سوالات عمومی

تگ منابع

سوالات عمومی

سامانه دیتاک چیست و چه کاربردی دارد؟

هدف اصلی این سامانه کمک به بیزینس‌های خرد و کلان در جهت تصمیم‌گیری بهتر بر اساس دیتای موجود توسط تحلیل داده است. سامانه‌ی دیتاک بستر جستجو و استخراج دیتا برای مشتریان دیتاک است. در دیتاک ما دیتای موجود را به اطلاعات و اطلاعات را توسط هوش مصنوعی به دانش تبدیل می‌کنیم که این دانش توسط نیروی انسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مزیت سامانه دیتاک نسبت به دیگر سامانه‌های موجود چیست؟

سامانه‌ی دیتاک به طور مداوم و گسترده دیتا را از بسترهای اینستاگرام، توییتر، تلگرام، سایت‌‌های خبری و روزنامه‌های آنلاین جمع‌آوری می کند. به عبارت دیگر تعداد بسترهای تحت پوشش و حجم دیتای جمع‌آوری شده مزیت‌های اصلی دیتاک است.

آیا امکان دریافت api و استفاده از قابلیت‌های سامانه برای محصولات خودمان وجود دارد؟

بله برای دریافت api می‌توانید با دیتاک تماس بگیرید

حق اشتراک سامانه به چه صورت است؟

دریافت حق اشتراک سامانه ماهیانه و سالیانه قابل انعطاف با نیاز مشتری و بدون محدودیت است.

معیار انتخاب و جمع‌آوری دیتا به چه صورت است؟

دیتا به صورت مداوم و بدون معیار خاصی در حال جمع‌آوری است و با درخواست کاربر و تعیین کلمات کلیدی موردنظر، دیتا از میان کل دیتای موجود استخراج شده و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

امکان استفاده‌ی همزمان چند کاربر از یک حساب کاربری سامانه وجود دارد؟

به صورت پیشفرض خیر، اما در صورت نیاز با درخواست کاربر امکان ایجاد این ویژگی وجود دارد.

آیا تحلیل احساسات (sentimental analysis) در سامانه قابل انجام است؟

بله، تحلیل احساسات روی کامنت‌های اینستاگرام، پست‌های تلگرام و توییت‌های توییتر انجام می‌شود.

امکان فیلتر نتایج براساس ملیت وجود دارد؟

بله، علاوه برفیلتر ملیت، فیلتر زبان هم قابل اعمال و بنا به ماهیت بستر موردنظر متفاوت است. به عنوان مثال در قسمت جستجو برای بستر خبرها فیلتر زبان و برای قسمت کاربران توییتر فیلتر ملیت قرار داده شده است.

داشبورد

آیا اطلاعات موجود در داشبورد خانه براساس فیلتر خاصی نمایش داده می‌شود؟

اطلاعات پیشفرض داشبوردها کل دیتای بستر مربوطه بدون اعمال کلیدواژه یا منبع است. کاربر می‌تواند از قسمت فیلتر عمومی، به همه‌ی باکس‌ها فیلتر اعمال کند یا از فیلتر مخصوص هر باکس استفاده کند.

نمایش نمودارها و جداول محدودیت زمانی دارد؟

سامانه‌ی دیتاک با بررسی نیاز کاربر، نمودارها و جداول را در بازه‌ی زمانی دو ماه نمایش می‌دهد. این بازه‌ی زمانی برای نمایش نتایج  در جدول پست‌ها یک سال است که مزیت مهمی برای کاربر ایجاد می‌کند.

آیا میان ابر کلمات و ابرهشتگ‌ها تفاوتی وجود دارد؟

بله، ربات‌های خزشگر دیتاک کلمات و هشتگ‌ها را متمایز می‌دانند. ابر کلمات از متن و کپشن پست‌ها استخراج می‌شود و شامل هشتگ نیست. کاربر می‌تواند هشتگ‌های برتر را در ابرهشتگ‌ها به صورت جدا مشاهده کند.

کاربرد “باکس‌ها قفل شوند” در سامانه چیست؟

باکس‌ها شامل نمودارها، جداول، ابرکلمات، ابرهشتگ‌ها، نتایج آماری و پست‌ها هستند که نتایج جستجو را نمایش‌ می‌دهند. با توجه به اینکه راحتی کاربر در استفاده از سامانه‌ برای مجموعه اهمیت زیادی دارد، امکان جابه‌جایی باکس‌ها بسته به نیاز و سلیقه‌ی کاربر فراهم شده است. در نهایت برای جلوگیری از جابه‌جایی ناخواسته می‌توان کلید باکس‌ها قفل شوند را که در صفحه تعبیه شده است، فعال کرد.

کاربرد جستجوی هوشمند چیست؟

جستجوی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی مجموعه کلمات همراه کلیدواژه انتخابی کاربر را که از پست‌های منتشر شده استخراج شده است، جهت انجام کوئری دقیق‌تر در بسترهای مختلف پیشنهاد می‌دهد. این ویژگی باعث استخراج نتایج دقیق‌تر و کامل‌تر می‌شود.

کلمات انتخاب شده‌ی جستجوی هوشمند چگونه با کلمه انتخابی کاربر ترکیب می‌شوند؟

تمام کلمات با هم یا (+) می‌شوند، به این معنا که پست‌هایی را که شامل هر کدام از این کلمات یا ترکیبی از آن‌ها باشند را جستجو می‌کند.

چند مدل خروجی می‌توان از قسمت جستجوی سامانه استخراج کرد و از کدام بسترها می‌توان خروجی گرفت؟

تعداد بسترهای تحت پوشش سامانه‌ی دیتاک زیاد است و استخراج خروجی از تمامی بسترها امکان‌پذیر است، خروجی نتایج را می‌توان تا سقف ۳۰۰۰۰۰ نتیجه به صورت اکسل تهیه کرد که میزان قابل توجهی‌ است. این تعداد خروجی بسته به نیاز کاربر قابل تغییر نیز هست.

اطلاعاتی که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود چه تعداد است؟ آیا قابلیت تغییر این تعداد وجود دارد؟

در حال حاضر ۱۰۰۰ ردیف دیتا قابل نمایش است و امکان تغییر این تعداد وجود ندارد.

کلمات کلیدی

جستجوی دقیق در یک بستر چگونه امکان‌پذیر است؟

اگر در بخش کلمات کلیدی یک کوئری ایجاد کنید جستجوی شما دقیق‌تر و با نتایج مرتبط خواهد بود.

برای نوشتن کوئری از چه علائمی استفاده می‌شود؟

برای نوشتن کوئری از «+» به معنای یا (OR)، از «*» به معنای و (AND)، از «!» برای منفی کردن (NOT) و از پرانتز «(“،”)» برای جدا کردن کوئری‌ها و اولویت آن‌ها استفاده کنید.

چگونه می‌توان یک کوئری ایجاد کرد؟

در ایجاد کوئری از علائم کوئری استفاده می‌شود. برای نمایش پست‌هایی که هم شامل کلمه اول و هم شامل  کلمه دوم باشند از * (AND) استفاده می‌شود، برای نمایش پست‌هایی که شامل کلمه اول یا کلمه دوم باشند از + (OR) استفاده می‌شود. برای حذف پست‌هایی که شامل یک کلمه خاص باشد از ! (NOT) استفاده می‌شود. برای تعیین اولویت هر دسته از کلمات از (،) استفاده می‌شود. در نهایت مجموعه‌ای از این کلمات و علائم کوئری نام دارد که با کمک آن می‌توان با دقت بالا پست‌های مرتبط به موضوع خاصی را جمع‌آوری و تحلیل کرد.

تفاوت کوئری بیلدر و کوئری سفارشی چیست؟

دو روش نوشتن کوئری است که پیشنهاد سامانه استفاده از کوئری سفارشی به دلیل دقت آن است. نوشتن کوئری در قسمت کلمات کلیدی نتایج را تغییر نمی‌دهد، این قسمت برای یاداشت کاربر ایجاد شده است.

عبارت «استخراج شده از پروفایل کاربر» که در برخی از نمودارهای میله‌ای دیده می‌شود به چه معناست؟

نمودارهای شامل این عبارت فقط در عنوان اکانت یا توضیحات بیو صفحه از کلیدواژه مورد جستجو استفاده کرده‌اند و نمودارهای دیگر از توضیحات پست‌ها نتایج را استخراج می‌کنند. این تمایز از جهت تشخیص دقیق محتوای تولید شده مفید است.

تگ منابع

آیا امکان اضافه کردن منبع به منابعی که از قبل در سیستم تعریف شده وجود دارد؟

بله، منابعی که به صورت دستی انتخاب شده، قابل ویرایش و افزودن است. همچنین اگر با اکسل تگی ایجاد کرده باشید می‌توانید اکسل جدیدی به آن اضافه کنید.

افزودن منابع به تگ منبع از چه راهی امکان‌پذیر است؟

این کار هم از طریق انتخاب منبع و هم از طریق آپلود فایل اکسل انجام می‌شود.

عددی که عنوان «آیدی» نمایش می‌دهد، چیست؟

این عدد ID تگ منبع مربوطه را مشخص می‌کند.

بولتَن

بولتن چیست؟

بولتن یک نرم افزار گزارش‌گیری از سامانه است که نوع و عنوان آن در قسمت مربوطه ایجاد می‌شود. سامانه برای هر جستجو در هر بستری، کنار نتایج آن گزینه‌ی ارسال به بولتن دارد.

به عنوان مثال کاربر به دنبال نتیجه جامعی از یک کلمه‌کلیدی در یک هفته گذشته است، یک بولتن به نام آن کلمه‌‌کلیدی ایجاد می‌کند و هر پست و محتوایی که مرتبط با آن پیدا شد گزینه ارسال به بولتن آن پست را زده و به بولتن اضافه می‌شود. در نهایت که به یک گزارش جامع مورد نیاز رسید از بولتن خروجی گرفته و یک فایل متنی وگرافیکی جامع دریافت می‌کند که شامل متن کامل پست‌ها، فهرست صفحات پست به تفکیک بسترهای استخراج شده در فایل خروجی است.

آیا نوع بولتن قابل تغییر است؟

کاربر می تواند هر نوع بولتنی که مدنظر دارد ایجاد کند، نوع بولتن فقط عنوان است و در نتایج پست تاثیر ندارد.

با چه فرمت‌هایی می‌توان از بولتن خروجی گرفت؟

بولتن با فرمت‌های مختلفی از قبیل web، pdf و word قابل دریافت است، همچنین کاربر می‌توان با فعال کردن گزینه اشتراک بولتن، خروجی آن را به راحتی برای افرادی که به سامانه دسترسی ندارند، به اشتراک بگذارد.

آیا امکان تغییر ظاهری و تغییر چینش صفحات بولتن‌ها وجود دارد؟

بله، این امکان برای راحتی استفاده‌ی کاربر از سامانه در قسمت تنظیمات فراهم شده است.

آیا می‌توانیم در بولتن نظر خود را اضافه کنیم و سپس خروجی بگیریم؟

بله، هر محتوا قابلیت ذکر توضیحات از سمت کاربر بولتن‌ساز دارد و کاربر می‌تواند با ویرایش پست و نوشتن نظر خود در قسمت یادداشت، توضیحاتی در رابطه با آن پست را به بولتن اضافه کند.

آلارم

آلارم چیست؟

آلارم به عنوان یک ابزار آگاه‌سازی بر اساس نیاز کاربر عمل می‌کند و هرگاه محتوایی شامل کلیدواژه‌ی مورد نظر کاربر در بستر مشخص شده منتشر شد، آلارم این محتوا را برای کاربر ارسال می‌کند.

خروجی آلارم در چه بسترهایی قابل مشاهده است؟

از طریق پنل کاربری سامانه و کانال یا ربات تلگرامی ایجاد شده امکان مشاهده‌ی پست‌های ارسالی آلارم وجود دارد.

آیا می‌توان همزمان چند بستر را برای ایجاد آلارم انتخاب کرد؟

بله، در یک آلارم می‌توان بستر‌های مختلف را همزمان انتخاب کرد.

بازه‌ی زمانی اعلان آلارم چقدر است؟

کاربر می‌تواند در سامانه ساعت ارسال پست‌ها به کانال تلگرام یا پنل کاربری خود را  تنظیم کند، کمترین بازه‌ی زمانی اعلان آلارم ۶ ساعت است.

جمع‌آوری هدفمند

جمع‌آوری هدفمند چیست؟

جمع‌آوری هدفمند امکان اولویت دادن به هشتگ‌ها و منابعی که برای کاربر مهم است را ایجاد می‌کند تا به طور پیوسته اطلاعات مربوط به این هشتگ‌ها جمع‌آوری شود.

در چه بستر‌هایی جمع‌آوری هدفمند انجام می‌شود؟

درحال حاضر این امکان در بستر تلگرام و اینستاگرام فعال است. در صورت درخواست به واحد پشتیبانی جمع‌آوری از سایر بسترها نیز امکان‌پذیر است.

نتایج جمع‌آوری هدفمند در کدام قسمت قابل مشاهده است؟

این نتایج در هر قسمت خاص خود قرار دارد و کاربر به راحتی به آن‌ها دسترسی دارد.

زمان موردنیاز برای جمع‌آوری اطلاعات منابع یا هشتگ‌های وارد شده چقدر است؟

سامانه‌ی دیتاک به کمک ربات‌های خزشگر خود به طور مداوم در حال جمع‌آوری دیتا است و از زمانی که کاربر درخواست خود را در سامانه ثبت می‌کند استخراج دیتا از کل اطلاعات شروع می‌شود. در مجموع بهترین زمان برای دریافت نتیجه ۲۴ ساعت بعد از درخواست است.

سوال شما اینجا مطرح نشده؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۵۰۴۵۵۸

تهران – خیابان ستارخان – خیابان بهبودی – کوچه‌ی گلسر – کوچه یاسمن پلاک ۹

info@dataak.com

۰۲۱-۶۶۵۰۴۵۵۸

ارتباط سریع‌تر از طریق واتس اپ: ۳۰۵-۶۵۶۵-۰۹۹۰

ما را در شبکه ‌های اجتماعی دنبال کنید